Tips til supertilbud på Alien quadrilogy - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Her tar du nok litt feil. Det er vareverdien som avgjør om varen er momspliktig her.

Amazon UK trekker fra Engelsk mva (VAT) når du "går til kassen for å betale" (checkout). Den verdien som fremkommer etter at Engelsk mva er trukket fra er den verdien (vareverdien) som må være under kr 200,- for at du skal slippe å betale Norsk mva når varen ankommer/fortolles i Norge.

Hvis vareverdien (uten frakt) er UNDER 200,- så betaler du ikke Norsk mva.

Hvis vareverdien (uten frakt) er OVER 200,- så betaler du Norsk mva, og da må du betale mva av hele beløpet inkl. frakt + evt. tollbehandlingsgebyr.

Jeg bestillte forøvrig selv Alien-boksen fra Amazon UK og forventer selvfølgelig at den ankommer uten mva/gebyrer til min postkasse.
    Den ble sendt fra England idag.

Jeg benytter anledningen til å takke "runar" for tipset om den gode prisen! :-D
    Du har rätt, det är bara om DVD'n kostar över 200 NOK omräknat som fraktkostnaden läggs på innan moms och avgifter beräknas.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakka mi kom fra Play i dag - kursen bikka tydeligvis akkurat feil, for jeg må betale 136kr for å få ut pakka. Av disse er det kun 51kr som er moms, resten tar Posten for "forenklet tollbehandling".

Jeg har da fanken meg eget brukernavn og passord slik at jeg kan fortolle ting selv over nettet. Men Posten har tydeligvis lukta lunta og "hjelper" meg slik at de drar inn noen kroner. En krone her og en krone der...

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Told you...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada men det er da lov å være optimist!

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Pakka mi kom fra Play i dag - kursen bikka tydeligvis akkurat feil, for jeg må betale 136kr for å få ut pakka. Av disse er det kun 51kr som er moms, resten tar Posten for "forenklet tollbehandling".

Jeg har da fanken meg eget brukernavn og passord slik at jeg kan fortolle ting selv over nettet. Men Posten har tydeligvis lukta lunta og "hjelper" meg slik at de drar inn noen kroner. En krone her og en krone der...
    Ja, du skulle nok ha bestillt fra Amazon UK du også.
    Min Alien-boks lå i postkassen 2 dager etter at den var sendt fra Amazon UK og totalprisen ble kr 220,83 inkl. frakt..*strør salt i såret*..

Jeg tror du egentlig bør være fornøyd med at Posten tok forenklet tollbehandling og sendte pakken din videre uten unødvendige forsinkelser. Hvis de skulle sendt brev til deg først for å spørre om du ville ta tollbehandlingen selv så hadde du naturligvis måtte vente lenger på pakken din.
    Grunnen til at jeg sier dette er at Posten nå tar samme gebyr for forenklet tollbehandling (verdi kr 200-999,99) og når du gjør fortollingen selv: http://www.posten.no/Portal/Produkte...e+01012006.htm

Det er kun pakker med verdi kr 1000,- eller mer det lønner seg å ta fortollingen på selv, fordi Posten tar kr 175,- i fortollingsgebyr på disse. Men på den annen side så kan det jo være tungvint å fortolle disse selv siden grensen for egenfortolling på internett er opptil kr 1000,-. Skal du ordne fortolling selv på en pakke med verdi kr 1000 eller mer så må du innom et av Tollvesenets tollsteder. Det skal ikke være lett dette her. :-|

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

d|selmink

Nei tydeligvis ikke - får slå meg til ro med at drøye 300kr ikke er blodpris for den samlinga. Har tross alt hatt lyst på den siden den ble lansert

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •