Play.com og leveringstid

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Play.com og leveringstid

Jeg bestilte 7 filmer som ble sendt den 30.06, etter å ha lest at play.com deler opp bestillingen slik at alle filmene kommer under 200 kronergrensen, og at leveringstiden er 3-5 dager.

Jeg venter fremdeles etter 10 dager og begynner å lure på om posten har samlet opp alle sendingene for å legge sammen prisene per pakke- og fortolle meg.

Er det noen som har erfaring med denne butikken, og ved bestilling av flere filmer samtidig?

Kan posten samle sammen flere pakker under 200 kroner for å fortolle deg?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Separate bestillinger samles ikke. Leveringstiden på play.com er derimot veldig varierende. Noen ganger kommer bestillingene innen uka, andre ganger etter to-tre uker. Ikke så fornøyd sånn sett, men fortolling burde ikke ta for lang tid hvis du har vært uheldig og bommet på grensa. Om play deler opp en stor bestilling for oss nordmenn er jeg usikker på.. Bestiller alltid flere ting separat.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått over til amazon.co.uk istedenfor play. Har aldri ventet mer enn maks 1 uke på filmene mine, og de har som regel noe lavere priser en play.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle filmene er under grensa, den nærmeste var på 175 kroner.

Er leveringstiden varierene, selv om play.com sender mail om at varen er sendt?
    Altså, skriver dem at varen er sendt, men faktisk sender den senere?
    Eller er det postgangen som varierer?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, du bestilte en bestilling som totalt ble på over 200,- du håpet på at play.com ville dele opp for deg?

Angående amazon; jeg synes ventetidene der er enda værre enn på play. Det kan ta opptil en måned før jeg får mine bestillinger.. Det er ganske drøyt. ops:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman

Angående amazon; jeg synes ventetidene der er enda værre enn på play. Det kan ta opptil en måned før jeg får mine bestillinger.. Det er ganske drøyt. ops:
    Amazon.com eller Amazon.co.uk? Det er nemlig stor forskjell, da førstnevnte er veldig treig....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, du bestilte en bestilling som totalt ble på over 200,- du håpet på at play.com ville dele opp for deg?
    Ja, jeg har forstått det slik på andre forum at play automatisk deler opp bestillingen og sender filmene seperat.
    ref : http://www.diskusjon.no/index.php?sh...5290&s=akam.no
    (Håper det er lov og linke til andre forum her)
    Jeg håper da at dette stemmer, fikk intrykk av det også siden jeg fikk 7 forskjellige mailer, en for hver film, om at dem var sendt.
    Har du andre erfaringer med dem som tilsier at dem ikke deler opp bestillingen?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Amazon.com eller Amazon.co.uk? Det er nemlig stor forskjell, da førstnevnte er veldig treig....
    Der skulle jeg presisert.
    Har bestilt fra begge sider, og de var faktisk like raske. Det er altså dårlig for co.uk. Har bestilt mest fra co.uk, og jeg har et eksempel. Bestilte Röyksopp - The Understanding fra co.uk 10.6, fikk pakken i dag. Men, jeg klager ikke. Prisene er greie, og når det tar såpass lang tid er det alltid et overraskelsesmoment når en pakke omsider havner i postkassen. Da har jeg for lengst glemt impulskjøpet på internett. :razz:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Merkelig at det skiller så mye på leveringstid med tanke på at vi bor ganske nærme hverandre. Jeg har fått pakker innen 2-3 dager på det raskeste

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Ja, jeg har forstått det slik på andre forum at play automatisk deler opp bestillingen og sender filmene seperat.
    ref : http://www.diskusjon.no/index.php?sh...5290&s=akam.no
    (Håper det er lov og linke til andre forum her)
    Jeg håper da at dette stemmer, fikk intrykk av det også siden jeg fikk 7 forskjellige mailer, en for hver film, om at dem var sendt.
    Har du andre erfaringer med dem som tilsier at dem ikke deler opp bestillingen?
    De har alltid delt opp bestillingene mine iallefall.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh.. that's what they do.. Det er jo det som er så genialt med Play.com. Har bestilt varer for mangfoldige tusen kroner om gangen. Alt har gått gjennom tollen knirkefritt fordi hver individuelle vare lå under 200,- grensen.

Play.com-leveringstiden er det jeg liker minst med Play.com. Den varierer veldig. Men siden prisene er de billigste på markedet, så gjør det ikke så mye av varene tar et par dager ekstra.

edit: Når jeg bestiller mange varer samtidig så hender det at posten slenger en strikk rundt pakkene og leverer dem samtidig. Ikke spør meg hvorfor de gjør det, men slik er det..

For å klarifisere: Så lenge varen går under den magiske 200kr-grensen så kan du kjøpe så mange varer du vil uten at du trenger å betale toll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å oppklare i tilfelle noen lurer, så fikk jeg 5 av filmene i dag.
    Så da regner jeg med at resten kommer i morgen :-)
    Da ordnet det seg. Men jeg må nok regne 1 uke+ i leveringstid, og ikke 3-5 dager som det egentlig skulle tatt.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sikkert resten av filmene i morgen, har bestilt 7 stykker, fått en.
    Drar på ferie i dag...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er ikke alene om å vente på pakker fra Play. Jeg bestile tre filmer for 11 dager siden, og jeg har ikke sett snurten av noen av de. Nå skal det sies at dette er første gang jeg har måttet vente så lenge på Play-bestillinger, og jeg har alltid vært fornøyd med deres priser og service. Regner med de dukker opp innen kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ventet 2 uker på en cd fra play. Jeg brukte klagefunksjonen og dagen etter hadde de postet ny cd. 2 dager etter klagen fikk jeg selvfølgelig den første cden. Så da ble det en gratis cd på mor.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjæresten min bestilte fire filmer fra Play den 29. juni. Kun én av dem har kommet (den kom etter fem dager), får håpe resten av filmene kommer i løpet av denne uka. Kan ikke huske at det har tatt så lang tid fra Play tidligere.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevd det samme, bestilte litt derfra i fjor og forifjor, tok 4-5 dager, mens det jeg har bestilt i det siste har tatt mye lengre tid. Sist gang trodde jeg noen hadde knabbet Tool-cden fra postkassen :O

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg har gått over til amazon.co.uk istedenfor play. Har aldri ventet mer enn maks 1 uke på filmene mine, og de har som regel noe lavere priser en play.
    Sitert for sannhet. Har selv gått over til Amazon UK, som pleier å ta 3-5 dager å motta pakker fra. Bruker Play kun når de har et meget godt tilbud.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme erfaring som andre i denne tråden. Har brukt play.com noen år nå og alltid vært rimelig fornøyd med leveringstidene, som før har vært 3-6 dager. Men de siste månedene har leveringer fra play.com tatt ca. 2 uker. :-? Bruker derfor heller amazon UK nå, siden de bruker 2-4 dager på å levere hjem til meg.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke dyrere fra amazon når du må inkludere frakt?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •