Play.com og leveringstid - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 102
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    ...Har flere ganger sjekket ut Amazon, men Play pleier å være rimligere. :neutral:
    IKKE dersom du handler to eller flere ting samtidig (innenfor den momsfrie 200-kroners grensen). Da faller portoen som en stein.... fordi den fordeles på det du har bestilt. Husk også at Amazon trekker fra moms og legger på frakt. Moms er MER enn frakt - derfor blir det billigere enn det du ser....

CDWOW er ofte den billigste løsningen, men her lønner det seg å sjekke både cdwow.com og cdwow.fm ("norsk" del av nettstedet). Dersom du "nesten" gjennomfører handelen av samme gjenstand på begge disse sidene vil du raskt finne ut at én av dem kommer billigere ut enn den andre. OG, det er ikke på forhånd gitt HVEM av dem det er. Sist jeg handlet en skive kostet den 103,- på den éne nettsiden, og 80,- på den andre.... Gjett hvilken jeg valgte... :-)

Bare et tips fra en som handler skiver (og filmer) i bøtter og spann på nettet, og som derfor kjenner til litt av hvert... ;-)

Play er en god butikk, men det gjelder som alltid å sjekke ut tilbudet...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977
    Bare for å være pirkete, man betaler ikke toll på disse varene, men MVA ;o)
    Nu vel - det blir jo liksom et betydelig toll-begyr også da... eller har du ikke oppdaget det?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    IKKE dersom du handler to eller flere ting samtidig (innenfor den momsfrie 200-kroners grensen). Da faller portoen som en stein.... fordi den fordeles på det du har bestilt. Husk også at Amazon trekker fra moms og legger på frakt. Moms er MER enn frakt - derfor blir det billigere enn det du ser....

CDWOW er ofte den billigste løsningen, men her lønner det seg å sjekke både cdwow.com og cdwow.fm ("norsk" del av nettstedet). Dersom du "nesten" gjennomfører handelen av samme gjenstand på begge disse sidene vil du raskt finne ut at én av dem kommer billigere ut enn den andre. OG, det er ikke på forhånd gitt HVEM av dem det er. Sist jeg handlet en skive kostet den 103,- på den éne nettsiden, og 80,- på den andre.... Gjett hvilken jeg valgte... :-)

Bare et tips fra en som handler skiver (og filmer) i bøtter og spann på nettet, og som derfor kjenner til litt av hvert... ;-)

Play er en god butikk, men det gjelder som alltid å sjekke ut tilbudet...
    Takk for mange flotte tips..... her var det mye nytt for meg i allefall. Dette med Amazon har jeg ikke tenkt over før, og cdwow har jeg ikke engang vært inne på... Nå skal det handles...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyller å gjøre oppmerksom på at det er amazon.co.uk jeg snakker om...
    Amazon.com fungerer ikke slik.

Sjekk også mulige tilknyttede tilbydere. Ofte får du nye/ubrukte/nesten nye varer for en slikk og ingenting. Du regner fort ut om det lønner seg eller ei. Det er sluttsummen som teller, så du kan lage deg et lite regneark som du plotter inn fraktkostnader og valuta i. Deretter leser du lett av hva som blir billigst for deg - i hvert enkelt tilfelle.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som er knall fornøyd med DVDStrax????

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Som for eksempel...?

Har flere ganger sjekket ut Amazon, men Play pleier å være rimligere. :neutral:
    BlahDVD, Amazon UK, CD-WOW(pga vouchers). Amazon liker jeg best pga den suverene pakkingen.
    Og DeepDiscountDVD og DVDPacific til Sone 1 filmer.

Er i hvert fall de jeg benytter meg mest av.

DVDStrax brukte jeg mye før, men finner nesten alt billigere andre steder. Fraktprisen er temmelig høy på noen produkter, det trekker litt ned i min bok. Men av og til har de noen meget gode tilbud, men det har jo de aller fleste andre nettbutikkene i blant også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn meg som får beskjed om at Play.com kun leverer til adresser i UK? Både jeg og en kamerat har fått denne meldingen ved forsøk på å kjøpe filmer de siste dagene...

Oppdatert: Har nå angitt Euro som valuta. Det gjør susen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    play har nå med andre ord innført porto (alle ting som skal sendes til utlandet blir 20 kroner dyrere), tiltross for at de fortsatt reklamerer med "free shipping".
    aldri mer play på meg, og jeg hadde 30 sider med ordrehistorie der. :evil:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Porto? Er det ikke bare det at man betaler i € istedenfor £???

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo men euro prisen er dyrere enn £ prisen, så dette fungerer som en slags porto avgift... har ikke bestilt på en stund , men var inne å sjekket evt. priser.. og det blir aldri mer play på meg heller om dette med euro pris stemmer... (j*** irreterenes)
    blir nok mer og mer platekompaniet/cdon på meg nå....

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det stemmer at de tar frakt, så er det helt på trynet. Men som sagt står det fortsatt "free delivery on everything"

Prøvde å forhandbestille "fearless" av jet Li, men fikk at den bare leverte til Uk adresses. prøvde å bytte til euro, voila. whadya know, prisen var faktisk ikke så gærn med euro. det må være første gangen jeg har opplevd det

EUR EURO 09.10.2006 15.10.2006 1 8,370 * 20,99€ = 175
    GBP BRITISKE PUND 09.10.2006 15.10.2006 1 12,420 * 13,99£ = 173

hmz. store forskjellen er det jo absolutt ikke. men hva er poenget?
    og hva er greia med playtrade?

3. edit nå bare..hehe. har sjekket litt rundt på play nå, men både euro og pund, og det varierer ikke mere enn med 0,5kroner. så hva er det vi egentlig whiner om?
    Pundet ligger på 12,5 om dagen, for ikke så lenge siden var det rundt 11,3 om jeg ikke tar så veldig feil. mens euroen har vel vært ganske stabil?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Hvis det stemmer at de tar frakt, så er det helt på trynet. Men som sagt står det fortsatt "free delivery on everything"

Prøvde å forhandbestille "fearless" av jet Li, men fikk at den bare leverte til Uk adresses. prøvde å bytte til euro, voila. whadya know, prisen var faktisk ikke så gærn med euro. det må være første gangen jeg har opplevd det

EUR EURO 09.10.2006 15.10.2006 1 8,370 * 20,99€ = 175
    GBP BRITISKE PUND 09.10.2006 15.10.2006 1 12,420 * 13,99£ = 173

hmz. store forskjellen er det jo absolutt ikke. men hva er poenget?
    og hva er greia med playtrade?

3. edit nå bare..hehe. har sjekket litt rundt på play nå, men både euro og pund, og det varierer ikke mere enn med 0,5kroner. så hva er det vi egentlig whiner om?
    Pundet ligger på 12,5 om dagen, for ikke så lenge siden var det rundt 11,3 om jeg ikke tar så veldig feil. mens euroen har vel vært ganske stabil?
    hehe, stemmer dette så er det jo ingen ting å whine for nei...
    men sist jeg sjekka så var det stor forskjell på bargain dvd'ene.. ikke så mye på topp listene/news... skal sjekke litt igjen siden d kanskje er "back to good old times"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye humbug før i tiden: Pund var alltid en God del billigere enn Euro, det ser ut som om dette har forandret seg =)
    De har vel ikke noe høstsalg snart da?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte to filmar og ein cd frå play søndag den 22. oktober. Fekk bekreftelse på at to av dei var sendt 23., og den andre den 24. Per idag så er kun ein av dei komt fram til meg. Nokon som har opplevd det samme? Bør vel snart til å sende ein mail til play ang. dette.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Bestilte to filmar og ein cd frå play søndag den 22. oktober. Fekk bekreftelse på at to av dei var sendt 23., og den andre den 24. Per idag så er kun ein av dei komt fram til meg. Nokon som har opplevd det samme? Bør vel snart til å sende ein mail til play ang. dette.
    Er du sikker på at begge kom under 200kr grensen ift. satsene på toll.no? Blir den stoppet for forenklet tollbehandling så kan det opp til en uke ekstra.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Det er ikke så ofte det skjer, men det hender jo av og til ting kommer bort i postgangen. Siden det er mer enn 14 dager siden du bestillte, så kan du velge å få tilsendt en ny vare eller pengene tilbake:
    http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Abo...?page=received

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN: Jepp, varene var prisa til henholdsvis 10,49 EUR og 11,99 EUR så det skulle gå rett igjennom.

Starman: Takk for tipset, det skal eg ta å prøve med ein gong

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en film fra play idag. Posted: 17/11/2006. Filmen kom idag, så levering er veldig bra. Men lurte på en ting! Utenfor pakka stod det PRIORITY. hva slags betydnign har dette? kan jeg være så heldig at de sender fortere enn "vanlig" ?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Fikk Ambra: Honour & Glory (Hybrid) (Super Audio CD i dag,Den var også sendt den 17. Ikke så værst.:-P
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre alle dere som evnt handler på cdon. Er dette en møkkabutikk med über treig service eller skjer det bare meg?
    Jeg bestilte en cd på lørdag og den er ikke sendt idag! Dette har skjedd flere ganger. Det tar dager før jeg har bestilt til det sendes ut i posten, og selv da tar det mere enn 3-5 virkedager.
    Jeg skrev til og med en mail til cdon ang dette, men fikk ikke engang et svar :|

Prisene de har er noen ganger bra, andre ganger ikke. I tillegg må man betale frakten!

Kjenner jeg blir pissed!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •