Play.com og leveringstid - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Men er det ikke dyrere fra amazon når du må inkludere frakt?
    Jeg gjorde en sammenligning for et år siden på 10-12 DVD filmer. I 9/10 tilfeller kom Play.com best ut, dersom man skulle ta med frakt. Prisforskjellen var dog ikke stor, og det var så vidt jeg husker snakk om 10,- til 20,- per plate.

Vet ikke hvordan det er nå, eller hvordan det er på musikk eller andre gjenstander.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Men er det ikke dyrere fra amazon når du må inkludere frakt?
    Det er som regel ikke store prisforskjellen sammenlignet med play, med mindre det er spesielle tilbud. Husk at på amazon UK trekkes Engelsk mva (VAT) av på prisen før du betaler.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Kjæresten min bestilte fire filmer fra Play den 29. juni. Kun én av dem har kommet (den kom etter fem dager), får håpe resten av filmene kommer i løpet av denne uka. Kan ikke huske at det har tatt så lang tid fra Play tidligere.
    I dag kom de resterende filmene, 9 virkedager etter bestilling. Overlever den, men vet at Play kan være raskere. Regner med at ferieavvikling hos Posten kan ha noe med saken å gjøre

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at feriavvikling hos Posten har noe med dette å gjøre, når Amazon UK kan levere på 2-3 dager i samme tidsrom.

Kanskje play har begynt med større bulksendinger for å spare inn på fraktutgiftene? :-?

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Opplevd det samme, bestilte litt derfra i fjor og forifjor, tok 4-5 dager, mens det jeg har bestilt i det siste har tatt mye lengre tid.
    Kjenner meg igjen i dette! Det er nå 10 dager siden siste bestilling, og har ikke fått noe ennå. Det er ikke krise, men litt irriterrende å tenke på siden det før bare tok 4-5 dager, og spesiellt surt med tanke på at play.com skriver i mailene at man kun trenger å regne med 3-5 dager leveringstid.
    Skjerpings!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=575768
    Denne tråden på hardware.no ommhandler også seine varer fra play.com. NordiskEkspress er et firma som tar seg av fortolling og forsinker.

Jeg har også opplevd dette. Jeg bestilte 3 spill fra play. Spillet som var sent 10 dager etter de to første kom ført i posten til meg. Nordisk ekspress virker som om er problemet :-x

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og huff...er det Nordisk Express (at de kaller seg for express er jo en vits i seg selv..) som håndterer sendingene fra Play. Da skjønner jeg godt at pakkene tar tid. Jeg har bare dårlige minner fra tiden da Nordisk Express hadde overtatt all pakkeposten fra USA for noen år tilbake. Makan til arrogante folk har jeg sjelden snakket med på telefon, og håper jeg ikke behøver gjøre det igjen. :-x

Vel, hvis det er mange som benytter seg av klagemuligheten til Play etter 14 -dagers fristen, så vil Play kanskje vurdere en annen transportør. :wink:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det gått 14 dager eller mer siden varen din ble sendt fra, så kan du klage til Play her: http://www.play.com/DVD/DVD/6-/About...?page=received

(Du kan da velge om du vil ha tilsendt ny vare eller få pengene tilbake).

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil oppfordre alle til å sende en klage pr e-post til play.com angående denne transportøren. Jeg har bare negative opplevelser med disse:-?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 4 pakker fra play.com igår. Denne gangen tok det 12 dager. :-x

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også 4 pakker i går, det tok 13 dager:-?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok en cd og en film i forrige uke, to uker etter at de var bestillt...

Nå var det første gangen på over et år at jeg handlet fra Play. Men husker at for ca. 1,5 år siden da jeg handlet mye derfra, så gikk det alltid bare to-tre dager fra bestilling til de var i postkassen.

Mvh C :-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også noe fra play som jeg bestilte for leenge siden... Hadde faktisk glemt at jeg hadde kjøpt det, så det var forsåvidt en hyggelig overraskelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt rundt 280 dvd`r og spill på play de siste 3 årene, og syns også leveringstiden har gått opp i det siste. :?
    dessuten så har de tatt en klassisk "akers mic/platekompaniet" og satt opp prisene sine merkbart når de har fått en bra andel av markedet, så ting er ikke lenger så billig der.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når de har salg er prisene ganske fine. Uansett billigere på play enn f.eks free record shop.
    Selvom det ikke har gått 14 dager, hjelper det vel uansett å sende en liten klagemail til play. sist gang jeg bestilte derfra tok det 11/12 dager. huff og huff

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har veldig god erfaring ,med Play.
    aldri tatt mere enn maks en uke før jeg har filmene.
    Bestiller og filmer fra www.dvdplanet.com, og www.Lasersedge.com , sistnevnte bruker å jukse litt med verdien , så man slipper tollen ;-)
    Asiatiske filmer bestiller jeg fra www.dddhouse.com , det ligger i hong kong , og tar sjelden mer enn 7 -10 dager før du har pakka

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringar med play.com tilseier at DVD-ar har eg innan ei veke etter bestilling, CD-ar tek det som reglel inntil 3 veker før eg finn i postkassa mi. Sjølv om dei sender DVD og CD på same dag. Dette er nok ikkje noko play.com styrer, men det er pussig om posten/tollvesen oppbevarar ein CD lengre enn ein DVD. Kanskje berre tilfeldig, men det er det same kvar gong eg bestiller derifrå. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stokken
    Mine erfaringar med play.com tilseier at DVD-ar har eg innan ei veke etter bestilling, CD-ar tek det som reglel inntil 3 veker før eg finn i postkassa mi. Sjølv om dei sender DVD og CD på same dag. Dette er nok ikkje noko play.com styrer, men det er pussig om posten/tollvesen oppbevarar ein CD lengre enn ein DVD. Kanskje berre tilfeldig, men det er det same kvar gong eg bestiller derifrå. :razz:
    Heh, akkurat motsatt her, bestilte meg 4 CDer og 2 DVDer 11. juli, i går fikk jeg tre CDer som ble sendt 20. juli (pga. at de ikke hadde de på lager). Har ikke motatt DVDene og den ene CDen som ble sendt 12. juli ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten utelukkende positive erfaringer med play. Har bestilt hundrevis av dvd og cd derfra. Bare unntaksvis har det tatt lang tid. Pakkene kommer stort sett 4-6 dager etter bestilling og det kan jeg fint leve med. Har kun en gang opplevd at varen ikke kom, og da sendte de umiddelbart en ny. Som en tidligere fortalte her kom selvsagt den andre også slik at jeg endte opp med to. Kun en ting som jeg synes har vert rart og det var en kompis som bestilte 12-13 filmer derfra. Da ble kontoen hans fryst og han ble bedt om å åpne en bedriftskonto eller noe. Det ordnet seg, men syntes det var litt rart siden et såpass lite kvantum ikke burde vært unormaltt.

Newcomer John Preston sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I det siste....

De to siste bestillingene, sendt 15. og 18. juli, tok bare 5 dager, altså den gode gamle leveringstiden. Kanskje de har tatt klagene til etterretning :grin: *håpe*

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •