HD DVDer/-spillere, (spm. & svar -erfaringer) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Forandret tråd-navnet litt jeg, så det går bra det ;-)

Imponerende forskjell på de to bildene du.. :-)

Noen som har noe formening om hvor "stort" bildet må være for og få optimal utbytte av HD-kvaliteten?
    I følge BBC:
    ved 2.7 meter greier vi å se forskjell på 576p(PAL) og 720p ved ca 30" tv
    ved 2.7 meter greier vi å se forskjell på 720p og 1080p ved ca 60" tv

Alt dette er "ideelle" tester utført på stillbilder med tilstrekkelig detaljer, uten kompresjonsartefakter eller noe slikt. Det er en test for å se hvilke begrensninger synsapparatet setter på teoretisk maksimum.

mvh
    Knut

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Uten å avspore tråden helt,men jeg fant 2 bilder som ilustrerer forskjellen mellom DVD og HD.Begge bildene er av meget god kvalitet,også DVD varianten.Men spesielt hvis man "flipper" mellom de to bildene i samme posisjon er forskjellene åpenbare.En ny verden kommer til syne:-D

STAR WARS III
    DVD-bildet var bra, men jeg har da sett skarpere DVD-bilder.

Jeg legger med et eksempel jeg har tatt. Dette er tatt med et vanlig kamera rett fra en ukalibrert plasma-skjerm på dagtid med med mye baklys og refleksjoner. (man ser faktisk speilbildet av hele rommet) Laster du ned DVD-bildet mitt og Star Wars bildet, og svitjser frem og tilbake i Windows, så ser man at Star Wars bildet er særdeles "softet", enda det tydlig er av høyere kvalitet enn eksemplet mitt.

Med det sagt så er selvfølgelig HD bedre.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er ikke HD-DVD bakoverkompatibelt da ? eller da heter de kanskje hybrid?
    HD-DVD og Blu-ray spiller kan spiller av DVD'er, men de nye platene kan ikke spilles av på vanlige DVD-spillere, uansett om de har oppskalering, HDMI, etc. Det her ikke noe med hverandre å gjøre. Jeg tror det er en vanlig misforståelse. Jeg har i hvert fall hørt det flere ganger før.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    I følge BBC:
    ved 2.7 meter greier vi å se forskjell på 576p(PAL) og 720p ved ca 30" tv
    ved 2.7 meter greier vi å se forskjell på 720p og 1080p ved ca 60" tv

Alt dette er "ideelle" tester utført på stillbilder med tilstrekkelig detaljer, uten kompresjonsartefakter eller noe slikt. Det er en test for å se hvilke begrensninger synsapparatet setter på teoretisk maksimum.

mvh
    Knut
    Hmm.. Så man bør satse på og kjøpe seg en HD-projektor for og få det som er definert som optimalt på 1080p, med mindre man har råd til en 60" skjerm?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    HD-DVD og Blu-ray spiller kan spiller av DVD'er, men de nye platene kan ikke spilles av på vanlige DVD-spillere, uansett om de har oppskalering, HDMI, etc. Det her ikke noe med hverandre å gjøre. Jeg tror det er en vanlig misforståelse. Jeg har i hvert fall hørt det flere ganger før.
    Jeg hadde misforstått dette med HD-DVD'er og DVD-spillere med oppskalering. Var overbevist om at dette var en spiller jeg kunne se HD-DVD på.. Mange flere med meg i min vennekrets også..

Lærer så lenge'en lever gitt :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    DVD-bildet var bra, men jeg har da sett skarpere DVD-bilder.

Jeg legger med et eksempel jeg har tatt. Dette er tatt med et vanlig kamera rett fra en ukalibrert plasma-skjerm på dagtid med med mye baklys og refleksjoner. (man ser faktisk speilbildet av hele rommet) Laster du ned DVD-bildet mitt og Star Wars bildet, og svitjser frem og tilbake i Windows, så ser man at Star Wars bildet er særdeles "softet", enda det tydlig er av høyere kvalitet enn eksemplet mitt.

Med det sagt så er selvfølgelig HD bedre.
    Ser ut til at Robbie sliter litt med kviser ser jeg.. :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Hmm.. Så man bør satse på og kjøpe seg en HD-projektor for og få det som er definert som optimalt på 1080p, med mindre man har råd til en 60" skjerm?
    Evt kan du sitte veldig nært skjermen. Spørsmålet er jo:
    Hvis en 40" skjerm på 2.7 meters avstand bare trenger 720p for å gi deg en "optimal opplevelse", hvorfor da stresse med 60" og 1080p, når det er så mye billigere med 720p? Hensikten med HD er jo ikke å eksponere alle svakheter med mediet, men å få en bedre opplevelse.

-k

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Evt kan du sitte veldig nært skjermen. Spørsmålet er jo:
    Hvis en 40" skjerm på 2.7 meters avstand bare trenger 720p for å gi deg en "optimal opplevelse", hvorfor da stresse med 60" og 1080p, når det er så mye billigere med 720p? Hensikten med HD er jo ikke å eksponere alle svakheter med mediet, men å få en bedre opplevelse.

-k
    ahh...
    Så min 40" skjerm på feks 2.7- 3 meter er egentlig helt ok? Ved 720p? :-)

Da ble ting straks mye billigere igjen.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har lastet ned 3 hd ready filmer med thepiratebay! for at jeg skal kunne spille de med skarp grafikk trenger jeg hd ready skjermkort som koster 5 tusen kr

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av netpirate
    jeg har lastet ned 3 hd ready filmer med thepiratebay! for at jeg skal kunne spille de med skarp grafikk trenger jeg hd ready skjermkort som koster 5 tusen kr
    Det heter vel strengt tatt ikke HD-Ready filmer. Og hva du har lastet ned på piratebay bør du være forsiktig å omtale på forumet...

Videre trenger du ikke noe skjermkort til 5000,- for å spille av filmer i HD bra.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm.. Lastet ned sa du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lastet ned hd ready filmer fra thepiratebay med azureus, det tar sykt mere plass på pcen, tar 8-10 gb!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lastet ned hd ready filmer fra thepiratebay med azureus, det tar sykt mere plass på pcen, tar 8-10 gb!
    hm..
    Tror ikke du skjønte poenget vårt ang ulovlig nedlastning.. :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er gale med å laste ned da? du laster ned selv vedder jeg på alle gjør vel det? er digg og laste ned og etter jeg laster ned så laster jeg ned cover og printer med fotoprinter og laster ned bare orginale filmer så kjøper jeg dvd cover og jeg har kutter og cd printer så det ser jo orginalt ut.. laste ned er vel ikke engang uloblig det :S

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er gale med å laste ned da? du laster ned selv vedder jeg på alle gjør vel det? er digg og laste ned og etter jeg laster ned så laster jeg ned cover og printer med fotoprinter og laster ned bare orginale filmer så kjøper jeg dvd cover og jeg har kutter og cd printer så det ser jo orginalt ut.. laste ned er vel ikke engang uloblig det :S
    Tipper du tørker av deg fliret dersom det banker på døra di, og de har logget din IP for å ha lastet ned opphavsbeskyttet matriale.

Stopper du ikke med snakk om slikt, får du tråden stengt. Les forumets rettningslinjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rofl, hvem bryr seg vel om deg slags reglene de reglene er jo flere tusen folk i norge som laster ned ulovlig og de kan ikke ta alle dessuten så ville politiet eller hva de heter slått ned på bakfolkene som driver torrent trackeren og ikke meg.. dessuten er jeg bare 15 jobber ikke tjener jo ikke penger, får ikke råd til å kjøpe filmer og har heller ikke kredit kort

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke skjermkortet som setter begrensningen når det gjelder HD for de aller fleste.

Det er stort sett bit-raten, altså den store mengden data som skal transporteres rundt i maskinen på en gang.

Har sett HD på rimelig slappe skjermkort, men hvis harddisken eller kontrolleren er treg, da skal du ha takk.

Nå er det svært varierende bit-rate ute og går under betegnesen HD og det kommer sikkert til å væe mye "rart" både på BRD og HD-DVD i begynnelsen også.

Har sett HD med alt fra 6 Mbps til 25 Mbps AVGBR.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rofl, hvem bryr seg vel om deg slags reglene de reglene er jo flere tusen folk i norge som laster ned ulovlig og de kan ikke ta alle dessuten så ville politiet eller hva de heter slått ned på bakfolkene som driver torrent trackeren og ikke meg.. dessuten er jeg bare 15 jobber ikke tjener jo ikke penger, får ikke råd til å kjøpe filmer og har heller ikke kredit kort
    Forstår din problematikk med å være 15 og ikke har råd til mye filmer. Men vær klar over at det er en kraftig opptrapping fra musikkindustrien på å ta nettopp stakkars 15-åringer. I utlandet så har uvitende folk allerede fått brev i posten med varsel om store bøter, med kopi av loggen som avdekker deres IP adresse. Man blir regelrett tatt med buksene nede. Bakfolkene har ofte ryggen mer fri enn deg... de tilbyr bare tjenesten.

Dog, vil du fortsette din "karriere" på AVforum bør du la det dette emnet ligge.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du ikke har noe annet konstruktivt og komme med -som gjelder topic, så må jeg desverre be deg om og ikke komme med flere innspill på denne tråden.

Vær så snill å respekter det :-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vært aldregrense på forumet ser jeg.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •