DVD filmer. Best uten meny mm. ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Meny kan være greit, men er bedre uten. Liker ikke å måtte vente på alt mulig dritt de skal presentere og advare om.
    Dropp menyen og gi meg film!
    Advarsler, trailere og alt slikt har jo ingenting med selve menyen å gjøre?

Dette er en meny:

Menyer vil jeg ha. Men slike ting du nevner er selvsagt en uting. Når det kommer til ekstramatriale bør det være på disk 2, for at film/lyd skal få best mulig kvalitet. Når jeg leser emnetittelen, tenker jeg da at uten meny betyr at det kun er filmen og ingenting annet på discen. Med andre ord, at filmen starter automatisk.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se starwars menyene så skjønner du hva jeg mener.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "You wouldn't steel a car", de kan de vær så god fjerne med en eneste gang, det værste er jo selvsagt at de ikke kan skippes! Men hvis man bruker dvd-shrink kan dette fjernes, og da syns jeg noe av poenget blir borte. At man heller velger backupen fordi den er "enklere" å bruke.

Jeg har en delt mening om extramateriell burde være på disk1 eller disk2. Så godt som alle filmer idag blir sluppet på dvd9 plater, og jeg har ikke råd til å ta backup på dvd9 plater, så når fjerner extra features på disk1, vil selve filmen komme på 80-90% noe som er ganske gunstig! Enda bedre er det hvis filmen har en drøss med språk, slik som thai, tysk og spansk, disse fjernes glatt til fordel for English DD/DTS. Det er vel en selvfølge at subpictures ikke fjernes, da disse ikke tar mere enn 2Mb hver.
    Som f.eks å dvdshrinke LOTR extended blir nokså meningsløst, der er det en dvd9 som må shrinkes til dvd5. Siden extra features, eller appendices heter det vel (?) er på separate disker lønner det seg ikke shrinke den typer filmer, for da blir ratio'n på rundt 50%

De menyene som er i "stillpicture" er gankse hendige, der har man en meny som er oversiktlig og ofte pen, uten at den krever mye diskplass (Hurra til de som lager sånne menyer!)

Man kan jo også forhåndstille hvilken subtitle man vil filmer starte med (her går det i engelsk, og blir ganske pissed når de KUN har english for the hearing impaired). Vet ikke om dette stemmer, men har hørt man ikke kan velge dts når filmen først har startet? at den må velges inne på meny'n eller lignende, kan dette stemme?

EDIT: ser det var noen som sa LB / Hjemmekino rater filmene etter extra features; JA, det gjør det, men de har separate poengangivelser. Én for selve filmen, og én for bonusdisken.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Helt enig med

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg har kopiert en god del av barnas filmer slik at de er lette å avspille. (Sett dem i spiller og trykk play) :grin:
    Dette har ført til at jeg egentlig skulle ønske meg at alle filmer var slik. Uten meny med all slags slitsom mikk og makk samt uinteresant ekstramatriale.
    Mitt forslag er kun filmen på en plate ! Ikke noe mer. Evt ekstramatriale på en plate nummer to.
    Vet at dette ikke kommer til å skje men er fristet til å kopiere alle plater for å kunne fjerne alt søppelet.

Stem og gi din mening :grin:
    Counterpointer her... Jeg har oxo kopiert de barnefilmene som går mest her... Så slipper jeg alt dette reklame++++ Just press play on dvd...

:-P

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •