DVD filmer. Best uten meny mm. ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer et soleklart nei, siden jeg liker godt menyer og slikt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte ja, men jeg hadde ikke hatt noe imot en enkel meny før filmen, hvor man satte opp diverse innstillinger. Når det er sagt, så er det sånn nå i praksis for meg at jeg velger English på den første skjermen dersom det er en slik, og så kjører jeg film så fort den muligheten kommer. Da har jeg uten teksting som jeg ikke trenger. Men da hender det jeg må forandre på audio underveis, dersom DTS er tilgjengelig. Er det ikke det, trenger strengt tatt ikke jeg personlig noen meny.

En annen grunn til at jeg ikke er så glad i menyer, er at de ofte er sammensatt av sekvenser fra den filmen jeg er i ferd med å se. Når jeg da aldri har sett filmen før, og har forsøkt å unngå spoilere, er ikke det så morsomt. Jeg vil liksom ha en 100% 'ny' opplevelse, selv om jeg vet det kan høres litt ekstremt ut.
    På de 'verste' menyene har jeg opplevd at det er laaange sekvenser fra filmen, som så til slutt 'lander' på et menyvalg. Det kan jeg ikke fordra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Fortsatt ikke lov å bryte kopisperre, selv til eget bruk (tåpelig men desverre sant...)

Jeg kan jo nevne at DVD shrink er uhyre lett å bruke, du trenger ikke være dataekspert for å få det til. Har du nero kan du velge at dvdshrink brenner automatisk bare du legger inn en tom dvd når du har tatt backup. Hva du vil ta backup av får være opp til deg :wink:
    I Usa har de DMCA som spesifikt sier at det er forbudt å "knekke" digitale kopi-sperrer. Såvidt jeg visste har vi ikkenoe lignende i Norge, derimo ha vi enlovgivning som fritt gir oss lov til å framstille kopie av lovlig kjøpt innhold til eget bruk, og for nære venner og familie.

Hvis filmindustrien greier å presse forum som dette til å sensurere diskusjoner rundt fullt lovlig kopiering av frykt for skumle advokater så har de greid enda et skritt nærmere det "ideelle" samfunn hvor industrien dikterer og vi betaler... Eller jaget absolutt allekundene sine over på piratebay

-k

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til barnerommet og bilbruk har jeg (stort sett) bare backup. Utrolig ergelig når den nye filmen til 200 spenn blir tråkka på og ødelagt etter en gangs gjennomsyn. Det har enda ikke hendt, men det er greit å vær litt føre var.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-shrink er greit, så lenge man ikke har behov for å komprimere så mye. Å sette inn en DVD, for å se at filmen starter med en gang er utrolig kjekt. Surrete menyer og advarsler alle har fått inn igjennom morsmelka ser ikke jeg noe umiddelbart behov for.

Jeg gir fullstendig blaffen i hva som er lov eller ikke. Betaler jeg 200,- for en skjør plate, så tillater jeg meg å lage backup som det passer meg.

Det er ikke folk som har backup "bransjen" er ute etter. Det er de som kjøper/selger/laster ned filmen ulovlig.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører AnyDVD, og det programmet er satt opp til å begynne rett på filmen, så her rekker du ikke sette deg ned i go'stolen engang før filmen er i gang ^^ man kunne ha kuttet ut alt unødvendig så hadde man hatt mere plass til høyere bitrate feks..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ganske mange filmer som, når du kun tar filmen i "re-autor" med Dvd Shrink og kutter ut de språk og tekster du ikke trenger, kan kopiereres som 100% dvs helt lik kvalitet :razz: ;-)
    Selv filmer som er lengre, som gir 10-15% kompresjon vises lite selv på mitt 120 lerret med AE 500 pj.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her at noen ergrer seg over reklame før menyer...

Jeg har en teori om det: Det var ikke reklame før på dvder, fordi da var dvdene så dyre(Måtte få alle inntekter fra salg)...

Mens nå er de billige med en gang de kommer ut, fordi det er masse reklame som dekker kostnader...

Eg synes det er bedre med reklame isteden for å betale en hundrings ekstra for ikke å ha det...

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som jeg blir gal av er som følger.

Man kjøper en orginal film som feks varer i 3 timer, så har produsenten klemt inn hele filmen + ekstra matriale på 1 plate, slik att bilde kvaliteten er elendig.
    Kjøper masse filmer hele året, men slike titler som det, gjør att jeg får mest lyst til å laste ned hele greia fra nettet.
    Føler meg snytt når jeg kjøper filmer som har dårlig kvalitet på bildet og lyd.

Fjern ekstramatrialet fra film disken, er filmen lengre enn 2 timer så få den fordelt på flere plater, ekstra matrialet på egen disk.
    Skjønner att det er dyrere å produsere, men betaler heller 50 kroner mer for kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at det ikke brude være ekstramatriale på disc 1 der selve filmer er, og heller la alt slikt være på disc 2., Men grunnen til at jeg stemte nei er at jeg ikke las topic grundig nok, og baserte valget kun på menyer. Synes at de er greie å ha, og liker spesielt godt animerte menyer. Som for eksempel menyen i Terminator 2: Extreme Edition.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nero
    Eg synes det er bedre med reklame isteden for å betale en hundrings ekstra for ikke å ha det...
    Betyr dette at du liker Scanbox sine utgivelser ?????????????????? :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vekk med alt annet enn filmen

Jeg vil gjerne ha en meny, men den må være rask, ikke noen 3 minutts intro før knappene kommer opp, og så tar det 4 minutt og gjøre instillingene (språk og tekster) klare.... barnefilmer er helt på trynet her... Lange FBI "reklamefilmer" er det bare vi som har kjøpt dvd`en som ser alikevel. På alle nedlastede filmer er dette fjernet.

En annen ting er at på film tester så får fimer lavere score hvis ekstramaterialet er dårlig... Lyd og Bilde + Hjemmekino er gode eksempler.

Jeg ønsker bare filmen med best mulig bilde og lyd.. Thats It...

Newcomer trommelom sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NexusXero: "Jeg ønsker bare filmen med best mulig bilde og lyd.. Thats It..."

Som jeg skulle sagt det selv! Bort med alt det unødvendige og bruk plassen til å gi best mulig kvalitet på bilde og lyd!
    Å velge bort DTS-spor til fordel for ekstramateriale på en utgivelse er utilgivelig!!!

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater lange menyer og en masse extra matriell....

Kun filmen bør være på plata og som andre sier DTS lydspor.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemte JA, siden det er nærmest min mening. Ser nesten aldri på ekstra materialet, men gjør det en skjelden gang. Kommer mest ann på hva slags ekstra materialet det er. Men jeg ville nok ikke savnet det om alle dvd'er kom uten.

Menyer er greit nok, bare de ikke er for tidkrevende. Bruker stortsett menyene kun til å velge lydoppsett og undertekster (av), men dette kan jo også gjøres direkte på dvdspilleren. "Gjør det enkelt" er vel en grei oppsummering for menyer.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Betyr dette at du liker Scanbox sine utgivelser ?????????????????? :shock:
    Hehe, det kan jeg umulig fatte og forstå at noen gjør

Selv har jeg tatt backup av alle barnefilmene uten meny. En ting er at prinsessa i huset på 1,5år har lært seg å håndtere dvdspillern selv(!), men fingra er for små til å IKKE ta på selve plata. En annen ting er all reklamen som er på Disney-filmene som man MÅ se før selve filmen...

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns menyen er på en måte en del av filmen. Så Meny må man ha

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny kan være greit, men er bedre uten. Liker ikke å måtte vente på alt mulig dritt de skal presentere og advare om.
    Dropp menyen og gi meg film!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det stabiliserer seg på at ca 2/3 vil ha KUN film uten noe annet. 1/3 vil gjerne ha meny.

Ingen med vettet i behold vil vel egentlig ha FBI advarsel og reklame.

Det burde egentlig startes en kampanje mot autokjøring av reklame og trailere. Føler meg nesten litt "voldtatt" når jeg ikke engang kan skippe dette.
    Jeg HATER Scanbox, bare så det er sagt.........

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er filmentusiast og min interesse strekker seg lenger enn til bare filmen. Derfor legger jeg svært stor betydning på utgivelser med ekstramateriale (spesielt følgekommentarer) av god kvalitet (kan til og med finne på å kjøpe middelmådige filmer dersom vedleggene er bra).

Samtidig synes jeg ikke ekstramaterialet bør stjele for mye plass fra lyd og bilde, slik at disse viktige, tekniske kvalitetene svekkes. Det er også grunnen til at jeg ofte kjøper full-lastede Collector's Editions, spesialutgivelser osv. der ekstramaterialet kommer på egne plater.

Når det gjelder reklame, advarsler og all den dritten der: La oss i det minste få muligheten til å hoppe over det! På enkelte plater er ventetiden på flere minutter.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •