Håper inderlig dette kommer på DVD!!!

Jeg sitter her med tidenes hakeslepp. Les denne artikkelen:

http://www.gamespot.com/news/6151989.html

Høydepunkt etter høydepunkt!:

The audience applauded again and Roth said a few words, introducing the next piece from Final Fantasy VIII, titled "Liberi Fatali."
Dette er Uematsus magnum opus.. hans mesterverk. Jeg får frysninger bare av tanken å høre dette stykket live.

Next up was the suite from Battlefield, with extraordinary guest percussion by Rony Barak
BF-temaet.. guest percussion... Det røsker i underlivet!

"Aerith's Theme" from Final Fantasy VII follows.
:wub:

The "Main Theme" from Metal Gear Solid was the last piece before intermission.
Holy crap! Dette må jo ha vært ett av høydepunktene på konserten!

After the intermission, Angela Aki took the stage. Someone in the audience yelled, "I love you, Ang--" before being drowned out by applause ... For an encore, Aki played her version of "Eyes on Me."
Skulle gjerne hørt hennes versjon av Eyes on Me. Er veldig glad i Faye Wongs originale fremførelse av den i Final Fantasy VIII.

Next in the spotlight was composer Jeremy Soule, and the performance of his suite from Elder Scrolls III: Morrowind followed
Morrowind!! :w00t:

Roth then delved into a suite from Oblivion
..og Oblivion!!! :wub: *boner*

Roth then told the audience that this was a "swinging orchestra," and began to play an almost big-band version of "Swing de Chocobo,"
Hihi. Hadde vært kjekt å høre Det fins jo ørten versjoner av dette temaet.

Then, Akira Yamaoka strode onto the stage. Wearing a red-and-black snake-skin suit, the legendary creator and composer for the Silent Hill series grabbed an electric guitar and proceeded to rock the house with his performance of "Theme of Laura," backed by the full orchestra.

"You rock!" a voice in the audience yelled as Yamaoka played.
Theme of Laura er uten tvil en av de beste stykkene skrevet til Silent Hill-serien. Den og "Promise" er ufattelig bra å høre på. De passer spillene skremmende bra og er noen av de få spillmusikk-sangene som ligger i min Winamp-playliste.

During the performance's early minutes, members of the audience would occasionally yell, "Play Zelda!" Roth would smile patiently and say, "Not yet." Now, for the third time, someone yelled, "Play Zelda!" Roth smiled, saying, "It's Zelda time." He turned to the orchestra and began to play the familiar suite. It was met by applause.
Har ikke spilt noen av Zelda-spillene før, men jeg har hørt musikken mange ganger og den står på lik linje med mye av musikken vi finner i Final Fantasy-spillene.

The audience called Roth back for an encore, and the orchestra played "One-Winged Angel" from FFVII. More applause, and people began to file out of the concert hall.
Sannsynligvis det mest kjente stykket i hele FF-serien. Ingen spillmusikk-konsert er komplett uten dette.

------

Jeg håper inderlig denne konserten kommer på DVD. Jeg kunne betalt i dyre dommer for å ha sett dette på et skikkelig anlegg. Her var det sykt mye bra musikk, og jeg følte de hadde representert de mest kjente spillene hvor musikk spiller en integral rolle. Jeg sitter nå og tenker etter og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter veldig med å finne eksempler på andre stykker de burde ha inkludert. Er tydelig at de har planlagt dette veldig bra og valgt den mest populære musikken fra denne relativt obskure musikk-genren.

Se behind the scenes-dokumentar og interviewer her: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2796

Jeg er en enorm fan av spillmusikk, så jeg håper inderlig de gir dette ut på DVD.