Dårlig bonusmateriale på dvd filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig bonusmateriale på dvd filmer

Etter å ha kjøpt ca 350 dvd filmer siden formatet kom sitter jeg med et inntrykk av at bra bonusmateriell er sjelden vare. De fleste filmer har "bak kulissene" som bonusmateriell, men stort sett er det bare regissør og medvirkende skuespillere som skryter hemningsløst av hverandres prestasjoner og personlighet :roll: uten si et kvekk om hvordan filmen ble laget. Det er tydeligvis ingen kriterier som må oppfylles før selskapene merker coveret med "special edition" og liknende. Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det lureri, men irrierende er det ihvertfall :-x Flere som føler det samme?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syntes jeg det er svært få filmer jeg gidder å sitte å se på bonusmatrialet uansett. Setter større pris på bra bilde og lyd. Men skriver de Special Edition bør det vel være med en ekstra DVD med ekstramatriale, ja... enig i det.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Godt bilde og god lyd er første prioritet. Ektramateriale kan være hyggelig det, men det er sjeldent jeg ser på det. Jeg ser heller en annen film... Uansett bør aktramateriale ligge på disk 2, for å gi så mye plass som mulig til filmen og dens tekniske kvalitet.

Er selvfølgelig enig at det har gått inflasjon i special edition og som måtte ligne på det.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ca. 800 hundre dvd`er i min samlig tror jeg at jeg kanskje har tittet på bonusmatrialet på fire - fem stykker.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Av ca. 800 hundre dvd`er i min samlig tror jeg at jeg kanskje har tittet på bonusmatrialet på fire - fem stykker.
    Men du hadde kanskje sett på fler hvis det var vanlig med masse interessant bonusmateriell....?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bonus materialet er bare for å øke salget. Verdien av dette er minimal spør dere meg. Vi vil ha enkle menyer og bra bilde/lyd - resten overlater vi til "entusiastene", og dem er det få av. Det er tross alt filmen vi betaler for.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en god del filmer men har aldri sett ekstra-matriale på noen av filmene, synst bare det ødelegger filmen å sjå kordan alt ble laget..men hver sin smak heldigvis, helt greit for mej me ekstra-matriale men for all del ikkje la det gå utover bildekvalitet eller lydkvaliteten i filmen..det blir rett å slett for dumt!

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Bonus materialet er bare for å øke salget. Verdien av dette er minimal spør dere meg. Vi vil ha enkle menyer og bra bilde/lyd - resten overlater vi til "entusiastene", og dem er det få av. Det er tross alt filmen vi betaler for.
    Enig. Det er befriende å sette på en laserdisc plate. Da kommer filmen opp med en gang. Med mange DVDer må man gjennom x antall animerte menyer før filmen begynner å rulle. Irriterende. Jeg ønsker DVD med maksimal kvalitet på bilde og lyd. Når det er sagt er jeg enig i at det som kalles ekstramateriale ofte er kjedelig og uinteressant.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare filmen er bra og lyd og bilde er tilfredsstillende gir jeg blanke i resten av innholdet. Har aldri sett noe mer enn selve filmen og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men som sagt hver sin smak.

Salgstriks tror jeg vi kaller det med special edition og extended special edition :wink:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en broder som kjøper filmer bare pga ekstramaterialet.. men han er type Discover Channel-fyr som liker å finne ut hvordan ting funker.

Den type DVD som har dårligst med bonus-materiale er uten tvil TV-serier. Bare se på anmeldelsene på http://www.tvshowsondvd.com . Du har jo noen serier som f.eks Buffy og Seinfeld, som er rimelig flinke på dette med bonus-materialet. På den andre siden har du Frasier og Sopranos som mer eller mindre driter i det; noe som er synd siden seriene i seg selv er geniale.

TIPS:

Skaff dere Alien quadrilogy-DVD-pakken (9-DVDer, £17 på Play.com). Der er bonus-materialet veldig bra og sinnsykt interessant. Jeg ante f.eks ikke at James Cameron var en umulig å jobbe med. Man får sinnsykt mye intriger og spennende greier i disse interviewene.. Her er det langt fra overfladisk og gjensidig smisking. De vrir jo kritikken i en veldig positiv retning, men de er allikevel veldig ærlige om hva som skjedde. Alien3 og 4 har jo også fått mye kritikk for at de ikke var like bra som de to første, og dette er heller ikke noe som blir skudd under teppet.

For oss Joss Whedon-fans så er det også spennende å lese hele hans originale script av Alien4 og se hvordan det ble maltraktert i den endelige versjonen.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at det finnes alt for mange meningsløse "making of" filmer der alle skryter hemningsløst av teamet og hvor fantastisk flinke alle er - kjedelig.

Jeg er derimot av "discovery channel" typen som elsker å se hvordan ting blir laget og særlig film, da jeg er veldig filminteressert.

"Twelve Monkeys" av Terry Gilliam kommer med "The Hamster Factor" (iallefall i special edition) dette er en 1 1/2 times dokumentar om innspillingen og alle konfliktene rundt denne, meget bra.

Og liker man den så kan man jo kjøpe "Lost in La Mancha", historiens kanskje eneste "making of" om en film som aldri ble laget... Da Terry Gilliam skulle filme historien om "Don Quixote" med Johnny Depp gikk nemlig alt galt, skuespillere ble syke, kulissene regnet vekk i en flom, og konflikter strandet prosjektet, desverre, men filmen om kaoset er vel verdt å se.

Skyter til slutt inn at jeg hater alle Disney utgivelsene med ørten reklamefilmer før hovedfilmen, og at endeløse animerte menyer er en uting. EKstramaterialet bør også legges på egen disk.

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri giddi å sett på noe som helt bonusmateriell, kun på musikk-DVDer...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste bonusmaterialet som er verdt noe er gag reels / bloopers, det er morsomt Alle mulige andre råtne deleted scenes, making of og intervju av gud og hverman er bare kjedelig
    --
    Thorbjørn

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Special Features..

Det beste er vel det som står på mange utgivelser fra WB. Under Special Features bruker det å stå: Animerte menyer og tekstet på flere språk. Hurra for dette ekstramateriellet

Men personlig så har jeg i det siste begynt å se på ekstramateriellet på mine filmer, vi har jo tross alt betalt for dette også når vi kjøpte filmen. Er enig med andre svar her at "bak kamera" der regissører og skuespillere konstant spyr utav seg at han er den beste jeg har jobbet med, finner ikke bedre etc blir for tamt. Ekstramateriellet på Ringenes Herre (dobbeltdiskutgavene) bærer preg av dette og for meg ble det et stort gjesp. Derimot på 4-disk utgaven er det virkelig lagt vekt på skikkelig ekstramateriell, og jeg har selvsagt sett alt dette. Personlig liker jeg bloopers, og hvordan ting ble laget etc. Deleted scenes er som regel også kjedelig å se, det var vel en grunn til at de ble tatt ut av filmen..Når det kommer til hvilken versjon som velges, så er det nå ikke så mye dyrere å kjøpe en to-disk mot en ribbet enkeldiskutgave. Er vel jevnt over et par tiere dyrere, og da går jeg selvsagt for den dobble, da jeg får mere for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •