united 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: united 93

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

united 93

United 93 er en film som jeg må si er en veldig sterk og rørende film som jeg anbefaler at folk her får med seg når den kommer.

Filmen handler om ett av de 4 flyene som blei kapret den 9 september 2001,og hva som egentlig forgikk på dette flyet før det styrtet i på ett gjorde i Pennsylvania.
    Og om hvordan disse helt vanlige mennesker på dette flyet som gjorde opprør mot terroristene, ved og gjøre dette opprøret som de gjorde så reddet de antaglivis mange mennesker

For hadde dette flyet rukket og komme til Washington så hadde vel enda flere menneske liv gått tapt denne grufulle dagen 9 septemer 2001, men flyet kom aldri så langt pga hva disse helt vanlige amerikanerne gjorde og styrtet heller i på ett jordet, så hva disse menneskene gjorde den dagen står det respekt av og disse kan man kalle ekte helter.

Neste høst kommer også en annen 9/11 film med nicolas cage denne skal visst handle om de to siste brannmennene som satt fast i ruinene etter world trade center.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette den samme som flight 93, den har jeg sett, hvorfor heter den forskjellige navn???

Syntest filmen var litt enfoldig... Ble litt skuffet... Gleder meg til den med cage!!

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei er nok ikke den du har sett den du har sett er sånn konspirasjons teorier osv kan det stemme?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vell 11. september? Eller er det også en konspirasjon kanskje? :razz:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... De slenger ut noen spørsmål helt i slutten av filmen angående om hvor alle flydelene ble av osv, men handler bare om de folka på flyet og alle telefoner og d de gjorde osv....

Sjekket litt på Imdb.com, den heter visst united 93 aka flight 93, mulig d er et produksjonsnavn som var meningen den skulle hete åsså skiftet de...

Den konspirasjonssaken er linket til to plasser på forumet!

generell chitchat.. orket ikke lete

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Nja... De slenger ut noen spørsmål helt i slutten av filmen angående om hvor alle flydelene ble av osv, men handler bare om de folka på flyet og alle telefoner og d de gjorde osv....

Sjekket litt på Imdb.com, den heter visst united 93 aka flight 93, mulig d er et produksjonsnavn som var meningen den skulle hete åsså skiftet de...

Den konspirasjonssaken er linket til to plasser på forumet!

generell chitchat.. orket ikke lete
    Disse 2 titlene er ikke de samme. United 93 er kinofilm og sykt bra, flight 93 er rett på dvd og den har jeg ikke sett, men sikkert en billigere utgave som skal selge på United 93 sitt navn...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    United 93 var en av de beste filmene jeg har sett på lenge! Er ikke mange filmer som gir deg samme følelse i kroppen når den er slutt. En av de få filmene der faktisk folk holdt kjeft!!! Til og med når lyset kom på og filmen var slutt sa ikke en eneste sjel noenting, og enkelte satt helt stille igjen. Virkelig sprøtt...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MIrageM5Ken
    Disse 2 titlene er ikke de samme. United 93 er kinofilm og sykt bra, flight 93 er rett på dvd og den har jeg ikke sett, men sikkert en billigere utgave som skal selge på United 93 sitt navn...
    Flight 93 er en TV-film. Og faktisk ganske ok, men det er kanskje situasjonen som gjør den bra. Har ikke fått med meg United 93 enda, men forvirringen ligger nok i at denne hadde produksjons tittelen Flight 93.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig filmopplevelsen min ble farget av at det var party med 70 personer og PA anlegg i naborommet slik at jeg ikke fikk med meg noe av stemningsmusikken i filmen, men jeg synes united 93 ikke var bra i det hele tatt. Den handler jo kun om folk som sitter og snakker i mobilen og griner litt. Toppen av kaka kom da han ene fyren ba dama i andre enden av røret om å be fader vår sammen med han. HERREGUD sier jeg bare, latterlig. Det er omtrent det eneste som skjer. Det og litt opp og ned i flyet.
    Jeg hadde håpet at det også skulle dreid seg litt mer om terroristene og hva som lå til grunn for handlingene deres, men i ekte amerikansk ånd var jo sånt noe utelatt.

I tillegg var kameraføringen og produksjonen slik at den minnet meg mer om en skikkelig B-film eller en serie som 24 eller noe.

Ser her at mange har fått et helt annet inntrykk av filmen, så jeg tror jeg må se den på nytt i hjemmekinoen med skikkelig lyd og bilde, og ikke på et bakrom når det er party i naborommet.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffende

Filmen var grei den,men den ble veldig kjedlig i forhold til hva jeg trodde på forhånd...Dessuten visste man alt som ble vist i filmen fra før..ingenting nytt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •