Underworld - Extended Cut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Underworld - Extended Cut

Er det noen som kjenner til denne utgaven av Underworld. Den skal visst nok være klippet ca. 12 minutter lenger enn kinoversjonen. Jeg er ofte en sucker for extended utgaver, men spørsmålet er om denne er noe bedre enn originalen?

Se på Play: http://www.play.com/DVD/DVD/PROD/3-/...n/Product.html

Noen som vet om den finnes som norsk dvd-utgivelse?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke til denne nei, men har sett bakpå min ( britisk utgivelse ) og der står filmen på 116 min, noe som jo kun er 5 min kortere enn den du linker til. dessuten har den ikke dts, noe min har. så om den er verd pengene vet jeg ikke , men filmen er jo sjef !

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men... Min erfaring med extended versjoner (med unntak av LOTR) er at det kun er smådetaljer som ikke preger filmens historie i noen særlig grad. Extended versjonen av Gladiator er et eksempel på dette. Hvis jeg allerede har filmen synes jeg det er bortkastede penger å betale 100kr for 10 minutter ekstra film, som gjør lite eller ingenting med helhetsinntrykket.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Litt OT men... Min erfaring med extended versjoner (med unntak av LOTR) er at det kun er smådetaljer som ikke preger filmens historie i noen særlig grad. Extended versjonen av Gladiator er et eksempel på dette. Hvis jeg allerede har filmen synes jeg det er bortkastede penger å betale 100kr for 10 minutter ekstra film, som gjør lite eller ingenting med helhetsinntrykket.
    Jeg synes ofte at extended utgaver av filmene er en god del bedre, da de gir ekstra dybde til hitorien og karakterene. Det er litt for ofte for strenge krav til filmen lengde fra de store film selskapenes side, noe som gjør at enkelte filmer klippes for mye. Eksempler på gode extended utgaver er: Aliens, Lats of the mohicans, Gladiator, LoTR filmene, Sin City. Jeg hadde håpet at Underworld kanskje kan føye seg inn i denne rekken?

Jeg er enig med deg at ikke alle extended utgaver er like bra. Prince of Thieves er et eksempel på det synes jeg... Den blir bare kjedeligere.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne, er ikke så stor forskjell fra den "vanlige" utgaven. Litt mer samtale mellom Selene og Michael, slik at man for litt mer bakgrunn. Ikke det helt store i hoppe i taket for, det var ikke så veldig lett å oppdage hvor de ekstra minuttene var puttet inn. Hvis man ikke har Underworld fra før så ville jeg ha kjøpt denne i stedet for den normale utgaven da omslaget er litt kulere og du får med litt mer godsaker, som en liten tegneserie av filmen.

Du finner mer om denne filmen i denne tråden: http://avforum.no/forum/filmomtaler/10989-underworld-unrated-extended-cut.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •