Kingdom of Heaven Director's Cut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kingdom of Heaven Director's Cut

Den 12/6-2006 lanseres Kingdom of Heaven Directors Cut på britisk sone 2.

Se på Play: http://www.play.com/DVD/DVD/GENCD/3-...ml#jump-review

Dette ser ut som en skikkelig heftig utgivelse. Er det noem som vet når den lanseres som norsk utgivelse? Det står ingen informasjon om denne på SF Norge sine nettsider (SF Norge gav ut de to andre utgivelsene av Kingdom of Heaven).

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På release.no står Kingdom of Heaven oppført med release 12.07.2006. Det står ingen detaljer om hvilken utgave, men jeg vil tro det er 4-disc-utgaven det dreier seg om. Anmeldelsene av denne utgaven lover forøvrig godt - det ser ut som om alt som var feil med kino-versjonen har blitt rettet opp.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe den kommer her til lands da

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ganske sikkert den som står med release den 12/7-2006. Hva skal det ellers være? Tidsmessig passer dette bra i forhold til den engelske utgivelsen også...

Edit: Ulempen med den (som med Gladiator Dir. Cut.) er at den ikke inneholder DTS lydspor. Special Edition har jo DTS, både på Kingdom of Heaven og Gladiatoren. Det er sikkert et spørsmål om plass på DVD-platen. Enden må en redusere bildekvaliteten eller droppe DTS. Det er ofte ikke et valg å legge filmen over to plater som det er gjort på LoTR Extended.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den utgaven som er omtalt på Digital Bits (sone 1 antar jeg) har ihvertfall DTS. Er du sikker på at sone 2-utgaven ikke har det?

http://www.thedigitalbits.com/review...eet051106.html

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Den utgaven som er omtalt på Digital Bits (sone 1 antar jeg) har ihvertfall DTS. Er du sikker på at sone 2-utgaven ikke har det?

http://www.thedigitalbits.com/review...eet051106.html
    Kanskje den har det da? Det stod ikke noe på Play om dette i hvert fall.

Etter å ha lest anmeldelse på The Digital Bits vet jeg ikke om jeg klarer å vente. Blir bra. Endelig blir filmen bedre (forhåpentligvis da...).

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle anmeldelsene (f.eks. DVD Talk , Upcoming Discs) jeg har sett av Director's Cut'en så langt (både R1-DVD'en, og spesialvisningene på kino [i L.A.?]) sier at denne versjonen er svært mye bedre enn den som først ble sluppet.
    Har man ikke problemer med R1-disker er denne versjonen svært rimelig hos Amazon.com: $17.46 + frakt= $24.44/~NOK150 inkl billigste frakt.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com

Kingdom Of Heaven: The Director's Cut
    availability: Due for release on 11/09/2006

Utsettelse??????????

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Play.com

Kingdom Of Heaven: The Director's Cut
    availability: Due for release on 11/09/2006

Utsettelse??????????
    Det stemmer, så på et engelsk forum i går at den britiske utgivelsen er utsatt til i høst, det ble ikke oppgitt noen grunn.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Det stemmer, så på et engelsk forum i går at den britiske utgivelsen er utsatt til i høst, det ble ikke oppgitt noen grunn.
    Hva skjer i så fall med den norske? Vil dette påvirke hverandre?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bekreftet at denne er utsatt også her på berget:
    http://www.release.no/artikkel.asp?ID=4284

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Det står ingen detaljer om hvilken utgave, men jeg vil tro det er 4-disc-utgaven det dreier seg om.
    Jeg har denne. Det er en 4-disc-utgave ja:-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jeg har denne. Det er en 4-disc-utgave ja:-)
    Stemmer. Den finnes jo allerede på sone1, så det er ikke noe problem å skaffe den. Foretrekker å vente på sone 2 utgave ettersom denne har norsk teksting (ikke for min egen del, men greit å ha for andre) samt mulighet for noe bedre bilde (PAL)... Har lyst på den, men kan nok vente en måned ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Stemmer. Den finnes jo allerede på sone1, så det er ikke noe problem å skaffe den. Foretrekker å vente på sone 2 utgave ettersom denne har norsk teksting (ikke for min egen del, men greit å ha for andre) samt mulighet for noe bedre bilde (PAL)... Har lyst på den, men kan nok vente en måned ekstra.
    Jeg har så roen på engelsken at det er ikke noe problem:wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jeg har så roen på engelsken at det er ikke noe problem:wink:
    Det har jeg også...men filmopplevelsen min blir litt ødelagt dersom noen kommer for og se film og ønsker teksting. Synes det er en litt kjedelig situasjon, så derfor venter jeg heller litt.

Bra utgivelse som gjøre filmen bedre ikke sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg også...men filmopplevelsen min blir litt ødelagt dersom noen kommer for og se film og ønsker teksting. Synes det er en litt kjedelig situasjon, så derfor venter jeg heller litt.

Bra utgivelse som gjøre filmen bedre ikke sant?
    Helt sant! Er enig med deg om teksting og det. Har filmen i en litt kjipere utgave også. Det er en 2 dics utgavelse. Så faktisk filmen igjen idag. Knall bra film

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne versjonen skal visst være en helt annen/ny film, myye bedre, og veldig bra bildekvalitet..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh. Tidligere var en director's cut noe helt spesielt, men nå får man inntrykk av at annenhver film må klippes på nytt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge SF Norge er denne filmen gitt ut den 19/7-2006: http://www.filmweb.no/sfnorge/dvdnytt/article101717.ece

Er det noen av dere med litt oversikt som vet om dette stemmer. Vi snakket tidligere om en utsettelse...? Det virker ikke som om CDON eller Zailor har denne på lager.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge SF Norge er denne filmen gitt ut den 19/7-2006: http://www.filmweb.no/sfnorge/dvdnytt/article101717.ece
    Tror det må være en feil, kan ikke finne tilsvarende informasjon ellers i Europa.
    Ser at den har et annet Cover enn det som er avbildet i England (Skandinavisk SF utgave?) så hvem vet. En telefon på mandag oppklarer det.

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Høh. Tidligere var en director's cut noe helt spesielt, men nå får man inntrykk av at annenhver film må klippes på nytt.
    Dette er definitivt noe helt spesielt. Kanskje den mest spesielle Director's cut som er utgitt.

Dette er filmen Kingdom of Heaven!
    Dette er filmen Ridley Scott leverte produsjonselskapet, hvorpå de krevet at han kuttet nesten 1 time.
    Den versjonen som er utgitt før var bare deler av filmen.

Det snakkes ganske mye i ekstra materialet om denne problemstillingen og legges ikke mange fingrene imellom hvor frustrerte de var som ble tvunget til å gi ut en kort versjon på kino.
    Men som klipperen sier: "Ridley er ikke akkurat typen som biter hunden som forer ham".
    Jeg forstår dem godt, fordi dette er en så bra film med så store episke proposjoner at hvis denne versjonen hadde blitt lansert på kino hadde Oscar utdelingen sett anderledes ut.

Denne versjonen har utvidet bakgrunns storyline helt fra start, pluss en helt ny ekstra storyline midt i filmen. Nesten alle scener er utvidet. Noe som får filmen til å henge sammen på en måte som den ikke gjorde før.
    Selv Orlando Bloom er bra, fordi vi forstår bedre hvorfor han oppfører seg sånn som han gjør.

Ekstramaterialet er også fasinerende. Pass på å se "Production in Spain&Marocco".
    Det påstås at kulissen til Jerusalem, bygget i den Marokkanske ørkenen, er den største sammenhengende kulissen i historien.

Opptakten til denne filmen er ganske interessant. Den startet som en film med tittelen "Tripoli"(dagens Libya), med Russel Crow i hovedrollen, om det siste slaget om den hvite slavehandelen i nord-Afrka. I "development" med flere "go ahead" og to "green light". Så langt kommet at de hadde startet å bygge "byen Tripoli" på kysten av Marokko, før noen plutselig "pulled the plug". Hvorpå Ridly henvender seg til manusforfatteren og spør om han ikke har noe liggende om slaget om Jerusalem i stedet. Så fortsatte de derfra. Skulle gjerne sett at "Tripoli" ble noe av en gang.

Med all den sytingen fra filmindustrien i det siste over lave kino inntekter og med de mengder av mediocre PG-13 klippete filmer som blir produsert, så lurer man jo på, med Kingdom of Heaven's skjebne som eksempel, om ikke hele ledelsen i Hollywood's produksjon selskaper burde byttes ut med noen som forstår film. Veldig mange filmer de siste årene er mye bedre i DC versjon.

Kingdom of Heaven er mer episk historiefortelling enn personlig drama. Det er mange forhold mellom karaktere jeg skulle ønske var mer dramatisk utviklet, men da måtte filmen vært 1 time lenger. Noe jeg ikke hadde hatt noe imot. Den er fremdeles veldig stramt klippet.

Dette er en film hvor de visuelle detaljer og storslagenheten teller mye for opplevelsen. Derfor best på store lerreter/formater.

Den korte versjonen synes jeg var en gedigen skuffelse.
    Direcror's cut har jeg sett to ganger siden slutten av mai. Den vil jeg se igjen og igjen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •