Tvilsom kvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tvilsom kvalitet

Kjøpte en DVD konsert med Norah Jones for en stund siden. Ble ikke imponert av lydkvaliteten, og oppdaget at senterkanalen var utelatt på plata.
    Nå opplevde jeg det samme igjen. "Alison Krauss/Union station live" med både Dolby og DTS 5.1 manglet senterkanalen og bar sterkt preg av at at dette ikke er et opptak i 5.1. Faktisk er det bedre lyd på CD'en.
    Er dette vanlig, og er det mange slike produkter "der ute"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD vs CD vet jeg ikke noe om, men har hørt av de som er litt mer orientert om innspillinger enn meg (f.eks. de som jobber i hifi-sjapper), at det ikke er uvanlig at 5.1-innspillinger av musikk egentlig er 4.1 innspillinger. Ryktet sier også at Prince er litt motstander av surround, og strekker seg til 4.1. Mulig dette er feil, men din erfaring samsvarer jo med dette.

At kvaliteten er dårligere... nå slår det meg at jeg leste et stykke fra danske High Fidelity nr. 1 i år. De hadde sett på CD, DVD og LP, og fant at for en del innspillinger var det dårligere på CD fordi man hadde satt for høy amplitude, dvs. "øke lydnivået" på CD-innspillingen, slik at lyden klippes. Ikke bra, men motsatt av din erfaring.

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplved det samme selv på noen selv. På Roger Waters Live in Berlin og In The flesh er også senteren nesten utelat. Det er kun lyd der når det kommer noen effekter eller lignende..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •