Filmtabber - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45

Tråd: Filmtabber

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt mere generelt så er vel den usansynlige våpenbruken og effektene av å bli skutt det som er mest urealistisk i Hollywood filmer.
    Faktum er jo at alle våpen har en viss magasingkapasitet og det er også begrenset hvor mye ekstra amunisjon du kan ha med deg, det er derfor det i virkeligheten er veldig sjelden at fullauto brukes, man går rett og slett tom for kuler for fort... dessuten så er jo treffsikkerheten ved fullauto ganske dårlig, til og med for våpen med lav rekyl som f.eks M5A4.
    Bruken av håndvåpen i film er om ikke enda mer fasinerende, det er liksom ikke måte på hvor fort de klarer å sikte og skyte, samt at selvfølgelig pistolene har lengt fler enn de 12 - 19 skuddene som er vanlig i en pistol idag.
    Effeketen av rekyl i filmer er jo også ganske så morsom, folk fyker bakover eller detter til bakken som potetsekker. faktum er at en kule ikke har nok energi til å kaste offeret bakover, isåfall burde den samme kulen kastet skyteren like langt bakover.
    Det at folk dør av et skudd heletiden er også en myte, i kamp situasjoner har det ofte hendt at det faktisk har tatt lang tid før offeret har skjønnt at han har blitt skutt. Selvfølgelig blir du skutt i hodet, hjertet eller halsen så ligger du tynt ann, men blir du skutt andre steder i kroppen så er det langt fra sikkert at du dør av skuddet, vondt gjør det selvfølgelig, men det er ingen selvfølge at du faller til bakken ved å bli skutt i f.eks skulderen.
    Folk har alikevel blitt så påvirket av hvordan våpen virker på film at det ved flere skyteepsoder har blitt funnet offre med mindre skuddskader som fint kunne kommet seg ut av et skytedrama for egen maskin, men pga. det de har sett på film har kastet seg ned på bakken fordi de har blitt skutt.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i ringenes herre når dei er oppe på snø fjellet viss du da somer inn kjører det ein bil i bakgrunnen ( det har eg lest ein plass, husker ikkje kor )

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i the fast and the furiouse når den eine trailer sjåføren blir skutt med ei bedøvelse pil, kommer merke på t-kjorten fram. ( merke kom når han blei skutt )

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er den mest forekommende tabben den mirakuløse hårføn- og klestørk-tabben. Det er utrolig hvor fort hår og tøy tørker i enkelte filmer etter at hovedpersonen har vært i vannet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Litt mere generelt så er vel den usansynlige våpenbruken og effektene av å bli skutt det som er mest urealistisk i Hollywood filmer.
    Faktum er jo at alle våpen har en viss magasingkapasitet og det er også begrenset hvor mye ekstra amunisjon du kan ha med deg, det er derfor det i virkeligheten er veldig sjelden at fullauto brukes, man går rett og slett tom for kuler for fort... dessuten så er jo treffsikkerheten ved fullauto ganske dårlig, til og med for våpen med lav rekyl som f.eks M5A4.
    Bruken av håndvåpen i film er om ikke enda mer fasinerende, det er liksom ikke måte på hvor fort de klarer å sikte og skyte, samt at selvfølgelig pistolene har lengt fler enn de 12 - 19 skuddene som er vanlig i en pistol idag.
    Effeketen av rekyl i filmer er jo også ganske så morsom, folk fyker bakover eller detter til bakken som potetsekker. faktum er at en kule ikke har nok energi til å kaste offeret bakover, isåfall burde den samme kulen kastet skyteren like langt bakover.
    Det at folk dør av et skudd heletiden er også en myte, i kamp situasjoner har det ofte hendt at det faktisk har tatt lang tid før offeret har skjønnt at han har blitt skutt. Selvfølgelig blir du skutt i hodet, hjertet eller halsen så ligger du tynt ann, men blir du skutt andre steder i kroppen så er det langt fra sikkert at du dør av skuddet, vondt gjør det selvfølgelig, men det er ingen selvfølge at du faller til bakken ved å bli skutt i f.eks skulderen.
    Folk har alikevel blitt så påvirket av hvordan våpen virker på film at det ved flere skyteepsoder har blitt funnet offre med mindre skuddskader som fint kunne kommet seg ut av et skytedrama for egen maskin, men pga. det de har sett på film har kastet seg ned på bakken fordi de har blitt skutt.
    100% enig. Dette er noe av det som irriterer meg mest med actionfilmer idag (hvis plottet er bra og skuespillerne presterer vel og merke). Man kan jo freaking kveste bataljoner med en revolver uten å måtte lade om. Ganske fascinerende, faktisk magisk, ville jeg si.

Også det at prosjektiler mangler nevnte kraft/moment er et irritasjonsmoment. "Once upon a time in Mexico" gikk på TV her om dagen, og når Banderas bruker hagla blir fienden gjerne kastet 5-10 meter vekk. De fleste skjønner vel at dette ikke er mulig, derfor blir det et irritasjonsmoment.

Men det finnes filmer som også tar hensyn til et visst preg av realime. Som tidligere nevnt er ikke Password Swordfish den verste. Krigsproduksjoner som "Saving private Ryan", "Band of Brothers" og "Black hawk down" er også rimelig riktige med magasinkapasitet vs. antall kuler skutt. Troir kanskje at Rambo og Arnold ikke hadde overlevd i virkeligheten, men det har kanskje de fleste skjønt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere vil se en film som har ekstremt god koreografi på våpenbruk, er HEAT i særklasse. Om jeg ikke husker feil er det Andy McNab som står for det tekniske, noe som har resultert i at de skytescenene i denne filmen er de beste som noensinne er produsert. Andy McNab er greit bevandret innen våpenbruk, for de som ikke kjenner han. Tidligere Britisk SAS, lang fartstid i Irland (stasjonert i Belfast), Tatt til fange under Gulfkrigen, osv... Men, i noen kretser spekuleres det i om han er genuin. Navnet er uansett et pseudonym, hans virkelige navn er ikke kjent. Men bøkene hans er gode, likeså er han bidrag til HEAT :-D

Her er han i arbeidsuniform, og i stridsutrustning:

Filmen er også brukt som en "kokebok" i kriminelle miljøer verden over.

HEAT, ingen over, ingen ved siden!!!

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ringenes Herre 2 tårn special edition (husker ikke helt hvor) er det et sted kameraet skifter vinkel hurtig, spiller man av dette i sakte film, ser man en telefonkiosk!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Way of the gun og tears of the sun bør også nevnes når vi er inne på realistisk våpenbruk. Som tidligere IPSC skytter så gremmes jeg mye over hvordan våpen fremstilles på film.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Praktisk forbund, se det gitt! Hvilke våpen har/hadde du?

Jeg er bare en skarve pistolskytter, har en Tanfoglio Limited som er spesialtilpasset. Har ikke comp, men rødpunkt, samt utfrest magasinbrønn. 17 i kammer, 1 i løp

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bul M5 .40 S&W
    HK USP expert .45ACP
    Hämmerli E-xesse sport
    S&W 686

hadde en Sig 552 før, men det er så upraktisk å drive med skyting på høyt nivå når man bor i oslo og ikke har bil...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det ja Akto. Andy McNab var teknisk koordinator/ekspert/konsulent for Heat på våpendelen. Denne er meget god på realistisk våpenbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    akkurat sjekka å zooma godt inn, han har på seg sko med snører, ligner ikke moderne jobbesko! de er nok laget til kostymet.
    Hvis du ser den nederste linken om LOTR så står det i 4 linje fra to tårn:
    "Når Gandalv plystrer på hesten sin og kameraet er helt nede ved bakken kan du tydelig se at han har på seg joggesko!! For ei tabbe!!! "

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    braveheart

i en av de store slagscenene er det en som har på seg nike joggesko, og hvis man ser VELDIG nøye etter står det en vhit varebil oppe i den ene dalsida der.
    husker ikke hvor i filmen dette er.
    og jeg har ikke saumfart filmen for og finne dette,leste det på ei nettside en plass

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkuratt på Lethal weapon 2 (Dødelig våpen2) og noe som forundrer meg er når polti kompissen til mel gidson sitter på dassen med bomba der, og når bomba går av så blir hele dassen ut av vinduet og lander på en bil uten en gang en skramme i porselenet. lol?

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så she's the man på kino (gudene vet hvorfor)
    og så mange mikrofoner som var oppi toppen av bilde har jeg aldri sett før eller siden. men kunne se hele mikrofoenen, og jeg fikke med meg at de brukte ca 5 forskjellige typer under innspillingen. hadde jeg hatt peiling på mic'er kunne jeg sikkert sakt modell osv også. regner med at de har fikset dette til dvd utgivelsen (den på dvd nå, så den for ca et halvt år siden)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse Bond-tabber. Movie mistake videos

Eneste, skjønte ikke helt den siste i Tomorrow Never Dies. Det er vel en selvfølge at de tankene "spretter" inn mot midten når hele fallskjermen forsvinner?

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Attack Force

Så filmen Attack Force med STEVEN SEAGAL....

Først vil jeg si at den SUGER..... Typisk Steven film. helten over alle helter.

Men ca 78 min ut i filmen sloss han mot ei kjerring og påfører
    henne et stort kutt fra venstre skulder og ned mellom melonene

I neste sene så har hu plutselig kuttet fra høyre skulder
    og ned mellom melonene :? hehehehe

Og neste gang hu vises på filmen har a den fra venstre igjen...
    Flaut......ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    Så she's the man på kino (gudene vet hvorfor)
    og så mange mikrofoner som var oppi toppen av bilde har jeg aldri sett før eller siden. men kunne se hele mikrofoenen, og jeg fikke med meg at de brukte ca 5 forskjellige typer under innspillingen. hadde jeg hatt peiling på mic'er kunne jeg sikkert sakt modell osv også. regner med at de har fikset dette til dvd utgivelsen (den på dvd nå, så den for ca et halvt år siden)
    sånne ting kommer som regel av at det er maskert feil, en mikk i bildet ville garantert bli oppdaget i nesten alle tilfeller ellers. husk at kameramannen vil kunne se det, regissøren, og ikke minst klipperen etterpå.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ta med Open Range i denne småpinelige hollywood skytesenarioer.

Skytesenen på slutten...

Det er da et skudd fra en hagle som går igjenom veggen på en bod med fult av sekker. Det er da en mann som blir skutt på igjennnom den veggen som så og si letter fra bakken og flyr inn i veggen.

I samme boden så er det som blir skutt i døren som flyr bakover en 2,5 -3 meter :-D

Morsomt og se på... men det er jo så langt fra virkeligheten som det går ann :-D

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •