DD,DTS eller THX dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post DD,DTS eller THX dvd

Jeg lurte på om det fantes noe spesiell butikk for kjøp av dvd filmer med noen av de nevnte lydsporene? Jeg kjøper oftest film med bra lyd i, da bør det være bra kvalitet på :P er jo litt kjedelig å finne seg en bra film, så har det ikke bra lydspor... Er sikkert en teit tråd, men gidder ikke å sitte i timesvis å lete etter dette.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er filmen som er avgjørende, og ikke butikken, så finner du haugevis av anbefalinger i "DVD-filmer" kategorien. F. eks.: http://avforum.no/forum/hd-filmer-blu-ray-streaming-/22288-heftig-dts-lydspor.html

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener... Du trenger da ikke å handle i spesialtbutikk for å få tak i dvd filmer med DD eller DTS lydspor det er jo standard på alle dvd titler, ihvertfall DD. Når det gjelder DD THX eller DTS THX lydspor er det kun på et fåtall filmer, ofte kun på spesialutgaver. Har selv ca 330 filmer og kun 7 av disse har thx godkjent lydspor (Signs og Star Wars 1-6... Så rart at George Lucas sine filmer blir thx-godkjent :wink: )

Edit: Hvis det er filmer med ekstra gode lydspor du mente finnes det tråder på forumet, f.eks den som Tiger nevner.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke gå noe spesiell butikk nei.

Jeg prøver å finne filmer som har valg for DTS... Syntes det fungerer bedre enn Dolby Digital i de aller fleste tilfellene. At det står THX på plata bryr jeg meg fint lite om, da det ikke har noen praktisk betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX er forholdsvis ikke viktigst da, men jeg har merket at når jeg kjøper meg film står det som oftest ingenting bake på, sikkert bare meg, men jeg har hørt mange importerer filmer? www.amazon.com osv? er de veldig mye annerledes i utlandet? soner og greier..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtb2003
    THX er forholdsvis ikke viktigst da, men jeg har merket at når jeg kjøper meg film står det som oftest ingenting bake på, sikkert bare meg, men jeg har hørt mange importerer filmer? www.amazon.com osv? er de veldig mye annerledes i utlandet? soner og greier..
    Jeg kjøper mye filmer fra play.com og amazon.com... fungerer bra hver gang, og rask levering. Det står hvilken sone filmen er i (som oftest sone 1 eller 2), og hvordan lydformat du får (Dolby Digital eller DTS).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    play.com, den kan jeg kanskje begynne å bruke :P takk