Noen ler av komedie, mens andre...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen ler av komedie, mens andre...

Det er en ting jeg har gått litt rundt og lurt på i det siste. Noen mennesker synes komedier er hur morsomme som helst, og ler seg ihjel av enkelte filmer. Andre mennesker synes også komedier er utrolige gøyale, men ler ikke. Noen synes skrekk filmer er værst i verden, å holder seg derfor unna de. Andre synes de fortsatt er værst i verden, men klarer ikke å la være å se på de. Andre elsker skrekk, men er mindre glad i humor. Andre er glad i humor, og hater skrekk. Noen liker begge dela.

Saken er at jeg tror de som hyler og ler av komedier, ikke blir redde og synker ned i stolen av skrekkfilmer..selv om de kan se på de, men de blir ikke skremt på samme måte som de "andre". Og jeg tror de som elsker skrekkfilmer, og dør av reddhet og skvetter himmelhøyt, de har ikke de samme latterutbruddene som de motsatte menneskene har for en komedie?!

Mulig denne posten er på feil sted, men hadde vært hyggelig med noen meninger om disse tankene. Det er ikke noe jeg sitter og finner på, men ting jeg går og irriterer meg over at jeg ikke finner svar på. Jeg finner muligens ikke vitenskapelige svar, men jeg håper på andres meninger.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, flott post. Tenkt på det samme selv.

Madamen elsker skrekk filmer, hu hyler, klyper, skriker og ler seg ihjel etterpå! Mens så fort det ruller enn god komedie på skjermen, sitter hu bare å smiler pent.. og er med i filmen, men virker som dette er litt mer "kjedelig" for henne.

Jeg elsker komedie, synes det er kjempe morsomt med dårlig humor, tøffe kommentarer og helsprøe idèer/handlinger. Jeg liker også skrekk filmer, men skvetter sjeldent, da jeg synes alt for mye virker unaturlig og overdrivi, ikke minst føler jeg at jeg vet hva som kommer på forhånd, og klarer derfor ikke å skvette like mye selv. En skrekkfilm kan få meg til å sitte stille hele filmen å bare tenke og følge med, samt at jeg liker gjerne filmen i etterkant.. men sitter sjeldent igjen med en skikkelig god film opplevelse.

Favoritten er vel action eller gammeldagse thrillere. Rart "fenomen" dette, kunne ønske jeg skvatt skikkelig av skrekk filmer, for gjør man det, får man jo opplevd en herlig film opplevelse i etterkant.. dersom man tåler og liker å skvette/bli litt redd!

Hadde faktisk vært tøft med flere meninger/synspunkter angående dette som nevnt av trådstarter med tøft avatar.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg passer vel ikke helt inn i deres teori.

Jeg ler av Komedier, og har til tider meget dårlig humor.

Men skrekkfilmer holder jeg meg langt unna, da jeg skvetter veldig og liker det generelt ikke. Men jeg er jo smart nok til å holde meg unna.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et svar jeg fikk :wink: Setter jeg utrolig stor pris på før jeg går til sengs!
    Det er godt flere har det sånn. Da må jeg si at jeg er utrolig lik dama di. Jeg klarer ikke å direkte le av en komedie, men jeg synes da den er morsom! Men av skrekk grøss osv dør jeg av! jeg synker ned i sofaen og lukker øya veldig ofte..! hehe.. Ja, flere svar jo fler meninger jo bedre, og avateren er en herlig følgesvenn. :P

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tråd..

Har egentlig erfart det samme selv; dama elsker skrekkfilmer selv om hun holder på å stryke med når hun blir skremt, mens på komedier som er hysterisk morsomme er hun mer laid-back

Jeg er vel egentlig helt omvend i forhold til henne, det skal mye volum til og være bra film før jeg blir skremt

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok komedietypen. Blir kun redd av skrekkfilm hvis volumet er veldig høyt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ler veldig mye av komedier, og synes det er kjempe morro.. jeg er nok ganske barnslig av meg, men alikevell jeg liker godt skrekk filmer, og lever meg inn i de, og selvom jeg kanskje skjønner hva som skjer, skvetter jeg og blir redd, jeg synes det er skikkelig kult egentlig. For jeg blir skikkelig redd noen ganger!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ELSKER å skvette himmelhøyt av skrekkfilm, men jeg må samle mot til å se de

Jeg har ikke ledd skikkelig godt av en komedie siden denne: http://www.imdb.com/title/tt0109686/ og denne: http://www.dvdnett.no/html/product/82883724.html

Jeg hater road-comedy-movies, men elsker rå og brutal action.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fint lite glad i skrekkfilmer så de ler jeg ihvertfall ikke av.
    Men svart humor er knall!
    Skal det anbefales en film til og le av så er det lange flate baller.

Mer sjelden jeg har ledd så konstant igjennom en hel film.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frysninger nedover ryggen når jeg ser skumle filmer, som f.eks sjette sans, skrekkfilmer der alt baserer seg på at skummel musikk bygger seg opp, og man forventer at noe skummelt skal skje, så skjer d ikke, åsså når man tror d ikke kommer noe lenger, så BANG! De er litt kjedelige... Lette å forutse etterhvert....

Komedie ja, varierer jo så veldig.. Så terkel i knipe, låg over stolen og lo!

Men husker tilbake til ace ventura tiden, når man kunne le av jim carrey, ikke bare synest synd på han! Det var tider d!!!

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er va typen som elsker skrekk/thriller/horror filmer. Synes det er utrolig morsomt å bli skikkelig skremt. Forrige filmen som gav meg denne følelsen var "The Decent". (Jeg var den eneste som satt å lo høyt under Saw2)

Komedier derimot skal det veldig mye til før jeg synes er morsome. Tror det har med å gjøre at jeg har fått overdose av "high school komedier".

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Røske litt opp i en gammel tråd jeg! hehe...

Jeg ler som sagt skjeldent av komedier, til tross for at jg blir kjempe underholdet, men dauer av skrekkfilmer! :-D Men Jackass2 klarte jeg aldri å slutte å le på!!! For en genial film

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker alle filmer jeg kan leve meg skikkelig inn i. Heldigvis skal det ikke så mye til for at jeg klarer dette.
    Var å så Fritt vilt på kino for noen uker siden. Før filmen viste de trailer for grudge2. Satt med frysninger på begge armene. Og etter å ha sett Fritt vilt revurdete jeg neste års påsketur.

Komedie er ikke like lett å leve seg inn i, men kan fint ligge å sprelle på bakken med latterkramper. Jackass2 var en slik film

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg er nok komedietypen. Blir kun redd av skrekkfilm hvis volumet er veldig høyt.
    Ja utsagnet over kom altså før jeg fikk meg prosjektor. Jeg har plutselig blitt en skikkelig pyse og sitter omtrent og ser vekk når det blir skummelt ops: Jeg tør ihvertfall ikke å se skrekkfilm alene mer....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ja utsagnet over kom altså før jeg fikk meg prosjektor. Jeg har plutselig blitt en skikkelig pyse og sitter omtrent og ser vekk når det blir skummelt ops: Jeg tør ihvertfall ikke å se skrekkfilm alene mer....
    Akkurat det samme som meg det...! Nå blir det mye meldinger rundt når en ny skrekkfilm er i hus for å si det sånn:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen av delene

Jeg ler sjeldent når jeg ser komedier. ler av og til av kommentar osv. har med humor å gjøre tenker e. Under skrekkfilmer kjeder jeg meg som regel av en grunn. rart det der. men er med på tanken. helt klart

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av typen som kan le hystersik av en god komedie (som nevnt over av en annen er det dum og dummere som har sørget for mest hyl og skrål) og kan også bli hystersik skremt av en skrekkfilm.Men da må det mannes opp først for og se det.Dama er sånn at hun kan knapt høre skummel musikk før hun blir livredd og nekter og se mer og ler heller godt av en komedie.Litt synd at jeg må se skrekkfilmer alene men det går det også.Finfin tråd forresten!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ler både av komedie og skrekkfilm. Har sett så mange skrekkfilmer at de nå er gjennomskuelige og latterlige. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde skikkelig dilla på skrekkfilmer før, når Freddy og Jason var på topp! Av de jeg har blitt mest skremt av i nyere tid, må jeg dra frem Den sjette sansen (satt på kino og turte nesten ikke se på skjermen) og The Grudge... The Grudge hjemme i stuen midt på lyse dagen var faktisk utrolig ubehagelig. Rett og slett.

Gode komedier er skikkelig artig, men det skal litt til før jeg ler høyt, for å si det sånn. Life of Brian er en klassiker. Ellers kan det være enkelt-scener som jeg faller for, som f.eks. i Taxi 2, Intolerable Cruelty, The Birdcage av de jeg kommer på i farten. Og jeg digger faktisk også Pink Panter-filmene med Peter Sellers... mye moro der. Og ikke minst, min store favorittfilm Murder By Death. Stjernespekket og glimrende.

Murder by Death (1976)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •