-Vil det samme skje med HD-DVD / BluRay som med SACD/DVD-A? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 137
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå må vi returnere til tema, folkens, opprett alternativt en ny tråd om emnet. Her ser jeg for øvrig uansett lite poeng i å fortsette diskusjonen, dere får bli enige om å være uenige, for nå diskuteres selve diskusjonen fremfor det faktiske tekniske (som i tillegg ikke er innenfor tema lenger). Takker på forhånd!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lygren: Jeg kaster inn håndkle... beklager all off topic.

Alex: Av fare for å stenge hele topic, så skal jeg unnlate å svare deg på alt du sier, selv om vi kunne drenert dette dette i en evighet med alt det du sier. Ikke svarer du på alle spørsmålene mine, noe jeg begynner å bli vant til med deg. Men du ønsket å vite hva som er glalt med "påstandene" og "faktaene"...

Vel grunnen til at vi tydligvis alltid starter å diskuterer, er når du sier ting som du gjorde om Pioneer ax-4 kontra ax-10, og når du sier lavoppløste plasma er best på DVD, og høyoppløst er elendige mellomløsninger. Også kommer da selfølgelig all "opplysningene" du slenger ut i øst og vest i tillegg til det.

http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=ax10

Når det gjelder å beskytte sine egne investeringer, så trenger man ikke lese mange poster i linken ovenfor alex, for å skjønne at du kanskje er en "smule" flinkere med det enn meg. Nå har jeg forøvrig samme dvd-spiller og forsterker som deg, så da kan vi kanskje starte en klubb og beskytte de sammen...

Men som sagt, jeg gir meg nå før hele topic blir stengt, eller innlegg slettet. Det foreslår jeg du også gjør, siden du er så redd for innleggene dine.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man kanskje kan trekke som en liten konklusjon på all off topic diskusjonen er at bilde kvaliteten man ser til slutt både fra HD og SD er litt avhengig av de enhetene som jobber, hvordan de er satt opp og kalibret og hva de blir vist av skjerm enhet osv. En annen konklusjon kan også være at det sikkert er litt greit å teste ut forskjellig utstyr når man har denne AV interessen, og være litt åpen for å teste teori og praksis og gjøre sine egene konklusjoner.;-)

Synes det blir spennende fremover å teste diverse kombinasjoner med de nye HD spillerene som snart skal komme, og jeg må si jeg ser frem til å slippe å bruke HTPC for å vise HD på Barcoen. Måtte den beste HD standarden vinne....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes det blir spennende fremover å teste diverse kombinasjoner med de nye HD spillerene som snart skal komme, og jeg må si jeg ser frem til å slippe å bruke HTPC for å vise HD på Barcoen. Måtte den beste HD standarden vinne....
    Kanskje HTPC blir en grei løsning for å kombinere HD-DVD,BlueRay OG nedlastede HD-filmer/matriale? Nå kommer skjermkort med HDMI/HDCP støtte, så da trenger man egentlig kun avspilleren(e) som historisk sett faller fort i pris... I allefall et greit alternativ for de som allerede har HTPC og ønsker en kombispiller/muligheten til å avspille alle formater uten å bruke en formue på det....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men som sagt, jeg gir meg nå før hele topic blir stengt, eller innlegg slettet. Det foreslår jeg du også gjør, siden du er så redd for innleggene dine.
    Jeg ser gjerne at du svarer, slik du selv gjør med dine egne innlegg. Det var på din forespørsel jeg nå tok opp igjen diskusjonen og svarte på innleggene dine, selvom jeg egentlig hadde bestemt meg for å la det være. Eller vil du erklære deg selv for utargumentert?

Diskusjonen kan fortsette her:

http://avforum.no/forum/showthread.p...998#post383998

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje HTPC blir en grei løsning for å kombinere HD-DVD,BlueRay OG nedlastede HD-filmer/matriale?
    Akkurat det er faktisk ikke så usannsynlig. Det er ihvertfall mer sannsynlig enn at vi KUN for den ene eller andre løsningen. Dessuten tror jeg video on demand blir så utbredt at man vil ha vanskelig for å skrotlegge pc'en i hjemmekinosammenheng.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Måtte den beste HD standarden vinne....
    Håper du har rett i at det vil skje. For min del vil det bli det systemet som har en kopisperre til å leve med.
    Er det noen som har noe sikker info på hvilke system som blir valgt ?

Slik jeg forstår det nå vil HD-dvd ha et nettbasert godkjenningsystem som sperrer spilleren ved brudd. Men ser at noen her sier at det ikke er tilfelle. Blu Ray har etter det jeg har sett ikke dette systemet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvem som vil gå av med seieren, eller evt. bli mest utbredt, er det ingen som kan si med sikkerhet enda. Formatene har jo så vidt blitt offisielt lansert Det imidlertid mange som foretrekker BD pga bedre tekniske specs, i det ligger mer lagringsplass, og dermed muligheter for større datalagring, kildemateriale med høyere oppløsning og høyere båndbredde osv. HD-DVD er det andre som foretrekker pga lavere pris inntil videre, og muligens noe enklere funksjonalitet enn BD?

EDIT: Blue-Ray har også størst støtte hos filmstudioene i Hollywood, og vi skal ikke se bort ifra at dette blir avgjørende for hvem som går av med "seieren" med mindre det temmelig kjapt kommer spillere på markedet som håndterer begge formater. Noe mange mener er usannsynlig.

Slik jeg forstår det nå vil HD-dvd ha et nettbasert godkjenningsystem som sperrer spilleren ved brudd. Men ser at noen her sier at det ikke er tilfelle. Blu Ray har etter det jeg har sett ikke dette systemet.
    Jeg trodde det var omvendt?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    EDIT: Blue-Ray har også størst støtte hos filmstudioene i Hollywood, og vi skal ikke se bort ifra at dette blir avgjørende for hvem som går av med "seieren" med mindre det temmelig kjapt kommer spillere på markedet som håndterer begge formater. Noe mange mener er usannsynlig.
    Jeg støtter meg til den teorien. Klarer en av formatene å komme med en avspiller som ikke blir dyr, OG klarer å få hollywood/filmselskapene til å dumpe ut store mengder med film tror jeg markedet vil avgjøre duellen, uavhangig av hva som er "best" og hvilke funksjoner produktet har.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett i at det vil skje. For min del vil det bli det systemet som har en kopisperre til å leve med.
    Tenkte her på kopisperre system. HD-dvd og Blu Ray systemene er jo kommet fordi bransjen ikkeklarer å bli eninge og overlater det til oss kjøpere å velge.

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper personlig på HD-DVD da Sony-discene vil være dyrere, fulle av DRM og kopibeskyttelse og derfor mindre PC-kompatible enn HD-DVD.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oogieboogie
    Jeg håper personlig på HD-DVD da Sony-discene vil være dyrere, fulle av DRM og kopibeskyttelse og derfor mindre PC-kompatible enn HD-DVD.
    Hehe, jeg må le av slike påstander.

Dyre: Har du sett prisene som er offentliggjort på både HD-DVD og BD? Hvis den prisdifferansen er skremmende så bør du tenke deg to ganger før du kjøper noen av formatene

DRM - Forskjellene mellom formatene er minimale. Begge bygger fundamentet på samarbeidsprosjektet AACS. BD har også vannmerke. Poenget blir: du kan ikke foreløpig kopiere BD og HD-DVD uten å måtte betale for muligheten (høyere pris for produktet).

PC-kompatible.. Igjen, samme DRM samme problemer på begge formater. Den største utfordringen er nok at man trenger ny hw (skjermkort ol).

Les litt på avs, det står milevis med tråder som avkrefter disse vanlige mytene.

Mvh

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hehe, jeg må le av slike påstander.

Dyre: Har du sett prisene som er offentliggjort på både HD-DVD og BD? Hvis den prisdifferansen er skremmende så bør du tenke deg to ganger før du kjøper noen av formatene

DRM - Forskjellene mellom formatene er minimale. Begge bygger fundamentet på samarbeidsprosjektet AACS. BD har også vannmerke. Poenget blir: du kan ikke foreløpig kopiere BD og HD-DVD uten å måtte betale for muligheten (høyere pris for produktet).

PC-kompatible.. Igjen, samme DRM samme problemer på begge formater. Den største utfordringen er nok at man trenger ny hw (skjermkort ol).

Les litt på avs, det står milevis med tråder som avkrefter disse vanlige mytene.

Mvh
    Slik jeg har forstått det vil Sony-discene være dyrere å produsere og ha høyere grad av kopibeskyttelse. Hvordan Hollywood priser filmene er en annen sak. Når jeg snakket om PC-kompatibilitet var nok dette en litt klossete uttalelse. Det jeg mente gikk på de optiske diskene som lagringsmedia, dette hadde da egentlig lite med denne diskusjonen å gjøre så jeg ble litt kort.

Takk for en nogenlunde høflig rettelse

Hiver meg allikevel på HD-DVD leirens side. Da HD-DVD baserer seg på de gamle DVD-platene tror jeg prisnivået vil ligge lavere fordi plater og avspillingsutstyr er enklere å prodsusere.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, det eneste som er likt med DVD formatet er avstanden fra overflaten av disken til laget med data. Hvis man tenker på produsentens utstyr så må også de bytte ut alle reproduseringsmaskinene til fordel for maskiner som klarer både HD-DVD og DVD.

Greit nok å velge HD-DVD, det er endel som gjør det.

Jeg for min del velger BD grunnet høyere lagringskapasitet, massiv CE støtte og 80% studiostøtte. Om det koster 1kr eller 2kr å produsere BD/HD-DVD er egentlig likegyldig for meg. Om 5år så er ikke BD så dyrt lenger.. Det var et format som het DVD engang som også var dyr ved initiering. Nå får man det til 200kr på rima 1k.

Mvh

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, det eneste som er likt med DVD formatet er avstanden fra overflaten av disken til laget med data. Hvis man tenker på produsentens utstyr så må også de bytte ut alle reproduseringsmaskinene til fordel for maskiner som klarer både HD-DVD og DVD.

Greit nok å velge HD-DVD, det er endel som gjør det.

Jeg for min del velger BD grunnet høyere lagringskapasitet, massiv CE støtte og 80% studiostøtte. Om det koster 1kr eller 2kr å produsere BD/HD-DVD er egentlig likegyldig for meg. Om 5år så er ikke BD så dyrt lenger.. Det var et format som het DVD engang som også var dyr ved initiering. Nå får man det til 200kr på rima 1k.

Mvh
    Vel, nå skal ikke jeg påberope meg å være en som har studert de nye diskene særlig dyptpløyende, men jeg har registrert at HD-DVD blir billigere og enklere å produsere fordi de baserer seg og er en videreutvikling av DVD-formatet og kan produseres med teknologi og utstyr som allerede eksisterer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, det eneste som er likt med DVD formatet er avstanden fra overflaten av disken til laget med data.
    Jeg leste et stykke engang der det stod at avstanden til dataen for BlueRay-plater var langt mindre enn DVD. Noen har sett på dette med bekymring, men de skal erstatte plasten som blir brukt som beskyttelse på DVD-plater med noe som er langt hardere, og tåler vistnok derfor like mye slitasje. Det var noen produkt-bilder som viste forskjellen også.

Mener dette var bladet Hjemmekino for en god stund tilbake.

Om det er bare tull eller ikke, vet jeg ikke, men jeg tenkte jeg skulle nevne det....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det håkon. laget på BD-platene er mye tynnere, men ifølge sony mange ganger sterkere, med ripe-motstandsdyktig teknologi. Vi får se om dette holder vann i praksis når divere smårollinger begynner å bruke platene som frisbee osv..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....ifølge sony mange ganger sterkere, med ripe-motstandsdyktig teknologi. Vi får se om dette holder vann i praksis ......
    Det kommer ikke til å holde vann er min påstand. Når de lanserte cd på midten av 80 tallet mente de at en kunne danse på platene mm. Det vet vi jo i dag er en latterlig påstand. Selv om de bruker mye hardere matriale vil det ikke hjelpe tror jeg. Blir kanskje ikke like dårlig som cd/dvd, men der er det jo stort sett katastrofe kun med et lite fingeravtrykk !!

Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke kan ha "caddy" sony har det på Blu Ray som er ute nå som demo men vil ta det vekk når den kommer i salg ??? Det kan da ikke være så dyrt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke kan ha "caddy" sony har det på Blu Ray som er ute nå som demo men vil ta det vekk når den kommer i salg ??? Det kan da ikke være så dyrt.
    Det henger sammen med kroner og øre som alt annet i bransjen. Det kan jo være en bra ting ved å ikke bruke "caddy" som du sier... eventuelle multispillere hadde blitt dyrere med 2 driverk.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Vi får se om dette holder vann i praksis når divere smårollinger begynner å bruke platene som frisbee osv..
    Den dagen jeg får smårollinger som bruker BlueRay-platene mine som frisbee, havner jeg på forsiden av VG tror jeg....

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •