Merkelige farger på "The aviator"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelige farger på "The aviator"

I går så jeg The aviator på DVD. På de første fem kapitlene var det noe veldig rart med grønnfargene. De var mer blå og/eller turkise. Spesielt i golfscenene var dette særdeles tydelig. Men plutselig (fra kap. 6-7 ble det overflod av grønn, ja nesten alt for mye grønn. Flere som har lagt merke til dette?

Testet to forskjellige filmer, både på dvdspilleren og på datamaskinen. Filmene fikk jeg som velkomstgave i Lyd&bilde (fikk av en eller annen merkelig grunn to stykker)

Filmen var forsåvidt grei den, men kunne vært kuttet ned en del (er jo 2 timer og 45 minutt lang...)

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    I går så jeg The aviator på DVD. På de første fem kapitlene var det noe veldig rart med grønnfargene. De var mer blå og/eller turkise. Spesielt i golfscenene var dette særdeles tydelig. Men plutselig (fra kap. 6-7 ble det overflod av grønn, ja nesten alt for mye grønn. Flere som har lagt merke til dette?

Testet to forskjellige filmer, både på dvdspilleren og på datamaskinen. Filmene fikk jeg som velkomstgave i Lyd&bilde (fikk av en eller annen merkelig grunn to stykker)

Filmen var forsåvidt grei den, men kunne vært kuttet ned en del (er jo 2 timer og 45 minutt lang...)
    Jeg har selv ikke tenkte så mye over fargene, men når du sier at filmen kunne vært kuttet synes jeg det er litt rart! Med tanke på at halvparten av alle filmer som kommer nå varer i over 2 timer, noe som for min del er helt greit så lenge filmen fenger:P Noen filmer skal få fram et budskap og trenger en god del tid på å gjøre det....vi må bare godta det! Selv blir jeg overraska når jeg ser filmer under 1t30min nå..men det hender:P

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technicolor stilen i The Aviator er laga slik med vilje for å få asossiasjoner til gammledager..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargene ligner litt på en halldårlig telecine, ser ikke nødvendigheten i å ha det sånn

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte også at det var gjort med vilje, men alle andre farger så jo "normale" ut. Det var bare grønn som var "feil". Men, men.

Det med lengden var bare min personlige mening, synes det bare ble litt for lang. Har ingen problemer med lange filmer, men synes denne ble for lang, til tider litt kjedelig. Dessuten er vel en film på 2 t 45 min fortsatt godt over gjennomsnittet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •