Charlie's Angels 2 - Full Throttle

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Charlie's Angels 2 - Full Throttle

fant jeg på play.com til ca 160 NOK ferdig levert og tilgjengelig NÅ!

Med norsk undertekst (!)

Det er jo en god pris, pluss at den ikke er tilgjengelig i norge før 26/11.

Løp og kjøp.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full Throttle...

Min ble sendt fra Play på onsdag (den 12.)
    Håper å få den i dag eller i morgen.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

om klipping...

Ett ankepunkt ved å kjøpe UK-versjonen av denne er at den sannsynligvis er klippet, noe den norske utgaven ikke er. Hvis dette er viktig, bør man nok undersøke dette nærmere. For min del skal jeg se filmen sammen med guttungen på 10 år, så litt klipping går vel greit i dette tilfellet.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette snakk om sone 2 filmen?

Robert

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er sone 2 UK.

Men....
    Jeg har mottatt min i dag, men til min store skuffelse så har filmen bare "English, English Hard of Hearing and Hindi" på subtitles.
    Dette stemmer absolutt ikke med informasjonen som står på nettsidene til Play. For meg var det et viktig poeng at den skulle ha norsk tekst, da den skal være en gave til min 10-årige sønn.

Det er også andre ting (dog mindre viktige) som ikke stemmer i forhold til nettsidene, som talespråk (kun engelsk 5.1) og spilletid (1t 41min.)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Ja, det er sone 2 UK.

Men....
    Jeg har mottatt min i dag, men til min store skuffelse så har filmen bare "English, English Hard of Hearing and Hindi" på subtitles.
    Dette stemmer absolutt ikke med informasjonen som står på nettsidene til Play. For meg var det et viktig poeng at den skulle ha norsk tekst, da den skal være en gave til min 10-årige sønn.

Det er også andre ting (dog mindre viktige) som ikke stemmer i forhold til nettsidene, som talespråk (kun engelsk 5.1) og spilletid (1t 41min.)
    10år? Hvilken aldersgrense er det på denne filmen?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    10år? Hvilken aldersgrense er det på denne filmen?
    Aldersgrensen på filmen er 12 år.
    Jeg kjøpte den første Charlies Angels for ca. 1 år siden, og denne har 15 års aldersgrense. Jeg så denne sammen med kona, og vi fant ut at denne ville være passende for guttungen. Han fikk se den, og det ble fort en favoritt.

Jeg ser ikke noe galt i å vise en slik fantasi-film til en 10-åring. Nå skal denne nye (2'ern) også ses gjennom av meg før han får se den, men med streng UK-klipping, kan jeg ikke tenke meg at den ikke går gjennom "min sensur".

PS: Etter min mening er både Harry Potter-filmene og Ringenes Herre-filmene (som alle hadde 11-års aldersgrense på kino) myyyyyye mer tvilsomme for unge sinn.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig ! Filmen passer faktisk best til barn.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoversjonen var klipt med 3 sekunder i Storbritannia. Siden DVD'en har samme aldersgrense, er det svært sannsynlig at den også er klipt. Det er kun en skalling som er klipt bort, så der er vel ikke grusomt mye å si for filmen, men hvis den britiske versjonen ikke har norsk tekst, er det sannsynlig at den norske er en annen versjon som ikke er klipt.'

Oban: Hvis filmen ikke har norsk tekst som det står på sidene til Play, går jeg ut ifra at det er en god byttegrunn. De pleier å yte god service, så bare send dem en mail, og la oss gjerne vite hva de sier

Uansett koster den bare 140 kr fra DVD Soon i Canada, og da får man velge mellom en "rated" og en "unrated" versjon. Siden det var BBFC som klipte den britiske versjonen, går jeg ut ifra at begge R1-versjonene inneholder scenen som er klipt bort i Storbritannia.

NB! R1 "rated"-versjonen er i 4:3 Pan&Scan, så unngå den!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Oban: Hvis filmen ikke har norsk tekst som det står på sidene til Play, går jeg ut ifra at det er en god byttegrunn. De pleier å yte god service, så bare send dem en mail, og la oss gjerne vite hva de sier
    Ja, jeg sendte en mail samme kveld som jeg mottok filmen, men har ennå ikke fått svar. Jeg har ikke hatt behov for å prøve ut servicen på Play før, men har hørt rykter om at de har god, men treg service. Stemmer forsåvidt godt foreløpig :wink: .
    Og jeg skal la dere få vite hvordan det går. Leste forøvrig en tråd i svenske Dvdforum.nu hvor jeg tydeligvis ikke var den eneste som hadde fått filmen uten de subtitles som indikeres på nettsiden til Play.

Og - den norske utgaven skal være uklippet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den australske skal visst være den samme som R1 unrated og ha norsk tekst. Så jeg tipper den norske er den samme.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er "subtitles" på Charlie's Angels 2, Full Trottle, rettet opp på nettsidene til Play. Altså ingen norsk tekst.
    Håper det venter e-post fra dem når jeg kommer hjem.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tilbud om retur, men måtte selv betale returporto. Det svarte jeg rett ut på at det var for dårlig! De har drita på draget og er ikke villig til å ta følgene. Buuu, play!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com er generelt gniene på portoen. Jeg har returnert samme tittel to ganger med feil og lagt ut 45 kroner i porto hver gang. Den siste gangen fikk jeg beskjed på supporttelefonen deres at jeg skulle få full refusjon av porto. Så returnerer jeg og får fortsatt 1.2£. Tilsammen har jeg altså betalt 90 kroner i porto og fått igjen tilsammen 2.4£.

Det henger ikke på greip! :evil: Kommer fra nå av til å kommentere alle innlegg som sier at play.com har bra service. Det har de IKKE!

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Play.com er generelt gniene på portoen. Jeg har returnert samme tittel to ganger med feil og lagt ut 45 kroner i porto hver gang. Den siste gangen fikk jeg beskjed på supporttelefonen deres at jeg skulle få full refusjon av porto. Så returnerer jeg og får fortsatt 1.2£. Tilsammen har jeg altså betalt 90 kroner i porto og fått igjen tilsammen 2.4£.

Det henger ikke på greip! :evil: Kommer fra nå av til å kommentere alle innlegg som sier at play.com har bra service. Det har de IKKE!
    Ja, fekk også berre igjen 1.2£ i porto refusjon når eg fekk feil film og måtte returnere.
    :evil:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men kommer jo ikke til å slutte å kjøpe fra play.com av den grunn. Noen gang er tilbudene så gode at man ikke kan la være. :shock: Det får bli en risikovurdering.... :roll:

Så la det være sagt: Kjøp av DVDer fra play.com er en morsom risikosport. Norske kunder bærer risikoen for returporto uansett returgrunn!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har 7 sider med "order history" hos Play, og dette er første gang jeg har hatt problemer med dem. Vet ikke om dette betyr at jeg har vært heldig, eller om de har blitt "for store" i det siste.
    Jeg har ikke fått noe svar på min henvendelse ennå, og har skrevet en ny e-post i dag. Om jeg må betale porto for å sende filmen tilbake, tror jeg nok heller jeg beholder den, selv om jeg aldri hadde kjøpt den om jeg visste den ikke hadde norsk tekst. Er litt irritert på Play, ja.
    Slik utviklingen har vært her hjemme med stor priskonkurranse på "blockbusters", så kommer jeg nok i større grad til å kjøpe slike filmer i Norge.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Viss du vil ta hevn, så kan du neste gang .....
    Jeg synes ikke man bør oppfordre til svindel her på forumet.

Robert-

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4 sider order history hos Play og aldri opplevd noe tull. Når det gjelder spesifikasjoner på DVD'er stoler jeg aldri 100% på nettbutikker uansett og sjekker stort sett på Rewind (www.dvdcompare.net) og gjerne etpar andre steder før jeg bestiller. På Rewind er tross alt spesifikasjonene levert fra folk som har DVD'en, og feil blir rettet opp fortløpende.

Når det gjelder refusjon av porto er det selvsagt beklagelig at de ikke dekker det fullt ut, men hvis Play skulle dekke all returporto på feilsendinger ville utgiftene deres øke, og de måtte kanskje satt opp prisene eller begynt å ta porto for utenlandske bestillinger. Da er jeg heller mer fornøyd med situasjonen sånn den er nå. Hvis man f.eks. sparer i gjennomsnitt 20-30 kroner pr. film på å handle på Play i forhold til andre butikker, men må ut med 40 spenn i returporto på hver 20. film, er det fremdeles en god deal. De bør kanskje oppgi litt tydeligere på websiden at de kun refunderer 1,2£ i returporto i tilfelle feilsendinger, slik at kundene vet hvilken "risiko" de tar.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Viss du vil ta hevn, så kan du neste gang .....
    Jeg synes ikke man bør oppfordre til svindel her på forumet.

Robert-
    Ok. sorry. ops: Har endra innlegget.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •