Demo-DVD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 130 av 130

Tråd: Demo-DVD

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo

Lyden skal være lik originalene, men det er noe kvalitetstap på bilde.
    En DemoDVD MED kvalitetstap - Nei takk !

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal en "demonstrere" bilde så bruker en vell uansett ikke DVD, men HD materiell

Synes selv de her filmene hadde vært artig å hatt pga lydklippa, ikke først og fremst for demo/skryt men fordi det er artig med slike klipp.

Er ikke noen torrents som har filmene heller? Er jo fryktelig "gammeldags" og unødvendig å ha de på en FTP!?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hehe, skal en "demonstrere" bilde så bruker en vell uansett ikke DVD, men HD materiell
    Nei, HD er oppskrytt.

For en skikkelig demo - er det DVD som gjelder

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Nei, HD er oppskrytt.

For en skikkelig demo - er det DVD som gjelder
    Er litt i tvil om hvordan man skal tolke det du skriver her Flageborg....

Synes det er litt vanskelig å tolke eventuell ironi presentert i tekst form.... :?

Den eneste grunnen til å bruke DVD i hjemmekino med tanke på demo, er etter min mening bare at det er lettere å å lage egen komponerte demo plater for dette selv, og man har vel et litt større utvalg DVD filmer å velge mellom.

Er nemlig også enig i at : "En DemoDVD MED kvalitetstap - Nei takk !"

Hva er det du mener gjør HD oppskrytt?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilsendt link til Australia FTPen nå fra en på avsforumet men hastigheten er helt håpløs så jeg ser ikke helt hvordan jeg skal komme imål dersom det fortsette slik (ett par kb i sek), så dersom noen har annen link (gjerne torrent) så tar jeg gjerne imot det

Det er altså Demo DVDen fra denne tråden jeg snakker om: HT Demo tree - AVS Forum

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Hva er det du mener gjør HD oppskrytt?
    Når publikum på messer spør oss i kringlyd om HVILKET av HD formatene vi bruker på demoDVDn - da er det moro med bilde

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Når publikum på messer spør oss i kringlyd om HVILKET av HD formatene vi bruker på demoDVDn - da er det moro med bilde
    Joda det er jo i og for seg en grei forklaring på bruk av DVD til demo, men er litt i tvil om hva slags konklusjon man egentlig skal trekke av dette.

Det kan f.eks bety at de egentlig forventer å blir presentert for HD, hvis de har hørt mye possitivt om det, og går på en messe der man blir presantert demoer med kringlyd.

Det betyr vel heller egentlig ikke at det ikke er noe mer å hente med å bruke en HD teknologi som holder en 5x så stor oppløsning på bildesiden i forhold til DVD og en mye mindre komprimert lydfil med høyere båndbredde enn man er vandt med fra de beste DVD lydformatene, som igjen gir muligheten for et enda råere og mer dynamiske kringlyds spor.

Nei jeg skjønner ikke helt dette, at man i det ene øyeblikket sier at man vil ha de beste ytelsene ut av demo-mediet, og samtidig ikke tar i mot HD mediene med åpene armer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp helt av! ;-)

Når jeg har fått samlet sammen nok HD-materiale på Blu-ray (er godt i gang), og det kommer et brukbart redigeringsprogram for å sette sammen en HD-demo på dette formatet, ja - da kan du banne på at plata raskt er i pressa! :-D

Brenner er forlengst på plass, likeså mange av filmene man forventer (eller ikke forventer) blir demonstrert.

Skulle vi kunnet presentere de klippene vi ønsket på messer, måtte vi hatt én spiller for hver Blu-ray-plate, eller alternativt et usedvanlig tålmodig publikum. Som kjent setter ikke disse spillerne i gang direkte LYNRASKT... :-?

Én dedikert plate med de aktuelle demokutt er derfor et MUST for presentasjon.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Slapp helt av! ;-)

Når jeg har fått samlet sammen nok HD-materiale på Blu-ray (er godt i gang), og det kommer et brukbart redigeringsprogram for å sette sammen en HD-demo på dette formatet, ja - da kan du banne på at plata raskt er i pressa! :-D

Brenner er forlengst på plass, likeså mange av filmene man forventer (eller ikke forventer) blir demonstrert.

Skulle vi kunnet presentere de klippene vi ønsket på messer, måtte vi hatt én spiller for hver Blu-ray-plate, eller alternativt et usedvanlig tålmodig publikum. Som kjent setter ikke disse spillerne i gang direkte LYNRASKT... :-?

Er helt slapp jeg...

Joda, den problemstillingen du angir her RoKo synes jeg er en mer forståelig, og de argumentene synes jeg er mye lettere å godta.

Det finnes forsåvidt HD medieavspillere med Hardisk (Crystallio II, popcorn hour A100, TViX, osv Multimedia PC osv) som nok kunne fungert også.
    Har f.eks sett TViX boksene ganske flittig brukt i en del HIFI og Hjemmekino butikker tidligere, men er litt usikker på hvordan man vil kunne utnytte BD formatets HD lyd på slike oppsett.

Synes det BDdemo prosjektet ditt høres veldig interessant ut også RoKo, og det med oppstarts tid på dagens BDspillere skjønner jeg at ikke er så veldig praktisk i en demo sammenheng. Når spilleren først er startet og har kommet inn i menyen til BD mediet, da er vel ikke tids forskjellene mellom DVD og BD så store lenger. BD avspillere blir nok bedre i oppstart sammenheng også etter hvert, så dette blir nok meget bra.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Slapp helt av! ;-)

Håper du lager en kopi som jeg kan kjøpe av deg når du blir ferdig.:-D

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •