DIVX downmix?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: DIVX downmix?

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIVX downmix?

Har et kjempestort lass med divx filmer, og har aldri prøvd å spille de av på hjemmekino ustyr...

Dere som har erfaring med sånn standard avi filer på ca 700 mb, med film..

Er det som oftest bare mikset ned til stereo, eller er det mikset slik at du kan bruke pro logic 2 og få surround og senter ?

Hva er vanlig?

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    då lenge filmen er i stereo å du slår forsterkeren over på feks pro ligic 2 så får jo man en surround effekt....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisW
    då lenge filmen er i stereo å du slår forsterkeren over på feks pro ligic 2 så får jo man en surround effekt....

jeg har liksom fått for meg at noen programmer lar deg komprimere en dvd, med en slags prologic downmix, mens andre lager en stereo downmix fra 5.1 signalet på dvd plata..Lurer på hva som er vanligst..

Blir den pro logic 2 effekten på stereo da, noe bra i forhold til gammeldags pro logic på prologic signal?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg ingenting til overs for DivX og forskjellige andre komprimeringer fra DVD. En typisk 700mb filmfil er for hard komprimert og på projektoren ser det somregel ikke særlig bra ut. Lydsporene er som regel tragiske i forhold til DD5.1 eller DTS fra DVD. Dette går ofte spesielt ut over dialogen. Styr unna, spør du meg. DVD-standard er et minstekrav.

Om du har kostet på deg en hjemmekino, bør du også ha råd til i kjøpe/leie film. Utvalget er jo stort. Prisene er det eller ikke noe å si på. DivX og slikt materiale bør kun forkomme de når det du er ute etter er umulig å oppdrive... Det er i hvert fall min mening.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de DVD-rippene som går over to cder med DD lyd er helt ok, bildet er også somregel greit, men da MÅ man bruke ffdshow postprocessing, ellers er det likevel horribelt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    de DVD-rippene som går over to cder med DD lyd er helt ok, bildet er også somregel greit, men da MÅ man bruke ffdshow postprocessing, ellers er det likevel horribelt.
    Syns det blir en kvalitet som kan sammenlignes med VHS, og det er greit nok.

Kom litt av hvert av svar her på posten min, men lurer egentlig enda på det jeg spurte om, hva som var vanlig på rippede divx. Om det var vanlig at det var gjort en pro logic downmix, eller en stereo downmix, og isåfall hvordan det ble på pro logic 2 med stereo downmix, sammenlignet med et vanlig prologic signal på pro logic 1.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store lasset med DivX filmer som finnes der ute er vel produsert på veldig mange forskjellige måter av folk som mer eller mindre skjønte hva de holdt på med og fra tiden før DVD brennerene ble allemans eie. Tror derfor ikke at det er en "vanlig" standard for formatet på lydsporet på disse etter min mening mer eller mindre ubrukelige lagrings formatene, og man må vel heller undersåke hva hver aktuell divx film man har er komprimert med.

I vanlig avspilling i lavoppløst tv sammenheng kan vel divx sammenlignes med middels gode vhs innspillinger, men i en tid hvor fler og fler benytter større skjermer/projektorer og heller ønsker HD film materiale i stedet for DVD, da faller vel mye av poenget med å lide seg gjennom lyden og bildet som ofte er på de cd-rom lagrete divx innspillingene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •