Curb Your Enthusiasm av Larry David

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Curb Your Enthusiasm av Larry David

Er på tide at noen lager en thread om denne geniale serien.

For de 2 av dere som ikke vet, så er Larry David mannen bak tv-serien Seinfeld og personligheten som George Costanza ble bygd på. Hvis du tar ca. 50-75% av tingene som skjer med George i Seinfeld, så kan du vedde på at de har skjedd med Larry David i real life, og hvis du ser "Curb your enthusiasm" finner du mange likhetstrekk med George Costanza.

Selv om CYE er laget av samme mannen bak Seinfeld og har så og si samme rollefigur som George i Seinfeld, så er CYE allikevel rimelig annerledes fra Seinfeld. Det er ikke en standard sit-com med laugh tracks/live publikum. Eneste latteren er den som kommer ut av din egen munn, og det er mer enn nok

Det som også er fullstendig originalt med denne serien, er at det fins ingen replikker. That's right. Det fins ikke manus. Alt er improvisert! Det eneste skuespillerne vet er hva handlingen skal være, så finner de på ordene selv for hvordan de skal få handlingen til å utspille seg. Det er helt utrolig, men det funker, og det skaper en helt unik form for humor. Improvisasjon har aldri vært så moro før!

Sesong 1-3 kan fås tak i dødsbillig på Play.com £11.99 er skitbillig for en så genial serie.

Jeg ville ikke sagt at CYE er bedre eller dårligere enn Seinfeld fordi sistnevnte er nesten en form for religion for meg, og CYE er så annerledes enn både Seinfeld og alle andre tv-serier at det er vanskelig å sammenligne det med noe. Det er sinnsykt originalt og veldig morsomt, og jeg kan ikke anbefale denne serien nok.

Help me out, Kowalski!

Noen av favoritt-replikkene:

[Larry has a flat tire in the city, and doesn't know how to fix it]
    Larry: [to various passerby] You know anything about changing a tire? Wanna help me change a tire here? No? I could use a little help. I need a little assistance. I never took a shop class, and I need a little help. Ok, I'm just coming flat out and saying 'help me'. Anybody want to help a semi-retarded individual change a tire? 25, 30 dollars. 30 dollars to change this tire. 35 dollars to change this tire right now.
    [People are ignoring him]
    Larry: I'll give you 10 dollars for a verbal response. 10 dollars. Anybody want to make 10 dollars and respond verbally? No?

-------

[Getting out of jury duty]
    Larry: Uh... well, your honor, I believe it would be hard to remain impartial seeing as the defendant is a negro.
    -------

Larry: He insulted me. He implied that I was lying about my stepfather!
    Jeff Greene: You don't have a stepfather.
    Larry: I know, but I didn't like the implication!
    -------

(rap-stjerne som viser Larry sine nyeste tekster. Grunnen til at dette er genialt er at skuespilleren har funnet på dette helt selv. Er ingen skribenter som har komponert dette. Pokker så bra!)

Krazee-Eyez Killa: So you think you gonna cross me and mess with my shit? Opening your fucking trap and flapping your lip. Don't fuck with me nigga or you gonna get dropped. I'll snap off your neck with a crackle and pop. If you say anything, you'll beg me to die, 'cause I'll make you suck my dick then I'll nut in your eye. I'll stomp on your world as if my name was Godzilla. I'm coming for you mother fucker, I'm your Krazee-Eyez Killa.

-------

Larry på assosiasjons-tur hvor han går fra den ene tanken til den andre:
    Larry David: What are you doing there?
    Man: A little plumbing.
    Larry David: A little plumbing! Got to plumb! Plumb the depths! The depths of hell!
    --------

Til Krazee Eyez Killa etter Larry fikk en jakke av han
    Larry: Who's my caucasian?

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte sesong 1 for noen uker siden og må si meg enig i at dette er en genial serie. Stakkars Larry roter seg opp i situasjoner som er så flaue at det er smertefullt å se på. Jeg visste ikke at replikkene var improvisert før jeg hadde sett hele sesongen, meget imponerende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •