Hjelp til orginalnavn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til orginalnavn

Har ikkje funnet denne filmen eg er på leit etter såg den for lenge siden og kunne tenke meg å sjå den att da eg meiner å huske det var ein god film.

Den handler om 12 jurymedlemmer som skal avsei dom skyldig/ikkje skyldig. Men alle må være enig om at personen er skyldig for at han kan dømmes. I starten er 11 for og ein imot og diskusjonen er i gang...

meiner den heiter "det 12. jurymedlem" på norsk, men eg treng orginalnavnet så eg får finne ut om den er kommet på dvd.

på forhånd takk

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp til orginalnavn

Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Har ikkje funnet denne filmen eg er på leit etter såg den for lenge siden og kunne tenke meg å sjå den att da eg meiner å huske det var ein god film.

Den handler om 12 jurymedlemmer som skal avsei dom skyldig/ikkje skyldig. Men alle må være enig om at personen er skyldig for at han kan dømmes. I starten er 11 for og ein imot og diskusjonen er i gang...

meiner den heiter "det 12. jurymedlem" på norsk, men eg treng orginalnavnet så eg får finne ut om den er kommet på dvd.

på forhånd takk
    Dette er en svart-hvitt klassiker med Henry Fonda. Den heter "12 angry men" og er en av mine absolutte favoritter. Link til IMDB: 12 Angry Men (1957)
    Regissør: Sidney Lumet
    Tror forresten den norske tittelen er "Tolv edsvorne menn".

Ahh... denne bør jeg lete etter på play.com... Takk for at du minnet meg på den.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje sett orginalen, men 1997 utgaven som man finner info/trailer av HER

Siden eg ikkje finner 1997 utgaven på dvd, så går eg for orginalen

Takk til roffe

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nå bestilt fra play.com, sammen med "The Saint" og "Mission Impossible".
    3 filmer for 20£. Det var flere jeg hadde lyst på også, f.eks. "Harley Davidson and the Marlboro Man". Kall meg sprø, men jeg liker den filmen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok litt tid, men har endelig klart å summe meg til å bestille den eg og ops: Gleder meg til å sjå orginalutgaven av filmen, 97 versjonen syns eg var meget god

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har sett -97 utgaven, tror jeg du ihvertfall må være forberedt på at originalutgaven kan være noe tregere klippet. Men skuespillerprestasjonene er av ypperste klasse!
    Jeg håper at noen kan fortelle litt om forskjellene mellom -97 utgaven og originalen. Hvis -97 utgaven er bra, vil jeg leie den, men foreløpig sverger jeg til klassikeren.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg nett sett orginalutgaven av "12 angry men", meget god og fasinerende film der heile filmen foregår i eit rom. Mange personligheter som konfronterer kvarandre og klarer å holde filmen "i gang" uten at den blir kjedelig.

Husker også at 97 versjonen var meget bra, men det er tross alt 6 år siden eg har sett den så blir litt feil å sammenligne dei to uten å ha sett den oppatt.

Til deg roffe, den linken du ga lenger oppe, har du sett nederst på den siden? der er det diskusjoner om filmen, blant annet ein tråd som heiter "1957 version VS. 1997 version"...... HER ER LINK

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått tid til å se denne gamle klassikeren. Må si meg enig med dere at det er imponerende å klare og skape en engasjerende film som varer i 1,5 timer og alt foregår i ett lite rom.

Meget bra film som kan anbefales!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •