Hei

Av en eller annen grunn er ikke datamaskinen min veldig glad i DVD Shrink. Det som skjer er at i backup-prosessen fryser hele maskinen, og restart er eneste utvei. Dette kan skje etter 14%, 24%, 38%, i det hele tatt når som helst. En og annen film fungerer, men dette er ikke ofte. Prøvde å laste ned en eldre versjon, med samme resultat.

Har prøvd de samme filmene på en annen datamaskin, da fungerte det utmerket. Så det er ikke diskene det er noe galt med. Lastet ned DVD decrypter, og det fungerer utmerket, så det er ikke spilleren det er noe galt med (forresten en ekstern LG-brenner). Men nå ligger de jo som 1:1 kopier.

Jeg bruker også en ekstern harddisk som jeg la DVD shrink på først, før jeg fant ut at jeg heller skulle legge den på den interne harddisken. Vet ikke om dette kan ha noe å si?

Så mine spørsmål er:

1) Finnes det noen gode, enkle og gratis alternativ til DVD shrink. Da jeg får diskene over på harddisken gjennom dvd decrypter, trenger jeg et program som kan fjerne ekstramateriale og andre unødvendige ting. Har prøvd å søke litt, men finner ikke noe spesielt. Gidder ikke å betale, da fikser jeg det heller hos noen andre.

2) Har noen noen forslag til hva som kan være galt, hvorfor maskinen min ikke liker dvd shrink?

Mvh W