Riper i plata !!!!!!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Riper i plata !!!!!!!!!!

F*** og !!! Nå er det tredje gangen det samme skjer !!!! For en stund kjøpe jeg "Jurrasic Park "(samleboksen) på Platekompaniet....den tredje disken (episode 3) var det riper i plata sånn at det ikke gikk an å se filmen i det hele tatt, uheldigvis hadde jeg kastet kvitteringen så jeg orket ikke engang å gå å prøve å bytte den....shit happens,tenkte jeg. Så sånn ca. i desember kjøpe jeg "Batman Begins " (også på Platekompaniet)...kom hjem satte på filmen, og hva skjedde ??? jo den hakket som F*** !!! tok ut disken ut av dvd-spilleren og hva hva det der ??? riper !! atter en gang hadde jeg kastet kvitteringen så enda en gang orket jeg ikke å gjøre noe med det...Så for sånn ca. 3 uker siden kjøpte jeg "Malcom X" på Platekompaniet ( atter en gang )...den hadde jeg liggende hjemme frem til nå...Så i kveld, jeg finner fram filmen, TAR AV PLASTEN RUNDT COVERET, tar ut disken og hva ser jeg der ??????????? JO FULLT AV JÆVLA SATANS RIPER !!!! på en DVD som skal være helt NY !!!!!!!!!!!!!!! disken fungerer jo selvølgelig ikke i det hele tatt !! Jeg har selfølgelig ikke kvitteringen denne gangen heller, MEN jeg betalte med kort, så dette her skal gå greit !!! Vet ikke helt hvem som skal få de tre diskene kjørt langt opp et visst sted, men noen blir det !!!!!!!! Er det bare meg som er så uheldig eller har noen av Dere opplevd noen lignende ??

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en tilsvarende opplevelse da jeg kjøpte Alien Quadrilogy.

Lagde en tråd her.

Denne var også helt ny, og pakket i plast.

Men det viste seg at det ikke var riper, men fettflekker (eller lignende) som så ut som store områder med riper, og som gjorde diskene uleselige.

Men som du ser av tråden min, fikk jeg fikset det med Q-tips og isopropanol, siden flekkene lot seg 'vaske' bort med dette. Kanskje det går på dine plater også?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm....ser at jeg ikke er den eneste som har opplevd dette her, skal prøve å rense den "Malcom X" disken i morgen når jeg ikke er så brisen lenger Men det ser ut som om det er dype riper i den !! Synes dette her er jævlig irriterende !! Sist jeg så den filmen var når jeg enda gikk på ungdomskolen...vi så den i engelsken og den gjorde stor inntrykk på meg, gledet meg som en unge å se den igjen etter snart 10 år !!! Ja ja, hvis det ikke går skal jeg prøve å brenne DVD`en og se om det blir noe bedre å kjøre filmen fra "backup".

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike problemer har jeg ALDRI opplevd med bestillinger fra: www.play.com :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...sånt er kjipt, du har min medfølelse. Menne, burde du ikke ha lært etter første gangen, hvertfall etter andre gangen, å ta vare på kvitteringen?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har også min medfølelse, men dette synes jeg ikke høres helt sannsynlig ut...

Selv har jeg flere hundre DVD-er, og ALDRI opplevd striper av noe slag på disse.

Kjøpte riktig nok en DVD (Lost in Translation) på Platekompaniet på Grønland i Oslo for en god stund tilbake. Denne viste seg å ha slitt cover (det var ikke jeg som handlet den), og tydelig nok brukt, men det var ordinær tilbudspris på den. Plata var dog i fin form. Likevel irriterende.

Kanskje man derfor bør sjekke litt nøyere når man kjøper ikke-plastinnpakkede filmer på Platekompaniet?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha opplevd dette endel ganger, sjekker jeg alltid cd/dvd i det jeg går ut fra butikken.. er det riper er det bare å snu

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Du har også min medfølelse, men dette synes jeg ikke høres helt sannsynlig ut...
    Ok...men hvis du leser noen av de komentarene i denne tråden ser du at jeg ikke er den eneste som har hatt dette problemet. Alle de DVD`ene jeg kjøpte som det var riper i var faktisk innpakket i plast !!

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fAight
    ...sånt er kjipt, du har min medfølelse. Menne, burde du ikke ha lært etter første gangen, hvertfall etter andre gangen, å ta vare på kvitteringen?
    Jo, du har nok fullstendig rett i det !

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om, har jeg opplevd masse 'ekte' riper i ny, plastinnpakket DVD også. Det var riktignok en billig DVD kjøpt for en hundrings. Kom hjem, tok av plasten rundt coveret, åpnet det, og der lå DVDen og "fløt" rundt inne i coveret(løsnet fra spindelen), og det hadde den visst gjort en stund og blitt kraftig ripet opp.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm... høres ikke bra ut! Jeg har kjøpt endel plater der jeg også, men uten å ha opplevd dette problemet :-P Snakk om uflaks! :-?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en god DVD spiller skal det ganske alvorlige riper til for å stoppe avlesningen. Har opplevd at det har vært riper ved løse plater i coveret og feil på plataer selv uten synlige riper også + fettflekker ol selv på plast inpakkede eksemplarer, men å oppleve slike avspillings problemer gang på gang synes jeg høres litt merkelig ut, og ville mistenke at DVD spilleren ikke er helt i orden også.

Tester man for eksempel å rippe plata på PC med f.eks DVDshrink og denne nekter å lese av plata, er det ofte mer alvorlige problemer med avlesning.

Som du selv skriver MF24 er det lurt å ta vare på kvitering, men det går ann å oppsøke butikken uten kvitering også, og la dem avgjøre om du får et feilfitt eksemplar. og er interessert i et godt kundeforhold videre.

Leverte inn en meget bulket Vinyl LP plate en gang som jeg nettop hadde kjøpt, fikk byttet den i en annen feilfri plate, men så samtidig personalet la tilbake den innleverte pata til salgs i hylla igjen, og det var siste gangen jeg handlet noe i den butikken, makan til useriøs kundebehandling å stadig selge feilvarer tror je gman skal lete lenge etter.

Er du stadig plaget med ripete DVD filmer MF24, vil kankje det å avtale med selger og sprette plasten og visuelt sjekke plata i butikken mens du står ved kassa kanskej være en løsning på problemet.

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller stort sett dvd'er fra DVDStrax.
    Det første jeg gjør når jeg mottar en dvd er å sjekke plata for striper.
    Har fått tilsendt oppstripete disker flere ganger enn jeg har tall på, men jeg får bestandig bytta i ny disk takket være god service!

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøp en bra bunke med dvder på platekompaniet den siste tiden, sånn 80-90 stk, og jeg har aldri opplevd noe lignende derifra, men derimot kjøpte jeg 1 dvd et annnet sted, og den var selvfølgelig helt ubukelig. Så jeg tror uflaks er en viktig faktor her. Og trådstarter har nok hatt sin dose med det!! Dette skal jo ikke skje når filmen er helt nykjøpt..

Har begynt å spare på kviteringene til etter jeg har sett at filmen virker, tror det kan være lurt, da man ser at det tydeligvis finnes endel bomkjøp der ute.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomaso
    Jeg bestiller stort sett dvd'er fra DVDStrax.
    Det første jeg gjør når jeg mottar en dvd er å sjekke plata for striper.
    Har fått tilsendt oppstripete disker flere ganger enn jeg har tall på, men jeg får bestandig bytta i ny disk takket være god service!
    Jeg bruker også dvdstrax, har bestilt ca 350 filmer der, og aldrig en ripe på mine. Posten derimot har knust/ knekt 3 cover uten at filmene har tatt skade heldigvis.

Newcomer Tomaso sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Jeg bruker også dvdstrax, har bestilt ca 350 filmer der, og aldrig en ripe på mine. Posten derimot har knust/ knekt 3 cover uten at filmene har tatt skade heldigvis.
    Mulig jeg er litt kresnere enn de fleste, men en ny dvd skal være strøken!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo legges til at det er svært ola-nordmann å kaste kvittering da...Jobber selv i butikk, men har ikke mulighet til å bytte ting uten kvittering, så det er nok ikke personalets feil :neutral:

Gjør det til en god regel å alltid gjemme på kvittering uansett hva du kjøper, så blir slike saker ordnet uten stort brydderi :smile:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som nevnt før... dersom en handler cd/dvd i butikk er det jo ikke verre en å sjekke for riper 2 sek etter du har betalt. er det riper er det bare å få ny. blir jo verre med nettbutikker. har selv opplevd litt av hvert, men så lenge de fungerer så er det for mye bry med å sende de tilbake... så fremt det ikke er en ripete Special edition eller noe :grin:

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det diverse "cd fiksere" som du får kjøpt til prisen av 1 normal dvd. Jeg er veldig fornøyd!! Har fikset et par cd'er og dvd'er, det funker hver gang! (nesten)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •