DVD eller HD-DVD ??? The big question... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg husker ikke hva den opplevde oppløsningen var på slike filmer jeg.. Men man editerer gjerne effekter ol i 4K leste jeg ett sted. 1080p er nesten 2k.

Mvh

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke snakke om oppløsning på filmruller da de er analoge.

Mange mener dog at det er svært liten forskjell på å scanne i 2K kontra 4K og at man dermed kan si at oppløsningen tilsvarer 2K.

De aller fleste studioer har scannet fimene sine i 4K for å være på den sikre siden og fordi de fysiske fimrullene går i oppløsning.

Mange filmer finnes kun i digital utgave i dag fordi rullene enten går i stykker eller rett og slett blir destruert etter scanning.

Jeg tviler sterkt på om det er noe filmer som kommer til å bli scannet på nytt i forbindelse med HD utgivelse da det økonomiske og tekniske potensialet allerede er tatt ut i forbindelse med DVD.

Noen filmer kommer nok til å bli digitalt restaurert i forbindelse med HD hvis selskapet mener at dette kan gi mersalg, men i de fleste tilfeller blir de nok kun komprimert på nytt.
    Vi kan forvente mye markedsførings svada i forbindelse med HD utgivelsene, det tar nok ikke så langt tid før det kommer en dobbeldisk super duper utgivelse av en film som er gitt ut 3 ganger på DVD:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Vi kan forvente mye markedsførings svada i forbindelse med HD utgivelsene, det tar nok ikke så langt tid før det kommer en dobbeldisk super duper utgivelse av en film som er gitt ut 3 ganger på DVD:wink:
    He he og alle øyner gleder seg.
    Tenke seg Ringenes Herre i HD format!!!! :grin:

Erlend

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg trodde at ringenes herre extended edition hadde bra bilde, men det blir liksom ikke det samme etter å ha sett dem i HD.

Det er i hverfall filmer som ikke trengs å scannes på nytt, det er sikkert.
    Underworld er også helt pervers i HD, det blir nok noen filmer som må kjøpes på nytt ja.

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoneman74
    Hey

Noen som har litt teknisk bakgrunn til å svare på hvor bra vi kan forvente oss at de "gamle" DVD filmene blir på HD?

Det er jo greit med de filmene som er filmet med HD cam.og dereter skalert ned. Men hvor bra kan vi forvente oss at de andre blir?

Erlend

Så nylig Ben Hur i HD! Fantastisk bildekvalitet. Utrolig at denne filmen er femti år gammel. Når det gjelder spørsmålet om DVD og HD må jeg tilstå at jeg sjelden ser film i DVD lengre. Har rundt to hundre titler i 1080i og 720p. Dette fører desverre til at den gamle DVD-samlingen blir stående og samle støv i kjelleren

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •