Hva synes du om og låne ut dvd filmene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva synes du om og låne ut dvd filmene?

Som topicen sier.

Folk låner jevnt og trutt dvd'er av meg, noe jeg er mer eller mindre litt skeptisk og lei av.
    - Man vet aldri hvordan folk behandler de!
    - Om man har mange til utlån ender enkelte som regel med å forsvinne...
    - De bruker hundre år på og levere tilbake!!!

Jeg har et A4 ark foran meg der jeg har skrevet opp hvem som har lånt...
    Er det bare jeg som er mindre happy for dette??

Ikke spør meg hvorfor jeg gjør det om jeg ikke liker det, jeg har en tendens til å ikke klare og si nei. Det er greit at en dvd er en død ting, men den kostet faktisk en slump penger og man blir da litt glad i samlingen sin etterhvert??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nære venner for låne uten videre.
    Ikke fullt så nære venner for låne under forsutsetning av at det blir levert tilbake maks noen dager senere. De som ikke klarer det har lånt dvd for siste gang.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Som topicen sier.

Folk låner jevnt og trutt dvd'er av meg, noe jeg er mer eller mindre litt skeptisk og lei av.
    - Man vet aldri hvordan folk behandler de!
    - Om man har mange til utlån ender enkelte som regel med å forsvinne...
    - De bruker hundre år på og levere tilbake!!!

Jeg har et A4 ark foran meg der jeg har skrevet opp hvem som har lånt...
    Er det bare jeg som er mindre happy for dette??

Ikke spør meg hvorfor jeg gjør det om jeg ikke liker det, jeg har en tendens til å ikke klare og si nei. Det er greit at en dvd er en død ting, men den kostet faktisk en slump penger og man blir da litt glad i samlingen sin etterhvert??

Enig med deg på det der. Eg og klarer ikkje å sei nei, det har og hent at personer ikkje finner igjen filma som dei har lånt

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det evige dilemmaet

Har kompiser som i likhet med meg er temmelig filminteressert og selv har respektable DVD-samlinger. Slike folk vet å behandle DVD-plater, så jeg har ingen betenkligheter med å låne ut filmene mine til de ettersom jeg vet de blir pent behandlet. Dette fungerer fint begge veier.

Jeg har selvsagt også kompiser som ikke kunne brydd seg mindre, og av de har jeg fått tilbake plater som ser ut som om de har vært kastet veggimellom, spist av, tråkket på, etc.

Resultatet er blitt at de sistnevnte får til svar at jeg ikke låner ut filmer, og de første får streng beskjed om å holde kjeft om at de evt. har en film eller to på utlån fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det alltid er kjipt å låne bort filmene mine.
    Heldigvis har vel de fleste av dem fått med seg dette, så det er ikke så ofte de spør
    Bestekameraten min får derimot låne filmer nå og da. Jeg vet at han er forsiktig med filmene, men liker best å alle mine kjære hjemme!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at jeg har så mange filmer, men de jeg har låner jeg bort til folk jeg kan stole på! DIsse kan selvsagt også være uheldige og ødelegge filmen, eller andre ting de låner, men det jeg kan stole på er at jeg får erstatning om d skulle skje!

Da er det jo ikke noe krise!

Folk som låner og ikke leverer tilbake skulle vært hengt opp ned på torget med en laks i kjeften!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke skeptisk til behandlingen av platene. Det går greit.
    Men returdatoen på enkelte av mine "kunder" er særdeles påklagelig.
    Jeg er ikke en slik som liker å minne folk på at de har lånt noe.
    Har de lånt penger, filmer, spille eller hva som helst, regner jeg med de kan returnere uten purringer.
    Bruker DVD-profiler hvor jeg har en profil på de jeg låner av.
    Da får jeg til enhver tid opp liste over hvilke filmer som er utlånt, hvem som har de, og når de ble utlånt.

Nå trenger jeg bare et plug-in som automatisk sender en automatisk standardisert mail til lånerne hver gang det har gått 1, 2, 3 uker osv.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste med automatisk påminnelser kunne vært kult!

Og kanskje når noen uker har gått så kunne det blitt mer intensiv påminnelse, tilslutt så plagsomt at de kom med tingesten og ikke minst ikke spurte en gang til!

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg ganske råtten når jeg sier til en at han ikke kan låne filmer av meg, men noen har fått både en og to sjanser... Da kan jeg rett å slett ikke låne bort til de, enkelt å greit... Hadde en dvd jeg lånte bor, så lånte han den bort igjen, mer så jeg ikke til den filmen... Det er ikke bra... Men til nære venner og familie pleier det å gå knirkefritt

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har følgende system:

1. Oppdatert liste over alle filmene mine, tilgjengelig på forespørsel
    2. Hvis noen skal låne, sier de fra et par timer på forhånd
    3. Jeg brenner en kopi av filmen, som de får med seg.

evt.
    4. Hvis de leverer tilbake filmen, arkiveres kopien sammen med originalen i hylla, og lånes ut neste gang.
    Hvis de ikke leverer tilbake filmen (har ennå ikke skjedd), eller den blir ødelagt (HAR skjedd), så tenker man ikke mer på det

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Hei!

Jeg har følgende system:

1. Oppdatert liste over alle filmene mine, tilgjengelig på forespørsel
    2. Hvis noen skal låne, sier de fra et par timer på forhånd
    3. Jeg brenner en kopi av filmen, som de får med seg.

evt.
    4. Hvis de leverer tilbake filmen, arkiveres kopien sammen med originalen i hylla, og lånes ut neste gang.
    Hvis de ikke leverer tilbake filmen (har ennå ikke skjedd), eller den blir ødelagt (HAR skjedd), så tenker man ikke mer på det
    Gjør akkurat det samme som deg, skal noen låne så får de vente til jeg har laget en kopi til de. Jeg har bare samlebokser og special-editions (kjøper ikke vanlige DVD`er) så det er kijpt å få de ødelagt ! Dessuten gidder jeg ikke å stresse med å mase på de som bruker år på å levere tilbake !

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån aldri ut DVD'er - de blir aldri levert tilbake. Alle DVD'ene jeg har i hyllen er DVD'er folk har lånt meg...

Eller slik den orginalt var skrevet:

Never lend books - nobody ever returns them; the only books I have in my library are those which people have lent me.
    Anatole France
    French novelist (1844 - 1924)

Mvh

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Lån aldri ut DVD'er - de blir aldri levert tilbake. Alle DVD'ene jeg har i hyllen er DVD'er folk har lånt meg...

Eller slik den orginalt var skrevet:

Never lend books - nobody ever returns them; the only books I have in my library are those which people have lent me.
    Anatole France
    French novelist (1844 - 1924)

Mvh

Haha, den var krem:P

Kanskje jeg skal skaffe meg en dvd brenner...!!! Var en utrolig god ide. Akkurat for øyeblikket har jeg 19filmer som folk har lånt...12 av de har jeg purra på i en måned. Det neste blir to tette og en badehette!! Skikkelig vinge altså..:P

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slutta å låne ut DVDene mine. Alt for mye problemer med folk som ikke leverer tilbake, lager riper osv. Ikke at en dvdplate er så dyr, men det er ergelig å kjøpe noe du allerede eier en gang til...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sluttet å låne bort filmer jeg også. Folk klarer ikke å levere dem og jeg har mistet en hel del filmer på akkurat dette. Har begynnt å merke innsiden av alle cover med en sånn dymo sak. Om filmer skulle komme på avveie står det ihvertfall navnet mitt i dem så den kan hjelpe "låneren" med å finne rett eier. Ellers driver jeg å setter opp en database over filmer også så jeg kan notere meg hvem som låner hva. Er så dritt lei av å få ødelagt samleobjekter. Mistet Rocky 4 i samlinga. LOTR boksene ser ut som de har vært fotballer. Så jævli irriterende.

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner ut filmer uten å mukke. tar det for lang tid med retur låner jeg noen dvd plater av personen, og plukker med meg mine filmer samtidig. har 2-3 kompiser som låner filmer og ikke leverer. disse gir jeg enkelt beskjed om å ta med filmene når de kommer på kaffi, glemmer de det spør jeg bare enda en gang. Ødelegger de en film, helt ok - de erstatter den.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaah....Det evige dilemma om å låne bort ting til venner. Det som er synd er at det fort kan skade vennskapet hvis man begynner å krangle om lånte gjenstander. Litt surt hvis man har jobbet ræva av seg for å skaffe en film og så blir den rotet bort. eller ødelagt. Kanskje folk ikke erstatter den, eller kanskje er det umulig å få tak i filmen på nytt. Nei, det er nok best å låne bort filmer til de man vet er forsiktig. Alle her kjenner sikkert noen som har cd`er og dvd filmer som ligger og flyter uten cover sammen med hybelkaniner i en krok på stua. Sånne får ikke låne noe av meg ihvetfall....

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker heller ikke å låne bort dvder, da det ofte tar dritlang tid å få dem igjen, og har også opplevd at de kommer tilbake med riper og hakk, Folk behandler jo ting forskjellig. Når jeg får meg en DVD brenner, kommer jeg til å gjøre som flere av dere gjør, å låne bort den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som biblioteket... Navn , nummer og utlånsdato.
    Fant forresten et kanon lagringsmetode og medfølgende software som løste dette ganske greit + at jeg fikk orden på alle DVD ene..
    så en 4-5 slike gjør nok susen

http://www.imation.se/products/disc_stakka/index.html

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste jeg låner filmer til er kompiser som selv samler eller eier endel dvd plater, og vet hvordan man skal behandle dem. Men låner bare ut til venner og kjente, og tilbakelevering er ikke noe problem, da vi treffer hverandre ved jevne mellomrom.

Men hvis noen misbruker tilliten min så ryker de rett ut av the circle of trust

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •