Hva synes du om og låne ut dvd filmene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Folk som låner og ikke leverer tilbake skulle vært hengt opp ned på torget med en laks i kjeften!
    Hehe. Hva skjer hvis de leverer tilbake for sent, med riper, hakk og smuss attpåtil?

Selv låner jeg SVÆRT sjelden bort noen av mine dyrt ervervede samleobjekter, selvom det har forekommet et par hederlige unntak. Men jeg er en skikkelig særing når det gjelder DVD-filmene mine da. Her er det ikke et fingermerke eller støvkorn på over 600 filmer!

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner ikke ut noe særlig, men har to regler:

1: Enten er plata i coveret, eller så er den i spilleren. INGEN andre steder.
    2. You break it you buy it.

Hvis de ikke respekterer disse reglene, så skaffer jeg bare nye venner
    -Det vil si: alle vennene mine har lært seg å respektere regelen, så det er ikke noe problem.

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som om det er mange kjipe folk her på avforum
    Neida, jeg bare tuller. jeg forstår godt at man ikke vil låne bort de gullkantede dvdene sine til slaskevennene sine
    personlig har jeg ikke noen betenkeligheter med å låne bort dvder til vennene mine. nå har jeg heller ikke hatt noen dårlige erfaringer med utlån, og jeg fører alltid opp i dvd-programmet hvem som har lånt hva.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder også god kontroll på hvem som låner hva, og har aldri hatt problemer med det. Alle jeg kjenner har vært her og lånt noen filmer

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kun 3 venner som får låne originale dvd-filmer av meg. Det er folk som jeg veit behandler de som jeg gjør selv, og ikke har fester av det utsvevende slaget hjemme. Max utlånstid er 60 timer, og den blir overholdt.
    Andre venner får kun lov å låne kopier. Det er surt å si nei til utlån, men ennå værre å kanskje miste filmer. Har jeg kjøpt en dvd, så er det for å ha den tilgjengelig i hyllen til enhver tid, og som regel får jeg alltid lyst til å se en bestemt film dersom jeg ikke har den på plass ;-)
    Rart det der...

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner ut til begge vennene mine jeg.

Nei, fra spøk til revolver.
    Jeg låner ut filmer til utvalgte. Men noen tar det et halvt år å få tilbake, inkludert mange påminnelser. Da kutter jeg ut å låne flere filmer til de.

Er også irriterende å få igjen dvd'er som ser ut som de har vært på flere fester enn meg :-(

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond

og som regel får jeg alltid lyst til å se en bestemt film dersom jeg ikke har den på plass ;-)
    Rart det der...

ja er ikke det ergelig!! Skjer stadig vekk.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner kun ut til Far, Søster og tre av mine beste kompiser. Min mor har netopp fått seg DVD spiller, men hun har ikke brukt den enda da hun ikke vet hvordan den fungerer etter mange gjennomganger fra meg Det som irriterer meg er at noen av de ovennevnte låner filmer og ikke ser dem på flere måneder, siden jeg er en filmfreak, så synes jeg det er interesant å spørre dem om hva de synes om filmen etc... For min del er det greit at dem har dem lenge, men jeg bruker å minne dem på om å se filmen med jevne mellomrom da. Jeg synes også det beste er å ha alle filmene i samlingen sin hjemme, filmer jeg ikke låner ut er diverse bokser etc som kostet flesk å skaffe, men det gjelder vel for de aller fleste her. Det som er synd er at de jgelåner ut til ikke har så mange filmer selv så det blir ikke gjensidig utlån, da jeg stort sett har sett alle filmene dem selv har...

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke å låne bort (blir uorden i hylla), men familie, samt gode kompiser som jeg treffer ofte og som jeg VET leverer raskt tilbake får låne, med mindre filmen er på "skal snart se"-lista. Alle andre får heller låne en kopi. Det samme gjelder hvis en dame jeg puler på vil låne film (som så å si aldri skjer, de foretrekker vanligvis å se filmen her ). Har IKKE tenkt å avskrive en haug filmer eller CD'er fordi det skjærer seg med en eller annen dame...

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond

og som regel får jeg alltid lyst til å se en bestemt film dersom jeg ikke har den på plass ;-)
    Rart det der...
    Hehe,der kjenner jeg meg igjen ja!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Som topicen sier.

Folk låner jevnt og trutt dvd'er av meg, noe jeg er mer eller mindre litt skeptisk og lei av.
    - Man vet aldri hvordan folk behandler de!
    - Om man har mange til utlån ender enkelte som regel med å forsvinne...
    - De bruker hundre år på og levere tilbake!!!

Jeg har et A4 ark foran meg der jeg har skrevet opp hvem som har lånt...
    Er det bare jeg som er mindre happy for dette??

Ikke spør meg hvorfor jeg gjør det om jeg ikke liker det, jeg har en tendens til å ikke klare og si nei. Det er greit at en dvd er en død ting, men den kostet faktisk en slump penger og man blir da litt glad i samlingen sin etterhvert??

Har det akkurat likedan. Er altfor snill og sier ja til folk. Det er greit hvis man har et par faste, dvs. nærmeste familie. Jeg begynte såvidt å bruke et program der jeg registrerte alle filmene jeg eide, og det programmet har en utlånsfunksjon, men jeg har hittil vært litt sløv selv med akkurat den.

Har nok mistet en 20-30 filmer til utlån. heldigvis er ikke dvder verdens dyreste, men kjipt likevel... Har en veldig god kompis som har vært på konstant flyttefot de siste årene og han har mange av mine filmer nedpakket enda. Han er ikke helt sikker på hvilken eske eller ved hvilken "oppbevaringsstasjon" heller...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Etter en titt i Dvd-profiler ser jeg nå at min Hellboy ble utlånt 28. august 05 til min bror, og er fortsatt ikke kommet tilbake.
    Tror passende straff da blir at han må låne VHS-kassetter i 6 måneder inntil vi har dannet et nytt tillitsforhold innen fornuftige returtider.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte ut ca. 10 filmar til ein kompis og dama rett etter oss hadde flytta inn i ny leilegheit, dette var i juni 2005. Desse he eg ikkje sett att sidan. Kjipt, hadde fått den eine filmen(Monsterbedriften 2 disc dts) samme dagen, og jammen var det ein av filmane dei hadde lånt. Skal jammen ta å sende melding og purre på dei no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utlån baserer seg på gjennsidig tillit. Jeg har ingen som helst betenkligheter med å låne bort filmer.

Mine spesialbestilte gullplater er det kun entusiaster som låner uansett, og de vet å ta vare på ting.

Og hvis det går for lang tid, så ring å hør om å få de tilbake da vel. Det er ikke værre enn det. Mumling og surmuling over en så liten ting som en plastplate til 99,50- er jo bare tull. En øl på Aker brygge koster jo 80 spenn for tusan...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Utlån baserer seg på gjennsidig tillit. Jeg har ingen som helst betenkligheter med å låne bort filmer.

Mine spesialbestilte gullplater er det kun entusiaster som låner uansett, og de vet å ta vare på ting.

Og hvis det går for lang tid, så ring å hør om å få de tilbake da vel. Det er ikke værre enn det. Mumling og surmuling over en så liten ting som en plastplate til 99,50- er jo bare tull. En øl på Aker brygge koster jo 80 spenn for tusan...
    Hehe, joa...skjeldent jeg venter så lenge at en film koster så lite, men men...du hadde vel synes det hadde vært tråkig om noen spurte om en svelg øl av deg, og de drakk den opp? Og det eneste du fikk tilbake var et tomt glass. Den kosta jo tross alt 80 spenn for tusan!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner som regel ut til folk jeg vet kommer til å se den. Enkelte ser jo nesten aldri film, men vil låne likevel, setter den i hylla, og glemmer hele greia. Sånne folk gidder jegi kke låne ut til.

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    låner vekk til venner som vet å behandle dvd paltene....men uggent å låne vekk til mindre kjennte......

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Enig, jeg låner ut alt jeg har, skriver ned hvem som har det så det ikke skal gå i surr for meg selv hvor filmene befinner seg

Frem til dags dato har det aldri hendt at jeg ikke har fått tilbake en plate innen rimelig tid, eller at noen har ødelagt noen. Og om det skulle skje i fremtiden regner jeg med at de kjøper en ny uten å bli spurt om det en gang, ikke at jeg hadde krevd det.

Men det heter jo ikke venner uten grunn.

Mvh.
    Andreas

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner ikke ut jeg, er blitt lei av riper på plata :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner ikke ut dvd'er. For det første liker jeg ikke snyltere og gratispassasjerer. Dessuten samler jeg på filmer og tar godt vare på dem. Har oppservert hvordan enkelte andre mishandler cd og dvd plater, tryggeste er ikke å låne ut.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •