Thx..... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Tråd: Thx.....

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    det med thx-introen er jeg på ingen måte uenig i - det er utrolig fett med thx-intro på begynnelsen av en film! særlig tex-introene er hysterisk morsomme
    hvilken introer er det?

men jeg er veldig glad i thx uansett. hvis jeg noen gang blir film skaper eller noe innen for film (noe jeg faktisk sikter til) så vill jeg thx godkjenne mine filmer om det er opp til meg :-D syntes det er kjipt det er så få filmer som faktisk blir laget med thx, men hvis du ser på den listen på thx sine hjemmesider som jeg postet i sted så ser det ut som flere filmer i usa blir gitt ut med thx enn i norge... hvor ligger logikken i det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=big T]thx sertifisering gjør vell ikke lyden noe dårligere vell
    [QUOTE]

Tror ikke i utgangspungtet at lyden ikke er noe dårligere, men at den er mixet slik at den skal passe annet Thx sertifisert utstyr.... Selv om Thx ikke er et lydformat så er det fort å sammenligne mellom Dts og DD fordi man hører forskjell på disse dvd-platene. Jeg er bare ute etter best lyd kvalitet jeg... ... uansett format eller sertifisering....

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men THX er jo bare en "godkjenning" av Lucasfilm. Ikke noe mere og ikke noe mindre. Når man får kjøpt høytalersett for en tusenlapp http://www.databutikken.com/no/defau...artId=LOGZ2300 som er THX-setifisert så føler jeg at hele greia er kjøpt og betalt.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Men THX er jo bare en "godkjenning" av Lucasfilm. Ikke noe mere og ikke noe mindre. Når man får kjøpt høytalersett for en tusenlapp http://www.databutikken.com/no/defau...artId=LOGZ2300 som er THX-setifisert så føler jeg at hele greia er kjøpt og betalt.
    med på at de pchøytalerene får thx til å virke velidig sell out. det samme tenkte jeg. men det er jo forskjellige grader av sertifisering. men når det gjellder utstyr så er jeg ikke like begeistret for thx sertifisering men nå var det nå filmer vi diskuterte og vill si at det som oftest er bra kvialitet på thx godkjente filmer (men det er alltid untak).

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    med på at de pchøytalerene får thx til å virke velidig sell out. det samme tenkte jeg. men det er jo forskjellige grader av sertifisering. men når det gjellder utstyr så er jeg ikke like begeistret for thx sertifisering men nå var det nå filmer vi diskuterte og vill si at det som oftest er bra kvialitet på thx godkjente filmer (men det er alltid untak).
    hvis det alltid er unntak er det jo ikke noe poeng i thx-sertifisering da man ikke kan stole på at det garanterer god kvalitet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at det alltid skal komme noen med sånne bastante påstander hver eneste gang THX diskuteres. Man må ha rimelig god kjennskap til hva denne sertifiseringen går ut på FØR en sparker "Lucas i løken!"

Å sidestille THX godkjente pc høyttalere med THX generelt er jo helt på jordet. Det finnes flere kategorier innen THX, pcspeakers, Home Theater, Cinema...

Gamle George's inntreden med å høyne kvalitetsnivået på kinoer allerede på 70'tallet må da være positivt? Var ikke gamle gutten da jeg så Rocky1 på kino, men husker fortsatt den grusomme lyden kinoen da hadde. I dag er nyere kinosaler, enten de er THX godkjente eller ikke, av meget bra kvalitet...de IKKE godkjente har nok også da som mål å ha like høy kvalitet, både på lyd, bilde OG sittekomfort som en hvilkensomhelst THX sal.
    Sandnes kino (som har 7 nye saler) er ikke THX godkjent, men de har hatt mål å opprettholde like høy kvalitet. Personlig synest jeg f.eks Stavanger kino sal2 som er THX godkjent matcher samtlige saler i Sandnes meget bra.Dette viser at godkjenningen egentlig har liten betydning, men kan fungere bra som en "standard" på kvalitet.

På avsforum har det vært en del diskusjoner, hvor faktisk også produsenter var inne med kommentarer. Der kom det faktisk frem at de fleste fikk sine produkter oftest i retur fra THX testene, med bøttevis av informasjon om forbedringer som måtte utføres før godkjenning. Det var gjennomgående positivt for produsenten dette, da de da fikk eksternt syn på deres produkt, med positive innspill som faktisk fikk produktet til å bli enda bedre.

Anbefaler å lese mer om dette hos THX:
    http://www.thx.com/mod/products/technologies.html

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vel en 3-4 forsjellige THX sertifikater hvis jeg ikke husker feil, og produsenter av varer må ut med en del penger får å få merker klistret på, tror tilogmed jeg har sett forsterkere til 2000,- med thx, ikke noe bra...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekka jeg hadde på den forrige bilen min var testet og anbefalt til å kjøre med på føret i Norge, men det stoppet ikke meg i å skli 50meter ut på et jorde og påføre bilen min skader jeg helst kunne ha klart meg uten:O Men hvem vet, kanskje det bare er jeg som kjører ræva! hehe....

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thx hadde nok en viktig misjon på 70- og 80-tallet da det enda var mye tull innen kvalitet både på kinosaler og filmer. i dag er derimot den tiden over. de fleste lydspor mikses og produseres heldigitalt av profesjonelle studioer som vet hva de gjør enten thx anerkjenner dem eller ikke. kinosalene blir bare bedre og bedre, og som rolf hult påpeker over skjer dette bl.a. i sandnes uten thx' velsignelse.
    derfor mener jeg at george lucas i dag utnytter sitt gjennom mange år anerkjente og lovpriste produkt - thx - til å tjene penger på noe som ikke i særlig grad tjener lydmottaker lengre! poenget mitt: det koster mer enn det smaker!!!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Dekka jeg hadde på den forrige bilen min var testet og anbefalt til å kjøre med på føret i Norge, men det stoppet ikke meg i å skli 50meter ut på et jorde og påføre bilen min skader jeg helst kunne ha klart meg uten:O Men hvem vet, kanskje det bare er jeg som kjører ræva! hehe....
    Hæ?? Denne skjønte jeg ikke...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Hæ?? Denne skjønte jeg ikke...
    Var liksom ment som at selv om Thx reklame osv ruller over skjermen når man setter i en dvd film trenger ikke lyden være perfekt av den grunn!! :P:P

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Var liksom ment som at selv om Thx reklame osv ruller over skjermen når man setter i en dvd film trenger ikke lyden være perfekt av den grunn!! :P:P
    Ble enklere nå ja....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    thx hadde nok en viktig misjon på 70- og 80-tallet da det enda var mye tull innen kvalitet både på kinosaler og filmer. i dag er derimot den tiden over. de fleste lydspor mikses og produseres heldigitalt av profesjonelle studioer som vet hva de gjør enten thx anerkjenner dem eller ikke. kinosalene blir bare bedre og bedre, og som rolf hult påpeker over skjer dette bl.a. i sandnes uten thx' velsignelse.
    derfor mener jeg at george lucas i dag utnytter sitt gjennom mange år anerkjente og lovpriste produkt - thx - til å tjene penger på noe som ikke i særlig grad tjener lydmottaker lengre! poenget mitt: det koster mer enn det smaker!!!
    Enig med deg der Darwin, har selv hatt en ræva NAD THX forsterker! Dårlig lyd, men mye krefter.... Håper ikke jeg drar på meg halve norge nå.... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Herr og Fru Smith er herved engasjert til å avlegge mr. zatz et lite besøk!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Ja, han må sitte barnevakt på ubestemt tid.

K

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Helt greit det, bare å kommme, hehe.... men det er nå ikke jeg skal imponere deg, men du med en gammel NAD thx effekt trinn... :lol:... eller var det redd jeg skulle bli... :shock: Kunne jo hendte at fru Smith hadde likt anlegget mitt, mens Herr var hjemme å passet barn... :-D

Men glemte kansje å skrive at du allikevel får mye for pengene når det gjelder NAD, totalt sett et ganske godt valg.... :-D.... skulle egenlig bare ta litt i å presisere dette her med thx....

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg spurte om dette tidligere i linken men fikk ikke svar så prøver igjen

noen som vet om denne traileren finnes på noen dvd utgivelser som sånn forfilm/intro?

http://www.thx.com/trailers/index.html

den heter moo can og er den øverste av de

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De der TEX demoene har jeg kun sett på min "THX Ultimate Demo Disc". Har ikke sett den på vanlige DVD utgivelser...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0