dvd kopiering - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50

Tråd: dvd kopiering

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg forsøkte meg på den enkleste løsningen og fulgte oppskriften med DVD Shrink med suksess. Selv om kvaliteten kanskje ikke er optimal, holder det i massevis på tegne- og animasjonsfilmer til to-åringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kvalitet som gjelder, er det ingen tvil. DVD Rebuilder med CCE eller annen encoder gir tilnærmet samme kvalitet som originalen helt ned til rundt 80 % av oprinnelig datamengde. Men en slik encoding av en film tar lang tid, selv på en rask PC kan det ta 7-8 timer. Bruker aldri DVDShrink eller CloneDVD til å komprimere, blir alt for dårlig kvalitet når du kjører filmen på projektor. Spesielt i overganger mellom mørke og lys, og scener med mye action og farger ser man tydelige negative artifakter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes 7-8 timers recoding blir alt for mye tid, da vil jeg foretrekke
    å splitte filmen på 2 DVD-+R i stedet, i full kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt det her..

Dvd Shrink er jo helt topp,veldig enkelt å greit..
    Setter man inn en film som kun har fks 4,1 gb så blir det 1-1 kopiering 100%
    Har man en plate som er en del større,så bare bruker man re-author og vips står man igjen med bare hovedfilmen
    Videre kan man fjerne unødvendig lydspor(trenger kun et ikke både dolby og dts) unødvendige teksting og man kan klippe vekk intro og rulletekst
    Selv på store utgivelser er man da som regel oppe mellom 75-100% og det er bra nok

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ja du gjør det ved å sette start og endepunkt.. Den samme knappen som man bruker for å fjerne unødvendig teksting før og etter filmen.
    Whoa, nelly!!!
    Med "teksting" menes tilfeldigvis "FBI-vikommerogskyterdegomdukopiererdennefilmen" og diverse annet HERK, sånn som reklamer på mine KJØPTE filmer for andre filmer som kommer (tusen takk for DEN trenden Nordisk Film...)???

Jeg bruker idag DVD Shrink og er knallfornøyd, med unntak av når komprimeringen dropper under 80% omtrent.
    Jeg vil jo aller helst ha vekk all skjiten og beholde selve filmen, men når jeg prøver meg på re-authoring i DVD Shrink bare ler den tørt av meg og sier "men menyene DE får du ikke når du re-authererer" (eller hvordan man nå skriver det...).

Noen gode ideer eller erfaringer?

I utgangspunktet ikke interessert i å bruke mange timer på å lære meg noe tunge greier, men om det er en enkel metode blir jeg VELDIG glad om noen forklarer det kort! :-)

Takk for et bra forum, folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en del problemer med kopiering av nye filmer i det siste. Når den kommer opp i DVDShrink, etter ANYDVD, så får filmen en størrelse på ca. 80 mb. Filmen kan ikke kjøres på pcen engang. Kommer til menyen så finnes det ikke mere. Noen som har ett forslag på fiks?

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men har ikke vært borti det.

Du har siste versjon av anydvd?
    Har du endret noe konfigurasjon på PCen din før dette oppstod første gangen?
    (Har du f.eks. prøvd å kopiere en GAMMEL dvd etter at problemet oppstod, for å verifisere at det er "nye" dvder som gjør dette og ikke bare en feil som har oppstått på ett tidspunkt?)

Merker jeg noe sånt skal jeg se nærmere på det og gi beskjed.
    Si ifra om du finner feilen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Last ned AnyDVD fra SlySoft Products | Copy Movie DVDs with AnyDVD and CloneDVD, og bruk DVDShrink. Har aldri fått problemer selv om DVD-ene har vært CP.
    Jeg lasta ned AnyDVD og har i tillegg DVDShrink, men har likevel problemer med CP DVD'er. Noen blondinesikker oppskrift eller?
    Jobber AnyDVD i bakgrunnen når DVDShrink jobber?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FrauSandis
    Jeg lasta ned AnyDVD og har i tillegg DVDShrink, men har likevel problemer med CP DVD'er. Noen blondinesikker oppskrift eller?
    Jobber AnyDVD i bakgrunnen når DVDShrink jobber?
    Shrinken er jo utgått for lenge siden. Prøv DVDFab DVDFab DVD & Blu-ray Copy, DVD Ripper, Blu-ray Ripper Software. Copy DVD, DVDR, Blu-ray Disc to PSP, or iPad/iPhone/iPod. Copy Blu-ray to BD-R, MKV, or Hard Drive.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig intrisant og høre på deres erfaringer men hvordan er lyd og bilde kvaliteten med dette prog...og hvor lang tid ca bruker mann på og lage en kopi uten tap av blide og lyd til bruk på HD

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •