Noen som har sett Stealth? vanvittig dårlig lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har sett Stealth? vanvittig dårlig lyd?

Filmen var jo underholdene nok, men lyden på denne må ha vært noe av det dårligste jeg har hørt. Har forsøkt både DTS sportet og DD sporet uten store forskjellen. Spinkel og tam lyd. Nesten uten bruk av de nedre bassregioner.

Grunnen til innlegget er for å forsikre meg om at dette ikke bare er min oppfatning men også andres forhåpentligvis. Ellers må jeg vel igang med en ny runde kalibrering av anlegget.

Takker og bukker for alle mulige innspill.

mvh
    Per Thomas

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde forventet meg mye mer rent lydmessig av denne filmen. Til sammenligning har f.eks. "Top Gun" et MYE bedre spor, både når det gjelder lydeffekter og musikk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ja, hadde forventet meg mye mer rent lydmessig av denne filmen. Til sammenligning har f.eks. "Top Gun" et MYE bedre spor, både når det gjelder lydeffekter og musikk.

Godt å høre at det ikke bare var meg. Takker for tilbakemelding.

mvh
    pt

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at lydsporet var rimelig bra i forhold til handlingen i denne filmen :-)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne filmen skal visst være rimelig slank i bunn i følge det jeg har hørt..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke huske noen store lyd øyeblikk fra den, så den var nok sikkert ikke mere enn OK.

Stealth føyer seg pent inn i rekken over årets kalkuner som av en eller annen grunn har fått stående applaus hos meg

Stealth
    War of The Worlds
    Fantastic Four

Er bare noen av de filmene som fikk slakt hos kritikerene, og trampeklapp hos meg. Det er godt mulig at at jeg er i ferd med å gå i barndommen, for ikke siden den gang kan jeg huske å ha hatt et lignende forhold til film

btw, lyden i Fantastic Four er god

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett klager fra USA om at denne DVD'en har veldig slank sub/LFE spor slik som det rapporteres her også.
    Så filmen i går med dette i bakhodet og ble veldig positivt overrasket. Et overraskende livlig surround spor med med nok bass til at gulvet ristet av og til. Ikke alltid bass der jeg forventet det, men sånn er det av og til på filmer. Særlig bakkanalene gikk uvanlig dypt.
    Kan det være produksjonsfeil på DVD'en siden disse klagene kommer fra begge sidene av atlanteren?
    Mitt leie ex. fraviket ikke fra "normalen".

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja vet ikke om det kan være en produksjonsfeil eller hva, min er en sone3 variant . Testet litt mer igår, men får ikke noe særlig til god lyd altså. Nå kjører jeg small høytalere både foran og bak med subben som kommer inn under 80hz. Enig at det er mye lyd i bakkanalene, men det blir veldig hardt, flatt og rotete. Blir bare mer og mer skuffa jeg altså:-( Spesiellt når reklamen i forkant av filmen har et sinnsykt rått lydspor. Reklamen for Into the Blue eller noe. Nye filmen til Jessica Alba iallefall.

pt

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn it! Jeg som har krysset av og kjøpe denne filmen og greier. Jeg burde ikke?? Er i stor tvil nå...!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Damn it! Jeg som har krysset av og kjøpe denne filmen og greier. Jeg burde ikke?? Er i stor tvil nå...!!
    Ta heller å lei den du. Så reklame for den igår på TVN. Faktisk bedre lyd på den reklamen. Kanskje sone 2 utgaven er bedre enn sone 3. må få sjekka ut dette.

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leide denne i går og syntes dd sporet var helt greit( 7/10)
    men du verden for en usannsynelig smørje-liker jo sånne filmer men dette var tynt og forutsigbart,merkelig at verdens beste stealth pilot samtidig er verdens desidert deiligste og sexye kvinne øøøhh.

men alikevel med noen paralgin forte eller store mengder alkahol går dette helt greit.

lasse-

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis er de aller vakreste kvinnene rett og slett de dummeste. Men det driter jeg i:P hehe.... Men etter min mening kan ikke en seriøs fly film bli noe spesielt bra om det er en modell dame som kjører flyet?? damn it...det er som om trinity i matrix hadde vært carmen elektra i bare en g-streng igjennom hele filmen....ugh ugh, pølse med lugg!

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for lån av film, Per Thomas.
    Som sagt tidligere i tråden står filmen i stil til lyden. Jeg oppfattet lyden som spinkel og lav, spesiellt i center kanalen.
    Måtte skru opp skikkelig får få nok lyd i centeren, noe som gjorde lyden skarp og rotete.
    Mye action i bakkanalene til tider da, men den store fylden og trøkket i bånn uteble.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinarj
    Takker for lån av film, Per Thomas.
    Som sagt tidligere i tråden står filmen i stil til lyden. Jeg oppfattet lyden som spinkel og lav, spesiellt i center kanalen.
    Måtte skru opp skikkelig får få nok lyd i centeren, noe som gjorde lyden skarp og rotete.
    Mye action i bakkanalene til tider da, men den store fylden og trøkket i bånn uteble.
    Jepp det er godt å høre Steinar. Bakanalene var det mye liv i ja, men det var miksa helt feil i mine ører å ble altfor mye og samarbeidet heller ikke med subkanalen. Takk for tilbakemelding.

mvh
    pt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •