Metallica - S&M Live With.........

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Metallica - S&M Live With.........

Metallica - S&M Live With The San Francisco Symphony Orchestra.

Lurer rett og slett på om noen har sett denne, og har noen synspunkter?
    Er hard Metallica fan selv, men har ikke fått med meg denne. synd!!

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Metallica er oppskrytt, men denne er jævla kul.

Også verdt å se bakomfilmen som vi så fint kaller det på norsk, han på harpe er en skikkelig badass !

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vært fan i mange år, og har sett dem live to ganger, men jeg har faktisk bare CD-en av denne konserten. Jeg synes S&M-konserten er en interessant opplevelse om ikke annet. Noen sanger fungerer, andre fungerer ikke i det hele tatt.

Jeg vil anbefale Live Shit: Binge and Purge-boksen på det sterkeste. Cunning Stunts var en av de første ordentlige musikk-DVD-utgivelsene, og er veldig gjennomført. Herr Hetfield sliter litt med stemmen på denne konserten, men ellers er kvaliteten kjempebra.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    live shit boksen har jeg. Den er meget bra.Et must for alle metallica fans.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dvd. Jeg synes den er veldig bra. Men ganske krevende lydmesig da det er mye som skjer i lyd bilde. Det blir lett til at mye forsvinner av detaljer og det blir bare grøt hvis utstyret ikke er bra nok.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for advarselen HenningHG, har nettopp solgt mesteparten av utstyret mitt så får sikkert ikke fullt utbytte av den da. Men den gir meg sikkert en liten glede uansett.Så får jeg glede meg til nytt utstyr finner veien hjem etter jul. Bestiller den jeg. og når jeg får den, så blir det bokstavelig talt "nothing else mathers" i noen timer

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne er meget bra, heavy og klassisk komplementerer hverandre meget bra.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Metallica - S&M Live With The San Francisco Symphony Orchestra.

Lurer rett og slett på om noen har sett denne, og har noen synspunkter?
    Er hard Metallica fan selv, men har ikke fått med meg denne. synd!!

Dette er skammen!! rett og slett! At metallica kunne!!! Mistet iallefall min "respekt" for bandet idet den kom ut.. Men de har fått den tilbake da .

mvh
    En hardbarka metallicafan (Master of puppets er fortsatt nr 1 ).

EDIT: Har det meste av metallica, som kan kjøpes nå, pluss litt mer. Men denne ser jeg glatt over! Ikke noe Metallica-preg i det hele tatt! så si. Cunning Stunts og live shit er nok det beste av de. Som selges over disk.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette er skammen!! rett og slett! At metallica kunne!!! Mistet iallefall min "respekt" for bandet idet den kom ut.. Men de har fått den tilbake da .
    mvh
    En hardbarka metallicafan (Master of puppets er fortsatt nr 1 ).
    Snork! Gud, redd oss fra 'hardbarka metallicafans'.
    Hva mener du at "de har fått tilbake respekten siden da"? Alt de har gjort etter S&M har jo vært søppel (foruten Some kind of monster-dokumentaren, men nå var ikke det en musikalsk begivenhet).

S&M-DVDen er uten tvil den mest fokuserte og best gjennomførte konserten Metallica har noengang gjort. Alt sitter perfekt. Stemmen til James, fillene til Lars og soloene til Kirk. Alt er på topp. Det virker som om de virkelig skjerpet seg for S&M-konsertene. Det eneste som er bedre med Live Shit er energien i bandet, (som er helt ***SYK*** i Live Shit), men S&M-konserten og bonusmaterialet er sinnsykt bra allikevel!

S&M var det første jeg hørte av Metallica, og det var No Leaf Clover som introduserte meg til rock-musikk. Michael Kamen (RIP), som også skrev stryker-notene til album-versjonen av Nothing Else Matters, gjorde en fantasisk jobb med å arrangere Metallicas musikk for symfoniorkester. Det er ikke et sammentreff at de sangene som skulle vise seg å bli mine favoritter, var de samme som var på S&M-DVDen (Battery, The Thing That Should Not Be, The Call of Ktulu, Master of Puppets, For Whom the Bell tolls, No Leaf Clover, Fuel, osv) .. i etterkant klarte jeg faktisk å bli forelsket i en håndfull andre sanger av Metallica (Creeping Death, Orion (!!!), Fade To Black), men S&M-sangene er fremdeles mine favoritter blant Metallicas sanger.

---
    Det er så sinnsykt moro å se making of-dokumentaren når han Metallica-fan'en i fullt svart lærantrekk kommer ut fra konserten nesten i tårer... Han hadde aldri opplevd noe så fantastisk. Slik føler jeg det hver gang jeg ser S&M-DVDen.

Det er så utrolig irriterende at såkalte 'fans' av Metallica kan kritisere det Metallica klarte å oppnå med S&M. Disse konsertene er - uten tvil - høydepunktet i Metallicas karriere. At det fremdeles fins Metallica-fans som ikke har sett S&M stiller jeg meg fullstendig uforstående for.

Dette er ikke must-buy bare for Metallica-fans, men for alle som er interessert i musikk generelt. Michael Kamens arrangement burde appelere til alle som har et øre for musikk. Av og til slår jeg av Metallica på DVDen og hører bare på symfonien. Jason kødder ikke når han sier i dokumentaren at Symfoni-delen står på sine egne bein som et massivt, episk verk.
    (Det fins 3 audio settings: 1. S&M, 2. S og 3. M, så hvis man bare liker Metallica og ikke symfonien (eller omvendt) så kan man slå av de man ikke vil høre, så får man høre den andre delen. Helt genialt!!)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte den på den lokala DVD sjappa i dag... trenger egentlig bare si ett ord: HEFTIG.
    Men jeg skjønner jo at enkelte Metallica fans ikke går helt god for det de driver med her. ikke helt typisk metallica, men passer likevel ypperlig.
    Må si meg enig i det Crowly sier litt høyere i tråden "heavy og klassisk komplementerer hverandre meget bra"

Gleder meg bare til jeg får inn igjen litt heftigere utstyr. Brukte en 32" og noen Creative høytalere, men man tager det man haver. Regner med den er hakket vassere i et skikkelig system. potensialet er der.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når James går på scenen for første gang mens orkesteret spiller Ecstacy of Gold... da renner tårene. :cry:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Også verdt å se bakomfilmen som vi så fint kaller det på norsk, han på harpe er en skikkelig badass"

He he la merke til han jeg og.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er vel som baken da. Jeg har veldig lite for feleknukking til Metallica, men for den som liker det så er jo denne DVDutgivelsen helt sikkert flott, dere burde da også sjekke ut kiss sin version... For meg så satt jeg bare igjen med følelsen "WHAT A FUCK!!!". Å nei, "Cunning stunts" og "Live shit", det er slik metallica skal være. Og de var jo også passe råe på Woodstock'99.

Og si at St.Anger er et dårlig album er også smak og behag, mange gode låter der syns jeg, men selve innspillinga er ikke helt i stil. Sett de live etter utgivelsen, og da løfter alle låtene seg flere hakk på kvalitet, da er ikke de forbaska blekkbox trommene til Lars tilstede.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Live shit er Metallicas beste konserter etter S&M.
    Cunning Stunts er rimelig elendig pga James' stemme.

Kiss med Melbourne Symphony Orchestra er også bra som musikk, men som DVD så blir det for cheesy. (Jeg har kjøpt den dog.) Alt fra sminken til platåsko, brysthår og tungevridninger. Jeg er klart over at dette er Kiss' image, men jeg syns ikke noe om det. Musikken deres er hakket bedre enn "greit nok" (6 av 10 på rockometeret) og er kjekt å høre på, men jeg kan leve uten alle ablegøyene. Når det gjelder DVDen er regien helt på jordet. De kutter mellom bryster i salen til brysthår på scenen ca. hvert 3. sekund. Man ser like mye av publikums-damene som man ser av Kiss, noe jeg syns er helt unødvendig.

Den dagen Dream Theater eller Pain of Salvation setter seg ned med et skikkelig symfoniorkester på scenen, er den dagen jeg dør av glede. ("Be"-konserten til PoS teller ikke, for der var de bare ca. 10 folk i symfoni-delen).

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av sangene på S&M fungerte bra, spessielt de to som var skrevet for anledningen "no leaf clover" og "human" "fade to black" og selvfølgelig "nothing else matters" fungerer også bra med klassisk musikk. Men for mange av sangene ble bare en mølje med alt for mye lyd. Men jeg synes det var tøfft av Metallica å tørre å gjøre et slikt eksperiment.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er enig med deg i det du sier wotg, er ikke alle sangene som er like bra, men jeg vil ikke gå så langt som å karakterisere det som en mølje.
    Etter å ha hørt MYE på denne dvd`n se siste ukene så må jeg si at jeg liker den bedre og bedre, spesielt versjonene av one, Nothing else matters og For whom the bell tolls. mindre bra synes jeg Fuel, memory remains og et par andre er.

Det er som metallica selv sier et eksperiment, noe de gjorde for gøy. resultatet ble bra synes jeg da.

Vil etter uker med dvd`n anbefale den sterkt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller da aldeles ikke fade to black på s&m..

Ellers synns jeg at dette er noe av det heftigste, hvertfall lydmessig, Metallica noen gang har gitt ut.. De har jo gjort ting som har vært råere og mer rocka, men da har ikke lydbildet vært så bra som det er her. Som Angel sa; De virker virkelig fokuserte og skjerpet på denne konserten..
    Har sikkert sett den en million ganger, og kommer til å se den en million til!

*Edit*
    Lyden er forresten veldig bra, i mine ører hvertfall, på Cunning stunts også. Vell, hvertfall alt annet enn stemmen til James. Kanskje ikke så smart å filme på slutten av en turné.. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •