War of the Worlds?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile War of the Worlds?

Heisann!

Jeg fikk War of the Worlds på fredag og demo testet denne på litt guffe på søndag. Er det flere enn meg som er enig at lydsporet på denne dvd'en er meget bra?

Det er første gang at jeg har hørt systemet mitt har spilt (mildt sagt) åndssvakt !! Det har sikkert med at jeg har fått finjustert plasseringer og kalibrert systemet slik at det yter bedre og at RF-7 (først nå etter 5,5mnd) begynner å løsne skikkelig??

Uansett, jeg fikk helt bakoversveis (eller foroversveis, for det var MILDT sagt ekstremt hvilken deilig og fyldig lyd som kom fra bakhøyttalerne ) Må heller ikke glemme front
    Det er første gang jeg virkelig har tenkt på at det overhodet ikke er nødvendig med subwoofer i mitt system, for det var det virkelig ikke her!

Jeg inviterer gjerne folk på demo, for dette var skikkelig gøy! Jeg og min bror gliste virkelig godt den søndagen!

Btw! Jeg vil gjerne gratulere akto med en fantastisk hjemmekino. Det må være det nydeligste jeg har sett og er en sann inspirasjon til alle oss audiofile! Gratulerer igjen!

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

har ikke sett den ennå,men tenkte å kjøpe den. Det er enkelte filmer som skiller seg ut lydmessig synest jeg... synest det er veldig go lyd i alien VS predator (DTS)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hehe, takk for svar. Personlig har jeg Master & Commander og nå War of the Worlds som demomateriale for besøkende. Det er vel de dvd'ene jeg har vært borti med best lyd så langt. Klart du har LOTR og SW, men synes de to andre dvd'ene har et mer forseggjort lydspor som er mer balansert og bedre mixet. AvP er ganske ok den også, men synes lydsporet på den kan bli litt rotete (forvrenging/dårlig kvalitet) men har ikke testet den i det siste, så skal egentlig ikke uttale meg

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 2 disc Norsk versjon du har ?

Har du link ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dvdstrax.com/no/index.php...tem&item=35110

dette er den jeg kjøpte. Må si meg meget fornøyd med kvaliteten på den og dens dts spor Anlegget har aldri spilt så bra før

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Heisann!

Jeg fikk War of the Worlds på fredag og demo testet denne på litt guffe på søndag. Er det flere enn meg som er enig at lydsporet på denne dvd'en er meget bra?

Det er første gang at jeg har hørt systemet mitt har spilt (mildt sagt) åndssvakt !! Det har sikkert med at jeg har fått finjustert plasseringer og kalibrert systemet slik at det yter bedre og at RF-7 (først nå etter 5,5mnd) begynner å løsne skikkelig??

Uansett, jeg fikk helt bakoversveis (eller foroversveis, for det var MILDT sagt ekstremt hvilken deilig og fyldig lyd som kom fra bakhøyttalerne ) Må heller ikke glemme front
    Det er første gang jeg virkelig har tenkt på at det overhodet ikke er nødvendig med subwoofer i mitt system, for det var det virkelig ikke her!

Jeg inviterer gjerne folk på demo, for dette var skikkelig gøy! Jeg og min bror gliste virkelig godt den søndagen!

Btw! Jeg vil gjerne gratulere akto med en fantastisk hjemmekino. Det må være det nydeligste jeg har sett og er en sann inspirasjon til alle oss audiofile! Gratulerer igjen!

War of the worlds har utrolig bra filmusikk og lydeffekter. Noe av det heftigste jeg har hørt. Filmen var ikke så veldig bra, men lyden....skrekk og gru. Heftig: )

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne med et par cerwin vega clsc215 i front og et par cerwin vega al1000 som bakhøytalere trykka godt d :P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss, du har så rett. Denne filmen har ett lydspor som er helt hinsides mye annet. Jeg har kun sett den med sub, og samboeren våknet av at huset ristet kl 3 natt til søndag. Jeg og Flageborg så denne på moderat volum, -20, og fytihelsikke og jeg skvatt på ett par av scenene i den filmen!

Det må bare oppleves :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se denne jeg og.

BTW: Denne burde vel vært postet under DVD-filmer, Labbetuss...:???:

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vart svett av den filmen gitt, et meget bra lydspor som holder hvem som helst klam under armen. bruker alltid å se på film med volumet på -25 på min denon men denne gangen måtte jeg skru ned litt så ikke ungene skulle våkne

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig, var redd det meste av utstyret mitt sku ta kvelden når jeg så denne, men gikk jo bra da dog skuffendes bildeformat, ellers en helt ok film..

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. høres jo nesten ut som dere vuderer hvor bra lydsporene på filmer er utifra hvor høyt de er mixet ? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    hmm. høres jo nesten ut som dere vuderer hvor bra lydsporene på filmer er utifra hvor høyt de er mixet ? :P

Nei, jeg bryr meg ikke om volumet, men musikken er vedlig bra og står i god stil til filmen. Litt mystisk og kanskje litt skummel musikk. Og mye bass og "skumle" lyder når maskinenen kommer opp av jorden. Det er heftig

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig er filmen en av mine favoritter også, tenker ikke nødvendigvis på lyd nivået som enkelte sener fulle av laftekvent bass er mikset med, men også valget av lyder som blir fremført av maskiner og teknologi man aldri har hørt. Den "jet-motor genererte og høyspent lyden fra de drepende varmestålene med tilhørende pulveriserende effekt, får nakkehårene mine til å reise seg. Synes ellers bildekvalitets messig at filmen mange plasser ser litt "billig" ut.
    Mistenker at de skal ha en litt HandyCam eller live nyhets dokumentert effekt.
    Måtte sjekke noen ganger at jeg ikke kjørte rørene i projektoren for høyt opp i kontrast så de "boomet", etterom enkelte dagslys sener tidlig i filmen så heller flate og overeksponerte ut.

Enkelte sener som jeg synes det var litt klasse over, var senen med datteren alene med elven, og den jerbane overgang senen der det kom et heller "hysterisk" passasjer tog.... Lyden var vel ikke den viktigste i disse senene, og jeg fikk litt assosiasjoner til en viss Alfred Hitchcoc.

En sene jeg ikke likte var det raserte bolig området hvor de hadde parkert bilen. Bilen var like fin, men alt annet innefor samme radiusen som bilen var heller ..... Hvor ble det av flammehavet i de senene før dette også...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

koste meg med den filmen lørdag kveld. Men storymessig var det slapt! Må innrømme jeg savnet surrounden ett øyeblikk under filmen...men pytt ;P glemte det så snart en cdplate ble putta i skuffen.

La også merke til noe "overeksponerte" scener i starten av filmen, men regner med det skulle være sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja! Favorittsporene mine i filmen er når lynene slår ned i begynnelsen, når tripoden bruker våpnene sine i begynnelsen av filmen og når de blåser i "hornet" ved fergen Masse deilig bass her med høy kvalitet Maskinlyden fra tripodene er også ganske guffen synes jeg.....uff Jeg tør ikke tenke på åssen dette blir med to SVS PB12 Plus/2 i tillegg til det jeg har. Da er jeg redd jeg river kjøkkenet Er jeg den eneste som syntes det overhodet ikke var nødvendig med sub på denne filmen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Vi satt og gjespa i kino-salen: "når skal handlinga begynne??"

Hvis man liker å se Cruisern løpe.... og løpe.... og løpe så er det en helt grei film.

mvh
    Knut

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk bare hvor gromt det da er MED subwoofere Labbetuss. :wink:
    Jeg satt på nattetid med en DD18 rimelig nær korsryggen, og klamret meg fast i godstolen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg og Flageborg så denne på moderat volum, -20, og fytihelsikke og jeg skvatt på ett par av scenene i den filmen!
    Så denne filmen på Colloseum i sommer. Det var skummelt.
    Satt som fjetret når den høye lyden fra de romvesenene kom.

Huttetu.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte skru ned lyden jeg og. Det var jo ett sinnsykt volum på dypbassen i enkelte scener. Får håpe naboene var bortreist :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •