Pink Floyd - Pulse,når kommer den ?....Egentlig - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 123
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Samtidig er det ett eller annet rart med skaleringen av bilder. Dette er en 4:3 utgivelse (hva søren er det i 2006?). Når denne blåses ut til 16:9 hopper det en sort bildekant fra høyre og venstre side i bildet stort sett gjennom hele filmen.
    Har sett etter dette jeg og, men finner ut at det er det "beste" lydsporet på 640kbps som ødelegger for bildet. Når DVD-spilleren ikke er kompatibel med lydsporet henger også bildet.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >
    Jeg må si at det skuffet meg stort når jeg oppdaget hvor dårlig håndtverk som var blitt gjort med PULSE, har enda ikke mannet meg opp til å sitte å se den helt igjennom. Kanskje ta den på et forspiel en gang ;-)

Dere ka si hva dere vil! Video opptak eller ei, så er det å forvente mer av en slik utgivelse anno 2006!
    Sitter nå og ser på Roger Waters, The Wall - Live in Berlin - Spesial Edition.
    Denne konserten er knallbra, og har uendelig mange gjesteartister av høy kvalitet!
    Kan nevne bla.
    Bryan Adams, The Band, Paul Carrack, Thomas Dolby, James Galway, Jerry Hall, The Hooters, Cyndi Lauper, Ute Lemper, Joni Mitchell, Paddy Maloney, Van Morrison, Sinead O`Connor, og Scorpions8)

Live i Berlin er fra Juli 1990 og er av relativt god kvalitet bildemessig.
    Lydmessig har den både et potent 2.0 stereo spor, et greit DD 5.1, samt et godt DTS 5.1 lydspor.
    Dette er på grensen til det jeg vil kalle et klassisk mesterverk! Kan anbefales som en trøst til alle som ble litt skuffet av den hypede PULSE utgivelsen ;-)

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters - In the flesh er enda bedre igjen om en vil høre Floyd låter fremført av topp-artiser

Blir ikke helt det samme når hele gjengen ikke er samlet, på PULSE er det kun Waters som mangler, derimot var Waters en sentral mann i dette bandet.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden var ikke det helt store nei, litt ullen liksom. Synes feks. at lydkvalitet og fremføring av "High Hopes" er en del bedre på "David Gilmour in Concert". Ståpelsen kommer lettere frem med den i dvdskuffen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne konserten er knallbra, og har uendelig mange gjesteartister av høy kvalitet!
    Kan nevne bla.
    Bryan Adams, The Band, Paul Carrack, Thomas Dolby, James Galway, Jerry Hall, The Hooters, Cyndi Lauper, Ute Lemper, Joni Mitchell, Paddy Maloney, Van Morrison, Sinead O`Connor, og Scorpions
    Arrestering på flere punkter. Det er vel ikke så mange av såkalt høy kvalitet i denne lista. Beklager, men dette kunne ikke stå uimotsagt.
    Da har jeg heller gått for Pulse. Konserten er jo utrolig bra den, men det er lyd/bilde som har forbedringspotensialet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    ............ Det er vel ikke så mange av såkalt høy kvalitet i denne lista. Beklager, men dette kunne ikke stå uimotsagt..........
    ;-) Kunne heller ikke la dette stå uten kommentar!

Kjenner ikke dine musikk preferanser, bortsett fra at du tydeligvis liker Pink Floyd (som meg)!
    Smaken er som baken.....;-)

Jeg er veldig enig i at PULSE er en kjempekonsert. Bare så synd at DVD utgivelsen var et slikt makkverk når den endelig ble utgitt!8-)

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Synest det er hardt å kalle Pulse ett "makkverk" på DVD! Naturligvis kunne dette
    vært gjort bedre,men på mitt anlegg er dette rimilig bra både på lyd og bildesiden.
    Med 640kps sporet gjengitt med DD IIx(7.1) er jeg godt fornøyd både med lyd mix'en og bildekvaliteten,selv om bildet desverre er 4:3.
    Har de adre DVD'ene som blir nevnt her også,men er bare "in The Flesh" med RW
    som jeg mener er bedre enn denne,dersom en ser vekk fra 4:3 bildet.
    DD trenger ikke være så mye dårligere enn DTS dersom man har en god prosessor,det er min erfaring.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flere ganger opplevd DD-sporet som veldig mye bedre enn DTS. Det er ingen garanti for bra lyd med DTS. Ellers kjørte jeg hele DVD`en i 16:9 her en kveld. Funket greit det og. Ble bare litt fyldigere kordamer av det.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konserten som vi fikk på oppsettet jeg beskriver i denne linken:

http://avforum.no/forum/artikler/37929-reportasje-pink-floyd-gj-det-igjen.html

var bare helt utrolig.

Hvis den oppleves annerledes..................betyr det at "oppgraderings-spøkelset" ligger som en klam hånd i bakgrunnen?

På DVD'n er det eget innslag som illustrerer et anbefalt kalibrerings-oppsett på en meget intuitiv måte. Har dere som er misfornøyd..........fulgt disse retningslinjene?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvis den oppleves annerledes..................betyr det at "oppgraderings-spøkelset" ligger som en klam hånd i bakgrunnen?

På DVD'n er det eget innslag som illustrerer et anbefalt kalibrerings-oppsett på en meget intuitiv måte. Har dere som er misfornøyd..........fulgt disse retningslinjene?
    Oppgraderingsspøkelset ligger alltid der;-)

Kalibreringsoppsettet ble fulgt ja!

Kan vel bare trekke en konklusjon av denne tråden, og det er at det finnes forskjellige preferanser!
    Konserten er jo uansett et MÅ HA objekt for hardcore fans, men andre (etter min mening) ikke trenger å kaste bort pengene på denne utgivelsen.
    Etter så mange år, så mye arbeid, og så mange utsettelser, mener jeg det er berettiget å være skuffet. Enten det er på bilde, lyd, eller ekstra materiale.
    Jeg er vel neste å regne som hardcore fan selv, og utgivelsen står selvfølgelig i hylla mi.
    Men når jeg skal kose meg med Pink Floyd, er det helt klart andre utgivelser som kommer til å bli hyppigere spillt hjemme hos meg ;-)

Dersom dere andre er fornøyd, og slår dere til ro med denne utgivelse, er jo det kjempeflott for dere:grin:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ............Dersom dere andre er fornøyd, og slår dere til ro med denne utgivelse, er jo det kjempeflott for dere:grin:
    Amen....................men stikk innom ved en anledning, hvis du får tid :grin:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Amen....................men stikk innom ved en anledning, hvis du får tid :grin:
    Takker for innvitten! Arendal står markert på kartet over "places to be" ;-)
    Og i like måte:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >
    ...
    Sitter nå og ser på Roger Waters, The Wall - Live in Berlin - Spesial Edition.
    Kan nevne bla.
    Bryan Adams, The Band, Paul Carrack, Thomas Dolby, James Galway, Jerry Hall, The Hooters, Cyndi Lauper, Ute Lemper, Joni Mitchell, Paddy Maloney, Van Morrison, Sinead O`Connor, og Scorpions8)
    ...
    Skjønner man har forskjellig musikksmak ja. Scorpions gjøre Pink Floyd? Nei takk. På denne konserten blir også noen av Gilmours gitarsoloer erstattet av synthriff (fra det glade 80 tall). Kjøpte denne DVDen og slo av nesten med en gang.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle egentlig vært der i '94, men div omstendigheter gjorde at det ikke ble noe av det. Var iallefall en lykkelig trønder som fikk to billige billetter da...

Jeg og W satte oss ned for å se den første disken i kveld, og det er første gangen en musikkDVD har stått på i over en halvtime før hun har åpnet kjeften for å si noe. Det sier vel sitt.

Kjøpte The Wall (med Sir Geldoff osv) samtidig, så det ligger an til en PF helg her nå. :-D

PS, Det er tross alt 12 år gammel teknikk det er gjort opptak med her, det går ikke an å lage gull av gråstein, men den kan poleres og bli fin for det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Savner Roger

Så første del av Pulse i går og det var stort sett som forventet. Pink Floyd blir ALDRI det samme uten Roger Waters. David Gilmore er god på gitaren men synge... blir litt lite fjong over det liksom - monotont. Lyden synes jeg var grei - ikke stort bedre på Pulse CD så vidt jeg husker. Husk dette er gamle karer og lyden skal stå litt i forhold :razz:. Ble vel ikke brukt noe digitalt lydopptaksutstyr heller vil jeg tro ? Senegrafikken er i kjent Pink Floyd og det trengs vel da det ikke skjer så mye på selve senen. Det som er best å se på der er kordamene med delvis gjennomskinnelige kjoler .

Pink Floyd var best på vinyl !

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva har vel Roger Waters hvert uten kordamer. Kan absolutt stå for denne uttalelsen: Waters kan ikke synge! Men han er god til å prate... ;-)

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller si at Roger Wathers og David Gilmoure aldri blir det samme uten Pink Floyd. Har selv denne dvd og ser den på 50" tv. Som dere alle nevner ser man klart at dette ikke blir 1.klasse, men tatt i betraktnig av alder er dette knall. Jeg gidder i hvertfall ikke sitte her og irritere meg over sånt. Ikke at jeg har så stor peiling på åssen man pusser opp gamle video-opptak, men jeg tror at de som har gjort det nok har brukt alt som er mulig for å få best mulig bilde/lyd. Lyden synes jeg er BRA. Jeg skjønner ikke at det går an å være så skuffet over denne. Hva hadde dere ventet? DTS-lyd? Ikke sikkert det hadde blitt så stort bedre. 16:9-bilde? Jeg ser den på 16:9 og er kjempefornøyd med det. Men som andre nevner, smak og behag er vanskelig å diskutere. Det som er bra er at JEG er kjempefornøyd med denne.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Skjønner man har forskjellig musikksmak ja. Scorpions gjøre Pink Floyd? Nei takk. På denne konserten blir også noen av Gilmours gitarsoloer erstattet av synthriff (fra det glade 80 tall). Kjøpte denne DVDen og slo av nesten med en gang.

Gjorde akkurat det samme selv! Jeg ble nesten litt dårlig... Så jeg ga den bort også. Så den er ikke i min dvd-hylle lenger. Makan til makkverk.

venter fortsatt på PULSE på play.com. 8 dager sider jeg bestilte nå, ikke bra.,..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er grei, og ikke noe mer en det. Roger vs Gilmoure er jo lett og avgjøre, soloalbumene sier vel det meste...burde nok stoppet..... her, men jeg vil også prøve .................................................. .................................................. ..................
    ..........weeee, det er jo driiitkuuult...................................... ........

edit; manglet noen .......

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel forskjell på låtmateriale og sangkvalitet. Bob Dylan og Tom Waits har også laget mange bra låter, men synge kan de ikke...

Ellers enig med at det går an å være fornøyd med PULSE. Etter andre gangs gjennomkjøring er den egentlig bra når man tenker på grunnlaget.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •