Pink Floyd - Pulse,når kommer den ?....Egentlig - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 123
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er videobasert materiale, ikke film.
    Det er derfor ingen forskjell på lyden.
    Det ble filmet i England og er da rimelig å anta at kilden er 720 X 576.

Husk på at dette ble filmet med SD video i 1994, derfor 4:3 format og noe redusert kavalitet.

Det gikk noen rykter for en stund siden om 16:9 behandling ( beskjæring ) men dette har de tydeligvis ikke gjort likevel.
    De har heller ikke gått for DTS på det ene lydsporet.

Tipper at bildet likevel er bedre enn på den LD --> DVD utgaven jeg har i dag:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett Pulse i ro og mak hjemme i egen stue. Skal komme med en liten uhøytidelig anmeldelse:

Innpakking: Fint cover designet av Storm Thorgerson. Kommer i en litt tynn digipack med begge dvdene på en side hvor de overlapper hverandre slik at du må ta ut en for å få ut den andre slik som på seinfeld dvd boksene. Har aldri skjønt hvorfor dette har blitt mer og mer vanlig!

Lyden: (stereosporet) skuffer ikke og er meget bra. Detaljert, dynamisk og en anelse rolig i toppen gjør at denne kan spilles HØYT uten at det blir ubehagelig!! En ting å trekke for her er at stereosporet er i DD 2.0, hvorfor ikke gi oss 20 bit pcm som på Roger Waters In the flesh dvd?? Likevel låter det ganske så bra. Dette er også et Qsound opptak som har mye liv rundt omkring.

Det er to surround spor her, men ikke DD og DTS som man skulle forvente. Det er faktisk 2 DD spor med forskjellig bitrate (448 og 640). Første gang jeg ser dette. Inni et hefte som følger med står det at 640 kun er tilgjengelig på musikk dvder og kanskje ikke kan spilles av på alle spillere.

Ekstramaterialet:

Her er det ikke mye å rope hurra for dessverre. Dokumentaren "goodbye to life as we know it" er ingen dokumentar, men heller en slags roadmovie fra crewet som er ekstremt lite informativ og rotete.

De to musikkvideoene, Take it back og Learning to fly er greie nok.

En litt interessant ting for hardcore fans som meg er videoene som ble vist på sirkelskjermen under sangene, pluss for det. Disse spilles av mens man hører lyden fra konserten, men kun ser videoen fra skjermen.

Bootlegging the bootleggers er litt rotete filming av sanger som ikke blir spilt på dvd'ens konsert, disse er greie, men har du disse sangene på cd er det bedre å holde seg til de versjonene... Det er trossalt bootleg.

Det beste ekstramaterialet er kanskje opptakelsesseromonien til Rock and Roll Hall of fame hvor Billy Corgan (Smashin Pumpkins) forteller om sitt forhold til Pink Floyd og spiller Wish you were here sammen med Gilmour og Wright og ser ut til å kose seg skikkelig!

Det jeg savner er en dokumentar som inneholder intervju med gutta selv og gjerne noen av medmusikerene.

Bildet: En stoooor skuffelse med en gang. Dette så virkelig ikke bra ut. Masse støy, sagtenner og komprimeringsartefakter. Dette var mens jeg kjørte progressiv scan. Siden dette er videobasert materiale tenkte jeg at jeg kunne prøve å kjøre vanlig interlaced istedet. Det gjorde underverker! Bildet var selvfølgelig ikke fantastisk, men helt klart mye bedre! For dere som ikke har mulighet for å vise interlaced bilde kan det kanskje se temmelig ille ut til tider. Dette spørs jo da på kvaliteten på deinterlacer i tv eller dvd spiller.

Konklusjon: En strålende konsert med fantastiske musikere! Har du ikke sett denne konserten tidligere bør du få den med deg, men er du ikke hardcore fan går det sikkert an å spleise på eller låne denne dvd versjonen som nok ikke svarer helt til mine svært høye forventninger.

Pluss: Lyd, coverart
    Minus: Bildet, ekstramaterialet

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett første halvdel av P.U.L.S.E, og må si at konserten, og musikken er meget bra. Men at de har utsatt utgivelsen av denne konserten så mange ganger for å endre på ting er for meg helt uforståelig. Hva i H..... er det de har endret?
    Bildet er ikke det dårligste jeg har sett, men langt under det en forventer på en sånn utgivelse. Komprimeringsartifakter, og støy i bildet ødelegger svært mye.
    Samtidig er det ett eller annet rart med skaleringen av bilder. Dette er en 4:3 utgivelse (hva søren er det i 2006?). Når denne blåses ut til 16:9 hopper det en sort bildekant fra høyre og venstre side i bildet stort sett gjennom hele filmen.
    Lydmessig er det to svært tamme 5.1 DD spor, som ikke hører hjemme i en utgivelse i denne klassen. Det er rett og slett alt for silkemykt, og mangler dynamikk.
    2.0 sporet er bedre, men står etter min mening heller ikke i forhold til hva en burde forvente av en utgivelse av denne typen.

At de ikke har fått noe bedre ut av dette er jo helt utrolig. Både lyd og bilde på den mye eldre utgivelsen Live in Pompeii står for meg fram som en mye bedre utgivelse.

Mye sutring dette, men det er jo tross alt en konsert DVD som folk har ventet på i mange år, og mange også forhåndsbestillt/betalt for nesten et år siden:-?

Konklusjon etter første halvdel :

• Bilde er langt under middels
    • Lyden er middels
    • konserten er ubeskrivelig bra

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva du hadde forventet deg?

Man kan ikke lage gull av gråstein, menge har prøvd men ingen har klart det.
    At bildet er 4:3 er jo fordi det ble filmet med videokamera i 1994 altså 12 år siden, det var lite 16:9 utstyr tilgjengelig den gangen.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Mye sutring dette, men det er jo tross alt en konsert DVD som folk har ventet på i mange år, og mange også forhåndsbestillt/betalt for nesten et år siden:-?
    Da har men vel uansett seg selv å takke om man absolutt *må* ha. Når det er sagt minner vel denne utgivelsen om å smi mens jernet fortsatt er litt varmt.

Heldigvis var jeg på både 88 og 94 konserten og har de godt i minne. Men etter å ha lest denne tråden er jeg litt usikker på om jeg skal kjøpe eller ei. Kanskje greit å nøye seg med minnene. Mitt hjemmekinoanlegg kan uansett ikke gi det samme trøkket som anlegget til PF gjorde den gang

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg skjønner ikke hva du hadde forventet deg?

Man kan ikke lage gull av gråstein, menge har prøvd men ingen har klart det.
    At bildet er 4:3 er jo fordi det ble filmet med videokamera i 1994 altså 12 år siden, det var lite 16:9 utstyr tilgjengelig den gangen.
    Tja, ta foreksempel Pink Floyd live i Pompeii, som ble laget i 1972. Denne er utgitt med et knallgodt stereospor, og med et meget godt bilde i 16:9.
    Denne konsertutgivelsen på DVD overgår hele Pulse med glans.
    Jeg husker meget godt konserten i 1994, og dette er en helt suveren opptreden.
    Det som irriterer meg er at de har gjort en så dårlig jobb med denne utgivelsen.;-)
    De har jo utsatt utgivelsen opptil flere ganger for å forbedre ting! Hvor mye har de da forbedret, og hvor dårlig var den opprinnelig?
    Det kan se mer ut som om dette er gjort for å melke så mye kroner som mulig, for så lite kroner som mulig.
    Helt klart en utgivelse for hardcore fans, mens de andre kan spare seg disse kronene:-?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ta foreksempel Pink Floyd live i Pompeii, som ble laget i 1972. Denne er utgitt med et knallgodt stereospor, og med et meget godt bilde i 16:9.
    Denne konsertutgivelsen på DVD overgår hele Pulse med glans.
    Jeg husker meget godt konserten i 1994, og dette er en helt suveren opptreden.
    Det som irriterer meg er at de har gjort en så dårlig jobb med denne utgivelsen.;-)
    De har jo utsatt utgivelsen opptil flere ganger for å forbedre ting! Hvor mye har de da forbedret, og hvor dårlig var den opprinnelig?
    Det kan se mer ut som om dette er gjort for å melke så mye kroner som mulig, for så lite kroner som mulig.
    Helt klart en utgivelse for hardcore fans, mens de andre kan spare seg disse kronene:-?
    Jeg forstår frustrasjonen meget godt og tror nok jeg venter litt med Pulse. Kjøpte live i Pompeii for 60 lappen hos platekompaniet for ei ukes tid siden og skal kose meg med den først uansett.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Pompeii er vel også film, og ikke video.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.U.L.S.E....4:3 i 2006...svært skuffende! Lyden er bra men likevel...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes både lyd og bilde er meget bra.
    Spesielt med tanke på at dette er 12 år gammelt videomateriale.

Nærbildene er sylskarpe, noe som forteller meg at det ikke er noe i veien med masteren eller måten de har laget DVD'en på. Grunnen til at bildet er kornete og ikke så bra på avstandsbildene er rett og slett kvaliteten på kameraene den gangen, med lite lys og sterke farger.På grunn av konsertens natur, er det brukt mye avstands fotografering for å få med seg alt som skjer.
    At bildet er 4:3 har jo sin naturlige forklaring, og jeg er ikke siker på at jeg ville hatt en croppet utgave.

Lyden er jo vanvittig bra, skjønner meg ikke på dem som klager på den.
    Bassen under introen på "sorrow" får i hvertfall buksebeina mine til å dirre enda jeg går i kortbukser i sommervarmen. Masse infrmasjon både bak og fremme. Biene som surrer rundt ørene på deg i begynnelsen av "high hopes" er svært naturlige.

Jeg er i hvertfall kjempefornøyd.

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg glad jeg forsatt har min LD versjon og ikke kjøpt dvd

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Disc 1 tidligere i kveld,og må si meg enig med Arendal.Godt bilde,selv om det er 4:3,og meget god lyd.Hadde denne på LD og var på konserten på Valle Hovin.
    Har ventet på denne siden LD spilleren konka.

P.S. Jeg har Sone 1.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i går kveld. Helt uenig i at det var dårlig lyd og dårlig bilde. Lyden var meget bra mener jeg (brukte bitrate 640). Og bildet var slettes ikke dårlig. Litt kornete i mørke partier, men som "Arendal" skriver over så har det sin forlaring. Så den på et 100" lerret og lot DVD spilleren ta seg av det progresive bildet. Lyden mener jeg var fint mikset. Ingen overivrig diskant og ingen kunstig hevet bass i bunn, men gudhjelpe meg som det trøkket når lyden ble skrudd opp :-). Ren nytelse. Løp og kjøp....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan heller ikke skjønne at det går ann å klage på denne utgivelsen. Hadde så absolutt ikke forventet at bildekvaliteten skulle være av førsteklasses kvalitet. Bidet er bra til å være tatt opp på tape, og det er tydelig at bildet har blitt pusset opp! Altså ikke den beste kvaliteten, men helt greit. Synes ikke opplevelsen blir så mye dårligere på grunn av bildet. At bildet er 4:3 har jo en naturlig forklaring. Takk og lov for at de ikke croppet og tilpasset bildet til 16:9! Lyden er fantastisk. Det var forsåvidt på dette punktet jeg hadde de største forventningene, og de slo til for fullt
    Lyden er skikkelig tilpasset Pink Floyd for å si det slik...
    Coveret, menyer og ekstrastoff er flott gjennomført. Det er klart at jeg alltids kunne ønsket meg en skikkelig fin dokumentar, men vi har jo alle vært klar over en god stund nå at det ikke kom til å skje.
    Skulle gjerne hatt musikkvideoen til "High Hopes" også, den er fantastisk fin!
    Konserten er jo helt sinnsyk, og det må være verdens beste turne.

At noen sammenligner denne utgivelsen, og da særlig bildet med "Pink Floyd - Live at Pompeii" dvd'n blir helt feil. Video og film er to helt forskjellige media, med stor forskjell i kvalitet. At Pompeii "konserten" i tillegg ble tatt opp med meget godt video og lydutstyr gjør jo ikke forskjellen mindre akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også med intrykket av at dette kunne de gjort mye mye bedre. Noen som nevner at det var dårlig med utstyr for å filme 16:9 , det er vel overstatement da OL i Lillehammer ble filmet i HD samme året =). Samtidig har vel samtlige filmer fra 50 tallet blitt filmet i 16:9.

Jeg ble skuffet da jeg kjørte igang dvd skiva , klager overhodet ikke på musikken, den og lyden er som alltid fantastisk , men må si at jeg hadde håpet på at denne konserten skulle gjøre litt mer for meg rent visuelt sett.
    Når det er sagt så all honør til gutta for musikken dems , kommer helt sikkert til å kjøre begge skivene i mange år fremover og nyte det :grin:.

HF alle PF fans , håper for guds skyld at de tar en siste tur på veien igjen så jeg kan få sett dem live for en gangs skyld !

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Samtidig har vel samtlige filmer fra 50 tallet blitt filmet i 16:9.
    Film! Dette er video, stor forskjell.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig er det ett eller annet rart med skaleringen av bilder. Dette er en 4:3 utgivelse (hva søren er det i 2006?). Når denne blåses ut til 16:9 hopper det en sort bildekant fra høyre og venstre side i bildet stort sett gjennom hele filmen.
    Lydmessig er det to svært tamme 5.1 DD spor, som ikke hører hjemme i en utgivelse i denne klassen. Det er rett og slett alt for silkemykt, og mangler dynamikk.
    Vitsen med å beholde 4:3 er sikkert å beholde så mye bildeinfo som mulig. Ved å bruke 16:9 må Gilmore enten bli feitere, eller så må de kappe føttene av han.
    Ellers må jeg si meg enig i lydkritikken som flommer ut av skuffede mennesker som har handlet utstyr for å nyte lyd i allskens former. Dette er ikke Pink Floyd verdig. Kan jo nevne konkret at bassgitaren til Guy Pratt er til vanlig svært så "crisp" og gir et veldig kontant anslag, spesielt ved bruk av plekter. Dette kommer minimalt frem på denne utgivelsen. Selvsagt så er det lite å utsette på gitarlyden til hr. Gilmore men tror nok det er noe å hente her og.

Men. er plateselskapet seg selv lik så går det vel litt tid før det kommer en spesialutgave med forbedret lyd/bilde. Eller sitter de og venter på andre formater?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Film! Dette er video, stor forskjell.
    Svarte egentlig til tråd hvor det ble nevnt at tilgang på utstyr som filmet i 16:9 var vanskelig å få tak i :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes konserten var helt konge. Utrolig lys og lasershow tross alt 12 år gammelt.

Lyden var grei men ikke noe mere. Synes det kom seg betraktlig på del 2 etterhvert men PF er jo ikke minst mye lyd og det synes jeg kom greit frem.

Bilde er så som så. Av en eller annen grunn synes jeg bakgrunnsfilmene var de mest kornete, ellers så det greit ut ikke mer.

Satt på Meldow konserten med David Gillmore rett etterpå og der var lyd og bilde 10 ganger bedre, så grei og ha men ikke noe must og skjønner at folk som har ventet på denne blir skuffet. Bonusmatrialet kunne de nesten like gjerne gitt f i å ha med. Meget skuffende at det ikke var et enste intervju eller noget attåt.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så synes jeg kvaliteten på konserten er bra, men jeg hadde også håpet på en god dokumentar om selve turneen.

Det tekniske, sceneriggingen, anntall trailere og alt det der.

Om de klarer å lage det bedre enn dette i HD format vil tiden vise, men for nå så holder dette i massevis for meg.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •