HD-film med Bitrate på 385, kan dette stemme?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-film med Bitrate på 385, kan dette stemme?

Heisan , mulig dette er lit på kanten men men.
    Jeg har lastet ned Matrix Revolutions(6GB) og The Transporter(3GB) i "HD"
    Men når jeg skjekker bitraten på filene så er det bare på 385 eller noe.Er ikke det litt lavt for HD? Jeg har begge filmene på DVD så jeg trur vel ikke det jeg har gjort er ulovlig :wink:

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du har lastet ned WMV reencodes av de respektive filmene. Personlig liker jeg ikke formatet og holder meg langt unna, men det er en mer effektiv komprimering så de er sikkert sebare.

Min versjon av Revolutions i TS format er på ca 11 GB så 6 GB trenger ikke være så ille. Men originalen er ikke den beste HD kvaliteten og har litt lav bitrate

Men den 3 GB Transporteren er nok ikke den beste kvaliteten på

Det er ikke lyden du ser bitraten på da (AC3 384 Kbps)

Cyberdog

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om så kan det jo vere som du sier at det er lyden ja.Men hva hvet vell jeg.Gleder meg vertfal til å teste de på min LG 42PX4R når jeg får den.Har i tilleg funnet Star-Ward Episode 2 i samme format som de to andre.Det er jaggu mye rart med med alt detta HD greine hehe :razz:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg heller ikke så veldig sans for WMV-HD. Filene er rett og slett ikke store nok - da blir jeg litt skeptisk. Det må gå ut over kvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at WMV-HD er bedre enn DVD vel? Og det er vel mengden komprimering som gir resultatet mer enn formatet i seg selv.
    Fifth Element (f.eks) i VMW-HD er jo til å bli mo i knærne av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WMV-HD er testet til å være ca. dobbelt så effektiv som Mpeg-2 (.ts) når det gjelder båndbredde/kvalitet ratio. Men dyret vi alle venter på at skal komme skikkelig igang med innhold og hardware, er AVC (h.264/mpeg-4 v.10). I high profile så er denne er opp til 3-4 ganger mer effektiv enn mpeg-2. Noe som forøvrig sårt trengs. De .ts filer du kan hente idag er langt fra bra eksempler på HD. 1080i mpeg-2 i tilsvarende kvaliteten som en normal DVD release (5-6Mbit VBR gjennomsnitt) vil si ca. 30Mbit streams. De filmer jeg har sett ligger normalt på 10-15Mbit. Noe du også TYDELIG legger merke til. 11GB .ts versjonen av Matrix Revolutions som CyberDog nevner er et godt eksempel. Nydlige bilder i snakke sekvenser, men faller fra hverandre i sekvenser med mye informasjon. Noe den filmen foresten har mange av.. Sluttkampen i regn er muligens den beste torturtesten for encodere jeg vet om.. :-)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Noe du også TYDELIG legger merke til. 11GB .ts versjonen av Matrix Revolutions som CyberDog nevner er et godt eksempel. Nydlige bilder i snakke sekvenser, men faller fra hverandre i sekvenser med mye informasjon. Noe den filmen foresten har mange av.. Sluttkampen i regn er muligens den beste torturtesten for encodere jeg vet om.. :-)
    Det avhenger vel om skjermkortet utfører inverse-telecine-prossesering på en skikkelig måte, noe det stort sett ser ut til å være enighet om at det ikke gjør: http://avforum.no/forum/showthread.p...3&page=1&pp=20

Bildet blir 540p når det er bevegelse i bildet. Ikke rart detaljer forsvinner da.

Når blir h.264 vanlig da? Jeg leste et sted at neste nettverkspiller fra KISS (DP-700) skulle ha støtte for dette. Denne er da basert på nyeste chip fra Sigma (husker ikke modellbetegnelsen i farten). Jeg ahr fortsått det slik at patenten på MPEG-4 går ut til nyttår og at vi etter det kan forvente en strøm av produkter, ettersom det plutselig blir mye billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det avhenger vel om skjermkortet utfører inverse-telecine-prossesering på en skikkelig måte, noe det stort sett ser ut til å være enighet om at det ikke gjør: http://avforum.no/forum/showthread.p...3&page=1&pp=20

Bildet blir 540p når det er bevegelse i bildet. Ikke rart detaljer forsvinner da.

Når blir h.264 vanlig da? Jeg leste et sted at neste nettverkspiller fra KISS (DP-700) skulle ha støtte for dette. Denne er da basert på nyeste chip fra Sigma (husker ikke modellbetegnelsen i farten). Jeg ahr fortsått det slik at patenten på MPEG-4 går ut til nyttår og at vi etter det kan forvente en strøm av produkter, ettersom det plutselig blir mye billigere.

Jeg snakker om mpeg artifakter i bildet, ikke tap av oppløsning pga. deinterlacing.

h.264 regner jeg med blir vanlig når HD-DVD og Blueray spillerene kommer på markedet. Begge disse støtter standarden. Videre så kommer digital tv sendinger til å skifte fra mpeg-2 til mpeg-4 med tid og stund.

Du mener sikkert Mpeg-1 patenten, både mpeg-2 og hvertfall mpeg-4 er det nok noen år igjen på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •