Kopierte DVDfilmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kopierte DVDfilmer

Hvordan er det egentlig med DVDfilmer som er brente? Er de egentlig noe dårligere enn orginalene?Har prøvd et par filmer som er brente. Filmene virker ok, men jeg får noen ganger problemer med menyene på filmene. Om en går inn på "options" e.l så "henger" filmen seg opp. Dette unngår jeg om jeg bare trykker "play" med en gang. Dette problemet oppstår aldri på originale filmer.

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er fordi dvd spillerne har en innebygd "moral" funksjon som stopper brente plater.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindherman
    Dette er fordi dvd spillerne har en innebygd "moral" funksjon som stopper brente plater.
    Horsecrap. Det kommer helt an på kopieringen. Noen filmer lanseres med "some extras" og da fjerner de ting som ikke trenger å være der for å bedre kvaliteten på kopien. I slike tilfeller er Movie Only det beste valg, da man slipper å kødde med vts filene etc etc...

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brent 108 filmer siden jeg kjøpte dvd brenner 15 november og har ikke hatt problemer med en eneste en. Bruker dvd shrink3.05 beta, nec nd 1300a, memorex +r skiver. Spiller dem på en Loewe xemix 9106dd dvd spiller.

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindherman
    Horsecrap. Det kommer helt an på kopieringen. Noen filmer lanseres med "some extras" og da fjerner de ting som ikke trenger å være der for å bedre kvaliteten på kopien. I slike tilfeller er Movie Only det beste valg, da man slipper å kødde med vts filene etc etc...
    Hehe. Trodde du jeg mente alvor?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet ut kvaliteten på de brente filmene iforhold til orginalene, hvis de brente er mer komprimert da selvfølgelig..Noen synspunkter på det?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs helt på film, lengde, kvalitet på originalen etc. Selv har jeg brent filmer med 75-80% kvalitet (i forhold til originalen) uten at det er plagsomt synlig, men kommer du ned på 50-60% pleier det være godt synlig enkelte steder. Og så syns det mindre på 2,35:1-filmer enn 1,85:1 eller 1,78:1-filmer, fordi 2,35:1 har sorte striper oppe og nede og dermed trenger lavere bitrate for å se bra ut.

Lyden blir nøyaktig den samme som på originalen, da denne ikke komprimeres ytterligere. Men man fjerner selvsagt lydsporene man ikke trenger. Husk bare at dersom du brenner filmer med kun DTS-lydspor blir de lydløse dersom du f.eks. spiller dem på en DVD-spiller kun koblet til en tv.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet noen krympede filmer mot originalene, og de holder bare ikke mål. Selv 80 % ser jeg altfor mye forskjell. Men det går jo selvsagt mye på størrelsen, når lerreret er 250 cm bredt, vil feil være lettere å se. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville vært med en 1209s!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På stort lerret er tilogmed ofte originalfilmen for dårlig...

På vanlig tv og for den normale gjennomsnittlige brukeren vil jeg påstå at brente DVD plater godt nok. Når man brenner lærer man seg å fjerne det meste som er unødvendig og får best mulig kvalitet på hovedfilmen. Det fjernes unødvendig tekst og lydspor, velger stillbilder på mye "unødvendig" ekstramateriale osv. Dermed kan man også få trøbbel fra menyen ved avspilling av disse.

Men det beste er jo selvsagt å ha originalen, i to lag.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, der tar du feil. Det beste er å ha rippet originalen til en medieserver! Ingen forsinkelser hvis den blir stående på pause litt for lenge, og ingen macrovision, så man kan brueke DScalers videofiltere.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, klart det, å slippe komprimeringen er jo det beste...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg har testet noen krympede filmer mot originalene, og de holder bare ikke mål. Selv 80 % ser jeg altfor mye forskjell. Men det går jo selvsagt mye på størrelsen, når lerreret er 250 cm bredt, vil feil være lettere å se. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville vært med en 1209s!
    Bruker man "Deep analysis", så blir resulatet drastisk bedre. Selv filmer ned mot 70% får lite macro-blocking og mindre lav refresh av statiske deler av bilde.

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Per Jonny at DVDShrink i versjon 3.2 forbedret seg drastisk billedmessig(med Deep Analysis). Jeg anbefaler alle som bruker Shrink til å oppdatere hvis du har en eldre versjon enn 3.2.

I tillegg er det kommet en funksjon som heter "high quality adaptive error compensation" som styrer graden av komprimeringen av I,P og B frames i GOP sekvensen. Her kan du f.eks vektlegge skarphet framfor "smoothness" bl.a.

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale å IKKE bruke enkle programmer som dvdshrink. Skal du komprimere filmen så betal for Cinema Craft Encoder. De fleste filmer går å komprimere til 90% av størrelsen hvis du fjerner all ekstra materiale. Da vil du oppnå en snittbitrate som er rimelig bra. Hvis du da encoder i 9-pass (tar ca. 13timer, men kommer an på cpu) vil du få et meget bra resultat.

Har du en dvd-9 som er fra 5-6Gb så går det ofte an å fjerne ekstramateriale, uønskede audio streams, intro reklame og rulletekst slik at den blir dvd-5 med ukomprimert video. Dette gjøres utmerket med ifoedit.

Hvis filmen er over ca 2timer og 20minutter kan det være en ide å splitte de på to disker. Iallefall hvis filmen har høy bitrate originalt. Hender seg at gamle filmer tar lite plass selv om de er lange.... Plager meg ikke å bytte disc med tanke på at bildet blir perfekt.

Legg noen timer i å lese guider på www.doom9.org så vil du få et meget bedre resultat enn med enkle programmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DVD Shrink er ikkje å anbefale (Kvalitetsmessig). CCE er dog veldig bra.
    Det beste hadde vert om DVD-9 elle DualLayer DVDer synker i pris snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DVD Shrink er ikkje å anbefale (Kvalitetsmessig). CCE er dog veldig bra.
    Det beste hadde vert om DVD-9 elle DualLayer DVDer synker i pris snart...

hva med Nero da ? jeg har lastet ned masse musikkvideoer som jeg skal lage en dvd av med dette programmet....for maks kvalitet bør jeg vel velge svcd ? men da må videoene konverteres....
    Jeg orker ikke sette meg inn i masse kompliserte brenne greier...har bare lyst å gjøre det fort og gæli...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva format er musikkvideoane i då? VCD? SVCD? XViD? DiVX?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •