Sortering av filmer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har mine ca 500 sortert stort sett alfabetisk! Men noe er skildt ut. Noen regisører har egen plass bla tarrantino og spielberg. Noen skuespillere har egen. Noen sjangere har egen eks. animasjon, krigs og noe så sært som fengselsfilmer (elsker sistnevnte "kategori av en eller annen grunn). Samt mange bokser er mer utstilt.

Tidligere har jeg hatt:

som en skrev over sortert etter utgiver for at de skulle se mest like ut i hyllen. Har også hatt dem sortert etter farger begynte med dem med sorte baksider og jobbet meg gjennom farge spekteret. Det siste så faktisk veldig bra ut, men brukte etterhvert lang tid når nyanskaffelsene skulle plasseres (er den mørkere eller lysere enn den? Utrolig mange nyanser etterhvert)+ at det er ikke lett å finne frem.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alfabetiskt her....

Newcomer Kristian`s Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mine stående etter bokstav jeg!!har ca 100 stk....men nå står dem på gulve hulter til bulter!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos står dem hulter i bulter.
    Har omtrent 200.

CDene har vi sortert etter sjanger. Men har litt fler der.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen sortering av dvd-filmene. Ungene bare roter det til uansett.
    Men har ikke flere filmer enn at det går rimelig kjapt å finne den rette allikevel.

De aller fleste cd-ene ligger fortsatt i pappesker etter at vi flyttet for 3,5 år siden (!). Har også klart å rote vekk en eske med rundt 100 cd'er, men de fleste der var kona sine, så da plager det ikke meg så mye. :P

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAINboard
    Jeg har mine ca 500 sortert stort sett alfabetisk! Men noe er skildt ut. Noen regisører har egen plass bla tarrantino og spielberg. Noen skuespillere har egen. Noen sjangere har egen eks. animasjon, krigs og noe så sært som fengselsfilmer (elsker sistnevnte "kategori av en eller annen grunn). Samt mange bokser er mer utstilt.

Tidligere har jeg hatt:

som en skrev over sortert etter utgiver for at de skulle se mest like ut i hyllen. Har også hatt dem sortert etter farger begynte med dem med sorte baksider og jobbet meg gjennom farge spekteret. Det siste så faktisk veldig bra ut, men brukte etterhvert lang tid når nyanskaffelsene skulle plasseres (er den mørkere eller lysere enn den? Utrolig mange nyanser etterhvert)+ at det er ikke lett å finne frem.
    ohhh.....

Hvilke fengselsfilmer har du ? har du noen liste. Er for lite fengselsfilmer i verden altså:-)

pt

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foreløpig CDene alfabetisk, men som en har tidligere nevnt så er det et ******* når man kjøper nye plater av artister tidlig i alfabetet. Jeg har lenge lurt på om jeg skal kjøre et slags favorittsystem. Jeg har alle CDene i to skuffer. De CDene jeg hører mye på gidder jeg ikke sette tilbake i rekkene, men de blir liggende oppå. Jeg har fundert på om gode plater skal få stå fremst og de dårlige bakerst. Slik som det er nå så er f.eks. Timbuktu, stakkars, helt innerst.

DVDene står hulter til bulter bortsett fra Ringenes herre trilogien, i et glasskap over elektronikken. Disse skal etterhvert over i skuffer. Så lenge coverne ikke kommer skinninnbundet så synes jeg ikke de er så fine å vise frem. Jeg tror også her at det kommer til å bli et favorittsystem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En anbefaling til alle...

Lastet for litt siden ned DVD-profiler.. så vidt jeg vet er dette gratis. Lastet det ned fra siden dems. Her skriver du inn filmene dine, så finner programmet den og så laster den ned cover og alt av informasjon fra web'en! Du kan skrive inn strekkoden på baksiden. Dette går faktisk ganske fort. Gjorde det med 300 filmer på en time ca. Her er det også da en utlånsdatabase slik at du holder oversikt over hvor dine filmer er til enhver tid. Oppslagsverket går veldig fort, og er veldig kjekk å ha når du skal bestille filmer på nettet, og være sikker på at du ikke bestiller noe man allerede har. Er lett å gå surr i dette når man begynner å få en stor samling.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Jeg lurer litt på hvordan dere sorterer filmene deres i hyllene deres. Selv har jeg ennå ikke så mange filmer, ca 80, men kjapt voksende samling. Cdene mine har jeg alfabetisk etter artist. Er det noen her som sorterer filmene alfabetisk etter tittel, eller står dem bare hulter til bulter, morsomt uttrykk.
    Jeg har ikke mange filmer, men jeg sorterer mine etter genre (Eksempler i parentes)
    * TV-serier (Sopranos, Curb your enthusiasm)
    * Musikk-DVD (Pain of Salvation, Sarah Mclachlan, Warren Zevon)
    * Special Edition (Gladiator 3-disc, Black Hawk Down 3-disc collector's editions)
    * Survival Horror (Resident Evil1/2, Dawn of the Dead)
    * Adventure/Superhero (Serenity, Pitch Black/Riddick)
    * Action (The Rock, Die hard-trilogy)
    * Topp-kvalitets filmer (The good, the bad and the ugly, Million dollar baby)
    * Kult-filmer (Pulp Fiction, True Romance, Desperado/El Mariachi)
    * Komedie (Get Shorty)

Jeg har mest av tv-serier, så de har jeg i en egen hylle. Resten av filmene står for seg selv.

Og LOTR 12-disc edition står som pynt oppå DVD-skapet mitt.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Jeg lurer litt på hvordan dere sorterer filmene deres i hyllene deres. Selv har jeg ennå ikke så mange filmer, ca 80, men kjapt voksende samling. Cdene mine har jeg alfabetisk etter artist. Er det noen her som sorterer filmene alfabetisk etter tittel, eller står dem bare hulter til bulter, morsomt uttrykk.
    Jeg har sortert mine filmer etter slik dem ble lagt inn i DVD profiler, på den måten er det enklest mulig å finne frem til filmen jeg skal se.
    Har vært veldig fornøyd med denne måten å gjøre det på, men skal ærlig innrømme at det har blitt en del kaos i systemet den siste tiden.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye filmer legges inn i dvdprofiler. Etter det må de klare seg på egenhånd..blir liggende i forskjellige hyller helt usortert.
    Dvdprofiler brukes slik at jeg ikke ender opp med å kjøpe samme film flere ganger (igjen)
    Ellers er det jo kjekt å vite hva en har, selv om en ikke vet nøyaktig hvor den står.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg Movie Collector forrige uke så har begynt å legge inn filmene.
    Har over 1000 DVD'er så tar litt tid. Med det samme jeg legger de inn, setter jeg samme nummer på koveret som filmen får i programmet. Dette gjør at jeg lett kan finne de igjen ved å søke i programmet.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine filmer står nå alfabetisk. Men har delt de opp slik at bokser står for seg selv, mens Amaray/Keep Caser også er sammen. Har ikke så altfor mange filmer, så den løsningen fungerer greit nå, men jeg kan se problemet om antall filmer blir doblet. Ikke like lett å ha alt alfabetisk da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sortert mine under: Musikk, Komedie, Action, Skummelt og Norske

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til DVDprofiler??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nero
    Link til DVDprofiler??
    Kjapt Google søk

Newcomer q-sense sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alt i hulter og bulter jeg, men klarer fremdeles å finne filmen jeg vil se på :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund sorterte jeg filmene alfabetisk, men det ble litt tungvint(blir jo mange filmer etter hvert osv.) Så nå ligger alle filmene i en database og blir sortert etter hvilken hylle de ligger i.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •