Sky Captain 2-disc edition...med vesentlig mangel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sky Captain 2-disc edition...med vesentlig mangel!

Var innom Rimi på Dvergsnes i Kristiansand i går og fant ei handlevogn full i DVD'er til 79,-.
    Plukka med meg Sky Captain (2-disc edition) og skulle kose meg med den i kveld. Forundringen var stor når det viser seg at den kun inneholder èn disc og det er tom. den med ekstra materialet!!
    Coveret er i tillegg kun for 1-disc utgaver, så det er ingen som har rappa den andre heller.
    Ikkje rart den var billig!
    Noen som har vært borti noe sånt før??

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sky captain" for å kose deg ????

Dårligste filmen jeg har sett på lenge - feilen i mitt tilfelle var at jeg i det hele tatt kjøpte den...

Men seriøst - nei. Har faktisk ikke kikket på disc 2, men måtte jo teste nå... Joda den har 3x Theatrical Trailer etc etc - akkurat som det står på coveret.

Disc 1 var i en holder (avtagbar) som var hektet på i midten. Disc 2 var der vanlige DVD'er ligger i 1-disk versjoenr)

Har dog kjøpt PC spill på "Free record shop" en gang bare for å oppdage at første av 2 CD'er manglet når jeg kom hjem. Fikk den tilsendt etter å ha klaget til forretningen. Det kjedelige var at det var helg så det ble ikke noe spilling den helgen...

Uansett - du har kjøpt en mangelfull vare og har krav på å levere den inn og få pengene tilbake medmindre butikken kan hoste opp en disc2 som fungerer.

"2 Disc Edition" er ikke til å misforstå.

Det skulle vært klart merket dersom disc 2 virkelig var ment å mangle. Her har isåfall distributøren Scanbox tatt en vel "spansk en" hvis de har sløyfet en DVD uten å oppdatere cover-teksten. Villedende reklame heter det - og er ikke lov...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf

Her har isåfall distributøren Scanbox tatt en vel "spansk en" hvis de har sløyfet en DVD uten å oppdatere cover-teksten.
    Spesielt når de sløyfer dvd'en med selve filmen, hvem gidder vel å kjøpe en dvd med kun ekstramateriale på?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidar
    Forundringen var stor når det viser seg at den kun inneholder èn disc og det er tom. den med ekstra materialet!!
    Det var vel sikkert for å skåne deg fra å måtte se selve filmen :wink:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.

Jeg fikk "Commercials and trailers that you can't skip Captain and the world of tomorrow" jeg, da jeg kjøpte filmen..... Litt langt navn, men det var jo dekkende...

Men for å svare litt seriøst så har jeg også to disc versjonen, og fikk ihvertfall to DVDer.

Eller - nå har jeg tre disc versjonen: to originale plater, og én selvlaget kopi av filmen uten reklame og dritt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Rimi på Dvergsnes i Kristiansand i går og fant ei handlevogn full i DVD'er til 79,-.
    Plukka med meg Sky Captain (2-disc edition) og skulle kose meg med den i kveld. Forundringen var stor når det viser seg at den kun inneholder èn disc og det er tom. den med ekstra materialet!!
    Coveret er i tillegg kun for 1-disc utgaver, så det er ingen som har rappa den andre heller.
    Ikkje rart den var billig!
    Noen som har vært borti noe sånt før??
    Var DVD coveret pakket inn i plast når du kjøpte den? Hvis ikke, så er det vel ganske sansynlig at filmplata incl. feste flap, har falt ut eller er "kvartet".

Har aldri hørt om at filmen selges på den måten du beskriver her Vidar.
    Vil anbefale at du sjekker i butikken og får med deg film dvden også.;-)

Synes ellers at Sky Captain and The World of Tomorrow absolutt er en film man kan kose seg med i hjemme kinoen, likte godt den Klassiske Tegneserie aktige måten å vinkle og generere sener på, samt at jeg ikke har noe i mot å få Gwyneth Paltrow på besøk på lerretet. Er man opptatt av realisme , aero dynamikk og ikke liker filmer med helt klart computer genererte cener osv, så vil man nok ikke ha så mye utbytte av denne filmen vil jeg tro.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Var DVD coveret pakket inn i plast når du kjøpte den? Hvis ikke, så er det vel ganske sansynlig at filmplata incl. feste flap, har falt ut eller er "kvartet".
    Den var innpakka ja...
    Ser inni coveret at det er "hengsler" for en flap, så det må jo ha skjedd ett eller annet rart under pakkinga.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh...man burde nesten konsekvent unngå Scanbox-utgivelser, de har voldtatt så mange gode filmer (uten å si noe om Sky Captain) at jeg iallefall kommer til å handle fra utlandet om de har rettighetene til den norske utgaven.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Blæh...man burde nesten konsekvent unngå Scanbox-utgivelser, de har voldtatt så mange gode filmer (uten å si noe om Sky Captain) at jeg iallefall kommer til å handle fra utlandet om de har rettighetene til den norske utgaven.
    Fytte katta.. Er det en ting jeg hater så er det reklame på DVD-filmer jeg har kjøpt!! Man skulle ikke tro dette var lov, men jeg har da opplevd dette flere ganger.. Spesiellt denne "reklamen" hvor de truer med at "piracy is a crime".. Her har jeg vært lovlydig å handla original film.. Allikevel må jeg få det inn med teskje at jeg ikke må være slem å kjøpe piratkopierte filmer... MEN FOR POKKER DA JEG HAR JO KJØPT EN ORIGINALDVD!!!!!!!!!

Enda værre er det jo om filmen mangler i coveret.. Noe som heldigvis ikke har hendt meg enda, men syns å huske iallefall én annen tråd med en alvorlig feil på en ny dvd....

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flat efor en møkka film!Nesten dårligste filmen jeg har sett ever!!Terninkast : 1

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en ide og vite hva det er man ser når man ser Sky Captain..

Ganske imponerende med tanke på at hele filmen er filmet mot såkalt bluescreen, og alt ble gjort på 26 dager. Filmen har forsåvidt fått god kritikk på imbd. (Ikke at jeg skal gjøre dette til en debatt ang. imdbs kredibilitet, men 17000 menesker hadde jo gitt den karakteren 6,5) Dessuten har den funnet flere priser, og blitt nominert til enda flere.

Min personlige mening er at filmen er helt okey, og innehar ganske imponerende spesialeffekter. Alt i alt veldig underholdende. Men som sagt er det greit å vite hvordan filmen er innspilt og produsert før man setter seg til å ser den. :-)

Mvh.
    Andreas

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøp denne 2 disc edition. Er imponerende hvor mye arbeid som ligger bak disse 102minuttene med film.

Syns filmen er kanskje show jeg. Effektene er jo supre, og hvem drømmer ikke om å criuse rundt i et WWII fly? Av alle "Du kan få hva som helst, men bare en ting ønske greie"-listen min så er "Fly et P50-Mustang eller en av de "nyeste" spitfire flyene en fin sommer dag, lett skydekke, og i minst 2timer" ganske tungt vektet.

Tilbake til saken. Fy skam til Scanbox som putter så sinnsykt mye reklame inn på filmen. Skulle nesten ikke være lov. Må stå en lapp på at hver disk er så billig pga. minimum 20min med reklame før du i det heletatt kan se filmen.

Det står ikke engang nevnt i Extra Features bakpå.... Disc 1: Shitload of reklame, Theatrical Trailer osv....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Ganske imponerende med tanke på at hele filmen er filmet mot såkalt bluescreen, og alt ble gjort på 26 dager.
    Jeg trodde hele filmen var animert jeg? Ser ihvertfall sånn ut, filmer er ikke så aller verst heller men det er jo bildet og lyden som er verdt å se her!

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Gwyneth Paltrow animert? da er de ivertfall flinke!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Er Gwyneth Paltrow animert? da er de ivertfall flinke!
    Jæi hadde smørt ho får ei femmer!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt når de sløyfer dvd'en med selve filmen, hvem gidder vel å kjøpe en dvd med kun ekstramateriale på?
    Det er sikkert skjedd en feil under pakking, men ingen grunn til bekymring: Du har fått med den beste delen. Så denne i går kveld, og selv om jeg kan leve med det rare visuelle inntrykket (hele filmen ser ut som den er filmet med soft-filter), så blir historien så flat og banal at jeg NESTEN fikk lyst til å se en dyp Ace Ventura-film (og jeg er ikke spesielt begeistret for de filmene heller).

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ...Så denne i går kveld, og selv om jeg kan leve med det rare visuelle inntrykket (hele filmen ser ut som den er filmet med soft-filter), så blir historien så flat og banal at jeg NESTEN fikk lyst til å se en dyp Ace Ventura-film (og jeg er ikke spesielt begeistret for de filmene heller).
    Er absolutt enig i med deg her roffe, og det med den soft-filter følelsen var noe som til tider var meget furstrerende og stressende, noe også pga at jeg nettop hadde installert HD-144 linser i CRT projektoren når jeg så denne filmen, og det fikk meg til å tro at noe var alvorlig galt med det nye oppsettet og det ødela sikkert en del for helhets intrykket mitt.

Ellers historie messig, synes jeg den litt klassiske avis eller tegneserie måten å lage denne filmen på var litt interesant og morsom, De flysenene med kart følelsen synes jeg faktisk var ganske stilige.
    Ser man ellers denne filmen litt utifra måten den er produsert på og som gix nevner tidligere i denne tråden, synes jeg den var ganske så interessant på helt andre måter enn hva som skjedde i handlingen i filmen.

Når det gjelder Ace Ventura filmer, er det vel egentlig ikke handlingen som betyr så mye der heller, men mer å se en overspillende Jim Carry i aksjon. Den "klassiske" øye dytte senen er det vel ikke mange andre skuespillere kan gjøre bedre ....:wink:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker jeg såg denne filmen, men ikke så mye mer enn det heller....

Hadde store forventninger....

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes filmen er veldig kul med gode effekter og god lyd. drønnene fra kjemperobotene når de kommer til NY er enormt. en film jeg koser meg stort med hver gang jeg ser den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det ser veldig ut som en animert film jeg men (med final fantasy kvalitet på animasjonene)..... Når jeg ser veldig nøye etter så ser man jo at dette ikke er ekte personer, eller er jeg blind på alle tre øynene

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •