Tips til DVD-godbiter i høstmørket...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til DVD-godbiter i høstmørket...

Med helt nytt anlegg på trappene, og mye penger investert, ønsker jeg derfor å fornye DVD samlingen med noen nye godbiter for demo og testing i høstmørket.

Noen tips på gode musikk-dvd`er/konserter med litt god stemning og bra bilde/lyd?

Også noen DVD`er med HD-matriale for testing? Så en Formel 1 video en gang som var ganske heftig.... kanskje noe sånt?

:-)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av musikk DVD kan jeg anbefale Muse - Hullabaloo. Denne har DTS med ganske så god lyd mener nå jeg.. Forøvrig en helt konge konsert om man liker denslags musikk (alternativ rock)..
    Fins vel allerede en del slike tråder, så bare søk litt så finner du masse bra tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste musikk/konsert DVD:
    Eagles - Hell freezes over (DTS, verdens mest solgte musikk DVD)
    Phil Collins - Finally...The first farewell tour (DTS)
    Robbie Williams - Live at the albert
    Jean Michel Jarre - Jarre in China (DTS, THX certified)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Special extended edition av Gladiator. Filmen er fantastisk og ekstramaterialet (spesielt på disc2) var steinbra. Beste bonusmaterialet jeg har sett. Til og med bedre enn LOTR. LOTR hadde *mer* bonusmateriale, men der var det 50-60% "oh he's so great. Yeah I loved working with him. Oh, she's so beautiful".. Meningsløs hyperbole og smisking med folkene som lagde filmen. Det er pissekjedelig å se på og fullstendig urelevant for det som de SKAL snakke om.

Interviewene med folkene bak Gladiator (særlig med regissøren og en av skribentene) var sinnsykt bra. Fikk inntrykket at en av de som skrev filmen er uhyre smart. Han hadde britisk uttale og sa aldri noe teit. Han hadde noe sinnsykt smart å si hele tiden. Jeg satt og nikket hele tiden. Det var en fryd å høre han snakke. Samme med Ridley Scott. Han var morsom og underholdende. Vi trenger flere *smarte* folk som kan snakke i interiewer for bonusmateriale. Det nytter ikke å ha IQ-tomme skuespillere som skal prøve å si noe intelligent.

Å anbefale musikk-DVDer er vel en smule vanskelig hvis man ikke vet hvilken type musikk du liker. Jeg ville anbefalt Dream Theater - Live at Budokan, men det er vel heller liten sjanse for at du liker prog rock

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode tips... Spesielt de bbiman kom med skal vel bestilles...

Finnes det noen konserter i HD å få kjøpt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg har hørt om, det nærmeste du kommer er vel Jarre konserten som er tatt opp i HD.

Hvis du er ute etter HD filmer så må vel det først og fremst bli Terminator 2 extreme edition. Der ligger den både som NTSC og i 1920x1080.

Skaff deg HTPC, har masse HD filmer og serier på burken jeg nå og det er GØY på prosjektøren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumt spørsmål kanskje, men en hd-film som man laster ned på nettet? hva trenger du av tekniske ting på pc`en for å kunne se dem? tenker mest på ytelse av pc`en

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumt spørsmål kanskje, men en hd-film som man laster ned på nettet? hva trenger du av tekniske ting på pc`en for å kunne se dem? tenker mest på ytelse av pc`en!
    er størrelsen på hd-filmene mye større enn en divx-rip på feks 0,7 gb??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •