Engangs dvd film..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Engangs dvd film..

Leser på itavisen at MS har utviklet et engangs format for dvd filmer. Les artikkelen og tenk så over; vil det ikke her være muligheter for å kunne spille av denne filmen og sende signalet over til en dvd brenner??? Skjønner ikke helt hvordan man kan unngå det... Så jo uanz ut som et bra alternativ til leiefilmer, bare kast den når du har sett den... Da slipper du jo å stresse med frister på tilbakelevering osv, men hva vil miljøværnerne si??

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dårlig miljøpolitikk

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke noe problem å sende signalet til dvd-brenneren nei. Og hvis det er det så vil nok DVD-Jon fikse dette problemet også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette prøvde Disney seg på sammens med noen andre med en plate jeg ikke husker navnet på i farta, var det faktisk divx? Synes å huske det var morro at de brukte det gamle navnet men mulig jeg tar feil. Det gikk iallefall rett i dass! Nuff said.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Ble litt nysjerrig på dette jeg, MS må jo ha en joker eller 2 når de går ut å sier noe sånt no... Skjønner at det er muligheter for å kode signalet på dvd'en slik at du kun får brukt den en gang (ingenting er umulig å knekke da men men...), men hvordan skal de ha noen som helst kontroll over signalet som går ut fra dvd spilleren??? Det må jo nødvendigvis være likt som et hvilket som helst annet video signal...

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Dette prøvde Disney seg på sammens med noen andre med en plate jeg ikke husker navnet på i farta, var det faktisk divx? Synes å huske det var morro at de brukte det gamle navnet men mulig jeg tar feil. Det gikk iallefall rett i dass! Nuff said.
    Disney forsøkte seg med noe de kalte Flexplay, men som absolutt ikke ble noen suksess... Mer om Flexplay finner du her.

Det originale DIVX-formatet ble utviklet av Circuit City, lansert i 1998 og kansellert året etter. Ideen var at filmen man leide hadde en tidsbegrensning på 48 timer. Ville man se filmen etter dette, måtte spilleren koble seg opp til en av Circuit Citys servere og belaste brukerens "credit"-konto. Dersom denne ikke inneholdt tilstrekkelig med credits, fikk man tilbud om å kjøpe flere.

Disney hadde planer om å lansere flere filmer kun i DIVX, men dette ble skrinlagt sammen med formatet. Les mer på Wikipedia.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •