B13 - Banlieue 13 Luc Besson

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B13 - Banlieue 13 Luc Besson

Så filmen lørdag. Fantastiske action scener, åpnings scenen med hovedpersonens spektakulære flukt fra franske neighbourhood brothers er verdt å kjøpe filmen for! Likte forøvrig filmen godt (lett underholdning) med Luc Bessons umiskjennelige håndtverk, flott filmede scener og et vanvittig bra bilde (refefansekvalitet). Storyen kanskje ikke verdens mest orginale, og noe forutsigbar.Tror ikke den er å få kjøpt enda, bare til leie. Et must for Besson fans.Denne filmen skal jeg ha!!!

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ute i en anstendig (og lovlig) utgave i Thailand, originalt språk (+ Thai-dub) i 5.1, ok bilde, for en slikk og ingenting. Den franske utgivelsen er så vidt jeg husker kun med fransk lyd og teksting.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da kan du vel bare kjøpe den i norge da så får du med norsk tekst, denne filmen var en positiv overaskelse, heftig intro som sagt og noen heftige kamp scener lenger ute i filmen, kunne blitt interessant med en amerikansk remake

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Ute i en anstendig (og lovlig) utgave i Thailand, originalt språk (+ Thai-dub) i 5.1, ok bilde, for en slikk og ingenting. Den franske utgivelsen er så vidt jeg husker kun med fransk lyd og teksting.

Gjelder dette hvis jeg kjøper fra Canada ? Gikk på en smell med Ong-Bak.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vel da kan du vel bare kjøpe den i norge da så får du med norsk tekst, denne filmen var en positiv overaskelse, heftig intro som sagt og noen heftige kamp scener lenger ute i filmen, kunne blitt interessant med en amerikansk remake
    Det som er kult med slike filmer er at det går an å lage skikkelig action med annet en overbetalte til dels middelmådige amerikanske skuespillere. Synes det er noe av det som gjør filmen bra at den foregår i Paris på fransk med ukjente skuespillere som gjør en minst like bra jobb som sine amerikanske kollegaer. Nå er nok mitt syn preget av at jeg har sansen for europeisk film som en motvekt til hollywood dominansen i filmverdenen. Jeg har absolutt sans for mange amerikanske filmer, Fifth element av samme regissør var genial!! Men kvalitet kan også lages med mindre budsjetter og godt gammeldags håndtverk, og det får man stadige beviser for blandt juveler i europeisk film. De remake filmene jeg har sett, har bleknet mot de europeiske orginalene, noe av atmosfæren forsvinner i mine øyne. Nå er smaken som baken, og jeg prøver ikke å hisse til debatt om hva som er best eller dårligst, ville bare slå et slag for litt alternative filmer :-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sa bare det hadde vært interessant å sett en amerikansk remake da, ja selv om den antageligvis hadde bleknet mot orginalen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om orginaler... B13 er en bra film ja, men blekner i forhold til "orginalen". Dvs. Jackie Chan filmer fra 70 og 80 tallet. :P

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan jo ikke leve på snake in the eagles shadow og drunken master resten av livet heller

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne filmen i posten tidlig en lørdags morgen (nå om lørdan)...gleden var STOR! Den åk rett inn i dvdspilleren, og du verden for en popcorn film!!! Jeg må si at jeg ikke har koset meg så mye med en action crazy freerunner hayakayamaya slåssefilm på lenge...!! Den går like fort fram som toget, er skikkelig digg

Ohhhh happy day! :-P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du slipper å kjede deg iløpet av filmen ja

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen har fantastisk gode nærkamp scener. Fikk lyst til å begynne med kampsport. Slo fra meg den tanken da jeg inså hvor mye trening som trengs.

Bruken av skyte våpen er idiotisk og helt uten realisme. Bildører stopper ikke kuler!!!

Historien tydligvis skrevet av en tiåring. Ingeting henger sammen. Slutten er helt ulogisk.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ymir
    Filmen har fantastisk gode nærkamp scener. Fikk lyst til å begynne med kampsport. Slo fra meg den tanken da jeg inså hvor mye trening som trengs.

Bruken av skyte våpen er idiotisk og helt uten realisme. Bildører stopper ikke kuler!!!

Historien tydligvis skrevet av en tiåring. Ingeting henger sammen. Slutten er helt ulogisk.
    Skal du se skikkelig fete kampsport scener, så anbefaler jeg Ong-bak.
    Har sett den 2 ganger på 2 dager, er helt utrolig hvor digg denne filmen er, og hvordan en liten kyckling av en pojke smeller ifra seg! HELT UTEN JUKS! Sikkert god trening og mye øving av hver eneste scene, men so what! Dette tar kaka!

"The storyline is predictable, but the visual and the fights makes up for it. I understand why people compare the lead actor with Jet Li. They both have that presence on screen, the amazing flexibility and fighting sequences. Outstanding acrobatic movements when running from the bad guys in the street and it was good to see the shots from different angles.

It reminds me of some Jet Li's better fighting sequences before he took to the wires. This is the kind of martial arts film that makes me smile and cheer.

If you like martial arts films, then you'll sure to like this."

http://www.ongbakdvd.com/index.php?f=1&ct=1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •