Hva heter denne krigsfilmen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva heter denne krigsfilmen?

Hei hei!

Jeg så den for mange år siden. Hanlingen finner sted i en ørken. Noen få soldater (jeg tipper amerikanske) forskanser seg etterhvert i noen ruiner. De mangler vann og vet at et kompani følger etter dem. De later som de er mange fler enn de er og at de har vann! Husker en scene hvor de heller ut det lille vannet de har mens en ligger på bakken å passer på at alt vannet treffer oppi en annen feltflaske, for fenden ser det ut som de bare heller det ut. Husker også at en granat treffer et sted i ruinene og en kilde openbarer seg.

Hørtes litt rart ut når dere ser det, men syntes å huske den var bra når jeg var liten og ingenting er som litt nostalgi!

Takk for alle mulige avar!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forklaringen høres kjent ut, er ikke helt sikker men det kan være denne ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg husker det eg og, husker ikke va den heter, men huska det med at di lata so dem hadde mye vann men det rant bare over i ei anna bøtte

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok sahara ja. Enten den nevnte eller orginalen fra 1943:
    http://www.imdb.com/title/tt0036323/.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skla dere ha! er mye mulig! Gjort litt intrykk denne filmen! Noen som husker om den er noe bra! Da begynner jakten på en dvd utgave! Har noen sett det eller?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sahara, ja

Ja, det var en bra film, den husker jeg. Kunne også tenkt å sett denne en gang til.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte med en gang å tenke på Legionnaire med Van Damme jeg.....men jeg husker ikke helt detaljene i denne B- filmen. Har ikke sett Sahara, som også kan høres ut som et godt forslag ;-)

Legionnaire
    http://www.play.com/play247.asp?page...=57&g=72&pa=sr

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Sahara ja... Tenkte på den med en gang selv, men synes ikke den nyeste versjonen er noe særlig bra selv, men men, er nå min personlige mening. Belushi passer liksom ikke i den rollen i det hele tatt... Ville heller gått for en av klassikerne som tar for seg den store krigen, som f.eks. A Bridge Too Far, The Longest Day, Guns of Navarone, Das Boot, Bridge on The River Kwai, The Heroes of Telemark, Where Eagles Dare, The Eagle Has Landed, The Dam Busters, Kelly's Heroes etc, eller noe i den retningen. Mye bedre filmer etter min mening, selv om de til tider kan være litt overdramatisert, men det var nå sånn de lagde filmer den tiden. De gamle er likevel best, med få unntak; Saving Private Ryan, Der Untergang, Band of Brothers...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med filmene du nevner der Trancon. Elsker gamle krigsfilmer og har kost meg gjennom de du nevner og har de fleste i eierskap. Det var under en samtale om "gamle filmer vi ikke husker navnet på som vi kunne tenke oss å se igjen" jeg kom på denne.

Fant sahara

http://www.amazon.com/gp/product/B00...s=dvd&v=glance

Noen billigere?
    kan også kjøpes som en combo med "Gunga Din". Noen som har et forhold til den filmen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •