Sin City (sone3)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sin City (sone3)

Så akkurat Sin City for første gang, på sone 3 DVD. En av de beste filmene jeg har sett på lenge, helt rått kult hvordan de har fått den til å se så tegneserieaktig ut. Og skikkelig effektfullt med den sparsomme fargebruken når hele filmen var i sort-hvitt. Jeg syntes alle tre historiene var kule, og syntes ikke det var noe minus at de ikke var mer flettet i hverandre.

Bildet er nær perfekt, noe som overrasket meg litt etter å ha lest at sone3-utgivelsen har et interlaced transfer, som visstnok skulle se forferdelig ut på et progressivt display ( http://www.dvdbeaver.com/film/DVDRev...dvd_review.htm ). Jeg så absolutt ingen tegn til interlacing på min Infocus 4805 projektor med Pioneer DVD470 DVD-spiller. Jeg ser derimot tydelige tegn til interlacing på alle DVD'er hvis jeg ikke kjører progressivt fra DVD-spiller til projektor.

Lyden er også svært bra (DTS-ES), med fin og tydelig dialog (selv på lavt til moderat volum er det lett å få med seg alt som blir sagt), bortsett fra ett problem: en irriterende høyfrekvent pipelyd som fulgte stemmene i enkelte scener. Høres ut som en slags mislykket digital støyreduksjon ellerno. Denne pipelyden har også blitt rapportert på sone1 og på kino, så jeg regner med den ligger i soundtracket fra før og ikke er noen feil med DVD'en. Spørsmålet er om de klarer å fjerne den på extended-utgaven som kommer i desember. Uansett et ganske stort og unødvendig minus.

Making of-dokumentaren er helt grei, men ganske kort. Dette er, som på sone1, det eneste ekstramaterialet. Pluss for mangelen av advarsler og automatiske trailere og minimalt av logoer og dritt før man får se selve filmen. Et lite minus for at filmen starter automatisk hvis man lar den stå i hovedmenyen i 15-20 sekunder.

Innpakningen er litt spesiell på denne utgaven. Selve filmen ligger i et pappcover, og når man lukker det, kan man velge om Nancy eller Hartigan skal prege omslaget. I tillegg følger det med en hardcover notatbok med Nancy på forsiden (på samme størrelse som et standard DVD-cover) og 4 postkort.

Newcomer CyberAage sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bilde av coveret til filmen ?

Hørtes spennende ut

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sin city uten dts

jeg mottok idag sin city fra play.com og fant noe overrasket ut at den ikke har dts-spor! både den amerikanske og sone 3 har det, og jeg føler meg egentlig litt snytt.

lydspor:
    europeisk: engelsk dolby, italiensk
    amerikansk: engelsk dolby, engelsk dts, fransk

det betyr jo at det burde være plass til dts på den europeiske også! særlig siden den er pal...

kan noen gi meg en god forklaring på dette?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste forklaringen er vel at de som sitter i Storbritannia og bestemmer hva som skal være på den britiske utgaven ikke er de samme som de som sitter i USA og bestemmer hva som skal være med på den amerikanske utgaven...

Sjekk fakta, f.eks. på www.dvdcompare.net , FØR du handler er mitt råd.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder av coveret til Sin City

Sitat Opprinnelig postet av CyberAage
    Har du bilde av coveret til filmen ?

Hørtes spennende ut
    Her er et par bilder av min utgave. Den kommer i flere varianter med forskjellige skuespillere på forsiden

Newcomer Kristian`s Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne filmen der er dårlig!!