Hakking på DVD brent med Dvd Shrink 3.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking på DVD brent med Dvd Shrink 3.2

Har et problem på noen plater som er kopiert med DVD Shrink. De begyner å hakke et bit ut i filmen. Dette skjer kun på noen plater. Alt er gjort på samme maskin med samme type plater.

Noen som kan si hvorfor og hvordan en unngår dette ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har et problem på noen plater som er kopiert med DVD Shrink. De begyner å hakke et bit ut i filmen. Dette skjer kun på noen plater. Alt er gjort på samme maskin med samme type plater.

Tror neppe dette har med DVDshrink å gjøre, mer med mediet det skrives på, kombinert med kompabilitet medie/ DVD brenner, samt skrivehastighet og hvor god dvd avspilleren til slutt leser plata. Får du hakking hvis du på pcen spiller av den dvdshrinkede kompileringen som er lagret på hardisken, eventuellt ikke klarer å laste den inn i dvdshrink og får feilmelding når du prøver på det, er det mer sansynlig at DVDshrink er problemet, og det burde da kanskje reinstalleres eller oppdateres.

Jeg har selv opplevd avspillings problemer med bacup dvder, men det har alltid vært hardware prblemer med dårlige medier kombinert med en litt sær DVD brenner og litt følsom DVD avleser. ;-)
    Støv og skitt på DVD mediet før det blir brent er også en "stygg sak" og god DVD medie "hygiene" er med på å motvirke problemer senere.

En måte å unngå hakking i filmer og lesefeil osv, er å kun kjøpe kvalitets medier og være nøye med at de er renest mulig før brenning, oppdatere dvd brennerens firmware så den kjenner igjen de mediene den skal brenne på så den stiller inn riktig effekt på laseren og ikke skriver for fort osv. Lavere skrivehastigheter gjør også ofte situasjonen litt bedre, enkelte unøyaktige medier kan få vibrasjons problemer på enkelte turtall noe som kan påvirke brenneprosessen. Enkelte DVD avspillere takler + eller - dvdr litt forskjellig også, så her må man bare prøve å finne ut hva som fungerer best i den hardware kombinasjonen man har og kjøpe DVD medier ut i fra det.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja;

MacroVision Rip Guard?
    Shrink-prg klarer ikke å lese inn den aktuelle plata korrekt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror neppe dette har med DVDshrink å gjøre, mer med mediet det skrives på, kombinert med kompabilitet medie/ DVD brenner, samt skrivehastighet og hvor god dvd avspilleren til slutt leser plata. Får du hakking hvis du på pcen spiller av den dvdshrinkede kompileringen som er lagret på hardisken, eventuellt ikke klarer å laste den inn i dvdshrink og får feilmelding når du prøver på det, er det mer sansynlig at DVDshrink er problemet, og det burde da kanskje reinstalleres eller oppdateres.

Jeg har selv opplevd avspillings problemer med bacup dvder, men det har alltid vært hardware prblemer med dårlige medier kombinert med en litt sær DVD brenner og litt følsom DVD avleser. ;-)
    Støv og skitt på DVD mediet før det blir brent er også en "stygg sak" og god DVD medie "hygiene" er med på å motvirke problemer senere.

En måte å unngå hakking i filmer og lesefeil osv, er å kun kjøpe kvalitets medier og være nøye med at de er renest mulig før brenning, oppdatere dvd brennerens firmware så den kjenner igjen de mediene den skal brenne på så den stiller inn riktig effekt på laseren og ikke skriver for fort osv. Lavere skrivehastigheter gjør også ofte situasjonen litt bedre, enkelte unøyaktige medier kan få vibrasjons problemer på enkelte turtall noe som kan påvirke brenneprosessen. Enkelte DVD avspillere takler + eller - dvdr litt forskjellig også, så her må man bare prøve å finne ut hva som fungerer best i den hardware kombinasjonen man har og kjøpe DVD medier ut i fra det.
    Du er jo et levende oppslagsverk. (imponerende)
    Etter litt testing viser det seg at platene fungerer greit fra hardisk, og når de spilles på pc dvd spiller. Tydelig noe med min Sony dvd spiller som jeg bruker til tv.
    Media er Maxell plater, som behandles meget pent ! Dvs ikke fett eller noen form for merker.

Noen tanker om hva det kan være med Sonyen ? Det er en DAV S800.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    MacroVision Rip Guard?
    Hva er dette ?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er jo et levende oppslagsverk. (imponerende)
    Etter litt testing viser det seg at platene fungerer greit fra hardisk, og når de spilles på pc dvd spiller. Tydelig noe med min Sony dvd spiller som jeg bruker til tv.
    Media er Maxell plater, som behandles meget pent ! Dvs ikke fett eller noen form for merker.

Noen tanker om hva det kan være med Sonyen ? Det er en DAV S800.

Er ikke nødvendigvis noe galt med din Sony spiller heller, men kvaliteten på plater ser man ofte når man kommer et stykke utpå den.
    Anbefaler å lese de to første postene her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=416960 for å få tips om de beste platene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 3 DVDbrennere, 2 liteon(4x og 8x), som har det problemet som tråstarter beskriver (men her skjer det på slutten av filmen).
    Siste er den nyeste av Plextor, den har jeg ikke slikt problem med.
    NEC sine brennere har jeg heller ikke noe problemer med. Så er nok LiteOn som er problemet hos meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde sikkert nevt at jeg har NEC ND-3540A dvd spiller har også en Plextor Px 712 A i en annen maskin som ikke er i bruk

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget relevante og informative tråder