Siste rykte om Star Wars Trilogien !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Siste rykte om Star Wars Trilogien !

Tatt fra www.thedigitalbits.com 17/9/03

You know, it seems like we go through this about once a year. But, at the risk of inducing lots of eye rolling out there, here we go again. We've heard from a number of industry sources we trust (and who have proven their reliability in the past) in the last few weeks. They're reporting that Lucasfilm is seriously considering releasing the Star Wars Trilogy on DVD late next year. In fact, our information indicates that some work is already under way toward a 4th Qtr, 2004 release. Word is that Lucasfilm is pleased with the format of The Adventures of Indiana Jones: The Complete DVD Movie Collection they're releasing on 10/21 in conjunction with Paramount - so pleased, in fact, that they're planning to use the same format to release the classic Star Wars films. This would presumably mean a 4-disc set, with a disc for each film and a fourth disc of special edition materials for all three films. It would certainly make sense. First, it would be a great way to get a buzz going into early 2005, when the final film, Episode III, is set to arrive in theaters. Also, Lucasfilm has said in the past that there aren't a lot of behind-the-scenes materials available for the original films, so having a single bonus disc of extras (as opposed to three) would make life easier for them.

Interestingly, as we were working to learn more about this from our sources, we received an e-mail from a Bits reader about a DVD column on the BBC's film site (slide down the page to near the bottom). It seems that Channel.com (sort of a U.K. version of Columbia House, run by Universal) listed the original Star Wars Trilogy as coming to DVD in 2004 in their latest brochure to members.

Of course, we've certainly heard similar reports many times in the past, so we encourage you to take this information with a large dose of salt. Only time will tell if this is... FINALLY... the real deal. At the recent DVD conference in L.A., I spoke with Lucasfilm's Jim Ward, who predictably wouldn't discuss the DVD release plan for the original Star Wars films, other than to say that they WOULD be released on DVD at some point. He did, however, say that Episode III was being well documented for DVD, and he once again noted that the original theatrical versions of these films no longer exist - the new SEs are George's ultimate vision for these films.

Frankly, we're really looking forward to these films being released on DVD... if only so we don't have to keep reporting on them here! In any case, THIS is the extent of what we know, so please don't bombard us with a lot of questions. You know as much as we do at this point. When we learn more, we'll post it here.

Den som lever får se

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det er riktig denne gangen!

Det er en ting de ikke nevner og det er "trusselen" om HD DVD som lurer i horisonten.

De har nok lyst til å selge dem på DVD før HD DVD kommer for fullt slik at vi må kjøpe dem 2 ganger.

Det hadde vært helt konge å få disse på plass i samlingen

Da er så og si alle mine DVD ønsker oppfylt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du traff spikeren på hodet der, Arendal.
    Lucas film har drøyd så lenge som mulig for at markedet skal bli mest mulig "modent". Og nå er det nok snart på tide før markedet blir "overmodent". Dvs folk begynner å vente på HD-DVD.
    Og så er det på'n igjen.
    Kommer ikke Star Wars snart på HD-DVD..... :roll:

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig det er hold i disse ryktene. Er veeeldig lenge til 2006.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok de er litt sent ute da minst en format med HD-video på DVD skal lanseres på CES i vinter.

Vurderer om jeg kanskje skal stikke innom Las Vegas en tur.... ;-)

Robert-

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted:
    Mitt tips går på at mr Lucas ikke slipper dette på DVD før han har tilfredstillende beskyttelse mot piratkopiering. Mannen er i de senere år blitt mer og mer pengeorientert, og gir nok ikke ut dette før han føler han kan tjene mest mulig penger på det.
    Mitt tips: Han slipper Episode 3 på kino, for deretter å slippe den på DVD etterpå. Når den har solgt nok, lanseres en svinedyr 6-filmers pakke som blir eneste måte å få de gamle filmene på. Når den er solgt ut, slippes de gamle filmene som enkeltfilmer. Gjerne special editions med extra goodies som ikke er inkludert på 6-filmers pakken.
    :twisted:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips går på at mr Lucas ikke slipper dette på DVD før han har tilfredstillende beskyttelse mot piratkopiering.
    Hvordan hadde du tenkt at Lukas skulle gjøre dette?
    Han kan jo ikke lage sitt eget DVD format?

Jeg tror nok heller at de slippes i en 4-platers boks, noe liknende Indiana Jones, så kommer det et utall spesial-ultra editions senere og HD-DVD selvsagt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Mitt tips går på at mr Lucas ikke slipper dette på DVD før han har tilfredstillende beskyttelse mot piratkopiering.
    Hvordan hadde du tenkt at Lukas skulle gjøre dette?
    Han kan jo ikke lage sitt eget DVD format?
    Nei, men det ryktes om flere nye beskyttelsesmekanismer i de nye høykapasitets arvtakerne til DVD (Blueray mv). Det kan vel hende han venter på det... Eller kanskje ikke. :wink:
    Mitt forrige innlegg var basert på litt djevelsk synsing, noe jeg forsøkte å indikere med :twisted:-smilet.

Det er ikke alt jeg skriver som er like seriøst, spesielt når vi diskuterer rykter... :twisted:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes rykter, og så er det Star Wars rykter og det er ikke noe man spøker med :wink:

Jeg håper det er sant denne gangen, at de virkelig kommer ut til jul 2004.

Det virker ganske sannsynlig med tanke på HD-DVD og slippet av EP 3 på kino mai 2005.

Da får man melket markedet maksimalt.
    Jeg er i hvertfall klar til å "lures"

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i hvertfall klar til å "lures"[/quote]

Jeg også 8) . Star Wars fans fortjener å få de første filmene på dvd så fort som bare fa... :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •