Skulle ikke tro det var mulig... (frustrerende DVD opplevelse del 2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skulle ikke tro det var mulig... (frustrerende DVD opplevelse del 2)

Jada - på Lørdag var jeg innom en butikk og kjøpte Alien Quadrilogy, endelig.

Det var den eneste av disse boksene som lå i hylla, så jeg følte meg heldig når jeg så de hadde den ene.

I tillegg var den fortsatt pakket i krympeplast, og dermed var jeg også forsikret mot at noen kunne ha tatt på platene o.l.

Eller?

-Ingen har selvsagt tatt på disse platene etter at de forlot pakkelageret hos SFNORGE, siden boksen fortsatt var pakket inn, men...:

Setter meg jo ned da, og skal nyte Alien Director's cut for første gang, og også for første gang på et brukbart anlegg, og i DTS surround.

Men - - litt ute i filmen, stopper det opp. Det gjør også hjertet mitt! :shock:

-Hva i #€%#€???

Jeg spoler litt frem, og heldigvis spiller den igjen. Siden det begynner å bli sent, har jeg ikke tid til å trøble med dette, for jeg må spille ferdig filmen på dette lydnivået før tiden kommer da jeg må ta mer hensyn til naboene.

Jeg fortsetter derfor å se.

Kommer litt lenger i filmen. Stopp. AAARGH!

Spoler litt, filmen fortsetter. Dette skjedde i alt kanskje fem, seks ganger i løpet av filmen. Jeg mistenkte egentelig spilleren min, for denne platen var jo flunkende ny.

Når da filmen var ferdig, og filmkvelden var delvis ødelagt(kan jo ikke akkurat leve seg inn i filmen når sånt skjer og man blir ergelig, lurer på hva det egentelig skyldes etc.), tar jeg ut plata.

Og hva er det jeg ser!? Striper?? Litt ut på plata er det et skikkelig stort område med striper o.l. Helt utrolig.

Så tenker jeg "OK - denne plata er rett fra fabrikken - du må ha kommet borti et eller annet selv", vel vitende om at jeg ALLTID er veldig forsiktig med platene mine. Så for å sjekke de andre, åpner jeg DVD-boksen, trykker forsiktig på knappen for å løsne neste plate, holder den kun i kantene, løfter den opp og snur den forsiktig rundt.

Striper her også!!! :shock:

-Det viste seg faktisk at nesten ALLE platene hadde slike striper. Her hadde jeg altså betalt 650,- for noe som nesten var ubrukelig?? Og med striper som ser ut som noe en bruker ville gjort, ikke en fabrikasjonsfeil. Hva skulle jeg da si når jeg kom i butikken, og ville de ta den imot og gi meg pengene når det helt klart ser ut som noe jeg selv har gjort?

Etter at jeg hadde fått roet meg ned litt, tok jeg med Alien plata inn på kjøkkenet, der det er godt lys. Heldigvis viste det seg at det for det meste var en slags fettflekker, og ikke så mye riper. Men det var såpass tykt lag og tett at det stoppet avspilling. Så jeg tok frem en flaske med isopropanol og noen Q-tips, og begynte forsiktig å stryke fra midten og ut(jeg vet fra før at isopropanol ikke reagerer med CD-overflater). Nå forsvant faktisk så og si alt av dette. Jeg kunne puste lettet ut.

Har nå prøvd plata i spilleren igjen, og nå fungerer den perfekt. :grin:
    Jeg har også gjort det samme med de andre platene, noen av dem er det fortsatt tynne riper i, men jeg tror(håper) at det ikke er så mye at det stopper avspilling.

Men hva skal man si til dette da?

Kanskje en oppfordring til SFNORGE (eller hvem det nå er som pakker dette her), at når dere har i oppgave å pakke noe som vil koste 650,- i butikken, så be arbeiderne om å tørke av seg den vaselinen de har på fingrene først(!), og holde platene i kantene, ikke midt på avspillersiden... Eventuellt, dersom det gjøres maskinellt, ta en titt på maskinen og tørk av overflødig fett...

Tusen takk...

Nå fikk jo dette en "lykkelig slutt", men kun fordi jeg ordnet opp selv.
    Ganske utrolig.
    Det vil si - jeg har jo ikke sett de andre platene ennå. Skal sette meg ned, og forhåpentlig nyte Aliens Director's cut nå etterpå. Helst uten avbrytelser!

Fortsettelse følger muligens.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som minner meg om....
    For noen år siden jobbet jeg i en bedrift hvor vi hadde vakumpakker.
    Dette er hverken noe avansert eller veldig dyrt utstyr, men flott blir det.
    Kjekt å kunne vakumpakke elendige cd-er og filmer for så å benytte seg av romjulens bytteamnesti der mange ikke bryr seg om kvittering eller kjøpested så lenge produktet er i vakumpakket plast og kan settes i hyllen igjen.

Ikke alltid noe som er pakket i vakumplast kommer direkte fra distributør.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo så klart en mulighet, men krympeplasten så 'original' ut. Synes jo det er rart at dette i så fall kunne skje i en såpass stor kjede som Platekompaniet, men utro tjenere kan det jo være hvor som helst. Men jeg har mer tro på at denne kom slik fra fabrikken.

Nå så jeg Aliens i går kveld (Special Edition var det visst, ikke Director's Cut), og heldigvis uten hakking eller stopping.

Så det ser ut til at jeg reddet denne samlinga fra søppelbøtta.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte National Security på DVD. Den var pakket i krympeplast så jeg følte meg trygg, men da jeg skulle se på den var coveret TOMT!! Var liten vits i å dra tilbake til butikken med den forklaringen...

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg kjøpte National Security på DVD. Den var pakket i krympeplast så jeg følte meg trygg, men da jeg skulle se på den var coveret TOMT!! Var liten vits i å dra tilbake til butikken med den forklaringen...
    Det der har jeg også opplevd med en dobbeltpakke med The Good, the Bad and the Ugly og Cinema Paradiso, kjøpt på en dagligvarehandel i sentrum. Jeg ringte umiddelbart til butikken hvor jeg fikk beskjed om å ta med meg coverene tilbake. Det viste seg at leverandøren hadde sendt filmene for seg for å hindre tyveri. Da butikken ikke hadde fått levert alle filmene (de manglet GB&U) fikk jeg pengene tilbake.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke den eneste som opplever sånt, på hver 99kr film jeg har kjøpt så er det sånn, så jeg skifta til Xboxn for å spille av, da blir det bare millisekund med stop

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •