Hell freezes over hvilken utgave

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hell freezes over hvilken utgave

Heisan
    Jeg har tenkt å kjøpe denne på dvd. Problemet er at jeg finner 3 forskjellige utgaver (på cdon.com) en som er utgitt 13.02.2002 til 109,-
    en som er utgitt 02.05.2005 til 149,- samt DTS utgaven til 209,- . Vet at jeg her kommer til å bli annbefalt DTS utgaven, men jeg vurderer likevel en av de andre. Noen som vet om det er noen forskjell på de?
    Kan DTS utgaven spilles på en hvilke som helst Dvd spiller ?

M V H

Pip

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha DTS, må DVD-spilleren du bruker støtte dette lydformatet.
    Det er eventuelt bare og lete etter et DTS symbol på spilleren.....

Men jeg ville anbefalt den utgaven til 109,-
    Vil ikke tro det er noen forskjell på disse, og ser også at billigutgaven har både Dolby Digital og DTS 5.1

Sitat Opprinnelig postet av 109 kr - utgivelsen
    Fakta
    Artist: Eagles
    Tittel: Hell Freezes Over
    Label: Image Ent
    Selskap: SME
    Format: Musik-DVD
    Utgivelsesdato: 13-02-2002
    Ber. lev. tid: 3-5 arbeidsdager
    Katalognr.: SME-74321 -794519
    Lydformat: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, Stereo
    Region: 2 (Europa)
    Dessuten er det denne utgaven slik jeg ser det som det er mest info om, og du har hele tracklisten der også.. den så jeg ikke på de 2 andre...
    Så da er du ihvertfall forsikret at de har med alle sangene, og ikke har kuttet ned noe i de andre utgavene....

Dessuten ser den utgaven der like god ut som de to andre, og denne har DTS også.. så da er det ingen grunn og betale 240,- med for DTS ihvertfall....

Etter min mening burde du gå for den billigste.. vil ikke tro utgivelsesdatoen er noe og se etter for og avgjøre her....

Ser du er ganske ny på forumet så får vel benytte sjansen til og ønske deg hjertelig velkommen! 8)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha sett nærmere på dette... er den ene store forskjellen jeg kan finne.. er at de 3 forskjellige utgivelsene er med 3 forskjellige selskaper.. trur nok dette også er grunnen til prisforskjell, forskjellige utgivelsesdatoer og slikt..... trur du får like mye ut av den til 109 til den som er dobbelt så dyr....

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar.

Da blir det den til 109,- Jeg så de ikke oppgitte lydformatene da jeg var på Cd on ops:
    DVD spilleren min er en Yamaha S550 og ja: det står DTS med store bokstaver på den

M V H

Pip

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig og hjelpe!

Da er det ikke noe problem med DTS ihvertfall! 8)
    Men, kjører du det på surround.. er det også en grei del at forsterkeren/recieveren som brukes også kan hondtere DTS! :wink:
    Nå om dagen kan nå så og si det aller meste det... forsåvidt... men en får ikke utnyttet DTS'en fult ut uten.. men uansett... det er jo en konsert DVD og det er da ingen stor merkbar forskjell da igrunn.. trenger jo ikke topp surround, bare høy og fin lyd! 8)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk sjølv denne dvd-en frå Play for 6-7 dagar sidan, rått å fyre igong Tequila Sunrise og Hotel California med full guffe i DTS ja :P

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut

Den er på vei hit også.
    Bestilte den fra Koreandvds.com ( for 7,99$)
    Får bare håpe kvaliteten er bra, det var DTS og full pakke der og.

M V H

Pip

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siitter og ser på den siste DVD'en fra Eagles " Farewell Tour: Live From Melbourne (Part 1) (2 Discs)" Anbefales! 16:9 og DTS lyd. Litt "slickere"
    enn "Hell Freezes Over",men topp likevel 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett denne, og synes det var litt vemodig. Selv om det var bra teknisk, så har disse herrene sett bedre tider. Glen Frey så 20 år og ikke bare 10 år eldre ut enn sist. Jeg savnet også Don Felder.
    Jeg tror nok "Hell freezes over" forblir det ikonet den er, etter dette også.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Glenn Frey så 20 år eldre ut - hva da med Joe Walsh? Han så jo rent geriatrisk ut nå i forhold til "Hell Freezes Over"-konserten.

Mange skryter av at denne farewell-konsert (del 1) skal være enorm i lyden. Vel, det synes nå ikke jeg. Altfor skarp øvre mellomtone og diskant. Likevel et spennende gjensyn med gutta. Og langt gjensyn også - konserten er jo ekstremt lang...

"Hell Freezes Over" var derimot helt optimal i lydbildet, og DTS-sporet tar virkelig kaka. Jeg har denne konserten på Laserdisc, CD, DTS-CD og DVD. Overkill, ja..... men pokker så moro. Dette er virkelig "ikonet" fra the Eagles.

MEN; ikke skjønner jeg dem som på død og liv skal ha den aller rimeligste utgaven som er tilgjengelig når den i tillegg er i NTSC-format. Du mister jo pokker så mye oppløsning i denne. Når du får den til 99 kroner hos mange av nettbutikkene (eksempelvis cdon.com) i PAL-format - hva er da vitsen?

Sone 1 DVD-er kjøpte jeg på midten av 90-tallet. Deretter var det slutt. Setter pris på presumptivt god kvalitet, og derfor faller amerikanske utgaver ut for min del.

Newcomer trommelom sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til at dette er en helt fantastisk konsert-DVD! Har den selv, og vil ikke nøle med å anbefale den til alle! Lyden er bortimot perfekt!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    "Hell Freezes Over" var derimot helt optimal i lydbildet, og DTS-sporet tar virkelig kaka. Jeg har denne konserten på Laserdisc, CD, DTS-CD og DVD.
    Er det noen overraskende forskjeller her?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde den "DTS only" utgaven har DTS lyd i full bitrate 1500 kbps. Er vel regnet som en av de beste musikk dvd'ne på lydsiden den der.

Ble utgitt en del DVDer i formatets barndom med full bitrate DTS og de er sjef på lydsiden.

De andre har vel vanlig half bitrate DTS på ca 750 kbps.

Har for øvrig den Farewell konserten i High Definition og synes den er glimrende den også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •