Spraking i bakkanalene på DVDer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Har nå testet mine billiDVD'er... vanlig DVD'er og Ringenes Herre-utvidede versjonene som er av høy kvalitet, etter min mening ihvertfall...

Jeg kan ikke se til og høre noe av denne sprakingen dere mener i bakkanalene av noen av filmene...
    Nå så jeg riktig nok ikke hele filmene, men spolte meg frem til enkelte sener og så en 5-6 minutter.. og så gjennom actionfylte og mye lydfylte sener..
    Ingen tegn til noen ulyder i bakkanalene i det hele tatt, ikke i noen av de andre kanalene heller for den slags skyld! :wink:
    Nei, det er jo ikke sånn at dette skjer på ALLE filmer - da ville jeg nok ha begynt å lure på receiveren min. Det er vel heller fåtallet, heldigvis. Men da dette har skjedd på et par av de filmene jeg har sett i det siste, begynte jeg å lure på hva det kunne komme av, og tenkte kanskje det kunne være noe galt med anlegget, selv om det virket usannsynlig.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, skjønte jo såpass at dette ikke var ment for alle filmer... nå har jeg aldri hørt det på noen filmer uansett, og er en del som forskjellige som er blitt spilt! :wink:
    Er vel bare så heldig at jeg har unngått dette problemet!
    men burde vel ikke si noe for da er det sikkert slik på neste DVD jeg kjøper meg... :P

Skjønner du startet og lure ja, hadde jeg opplevd det samme med flere filmer hadde jeg vel blitt bekymret for at det kunne være noe feil ved anlegget, enten sprengt ht, eller recieveren som tuller eller noe....

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå forekommer dette fenomenet mye oftere hos meg :evil: men kun spraking i venstre surround høytaler hver gang, er det da fortsatt dvd'ne som er slik eller er det noe galt med ht'n min? :?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom plutselig til å tenke på at det nødvendigvis ikke er noe galt med DVD'ene i det hele tatt. Ofte har enkelte DVD-overføringer svært høyt lydnivå i forhold til normalen, og da hjelper det ofte å skru ned lydnivået fra f eks "0" til "-2" eller eller "+2" til "0" i menyene på DVD-spilleren.

Jeg bruker +2 som standard, men innimellom råker jeg borti filmer som av en eller annen grunn har mye høyere lydnivå enn normalen, og da spraker det like herlig uansett hvor høyt volumet på høyttalerne/forsterker er - man må senke det noen hakk i DVD-spilleren.

Av mine 400-500 filmer er det vel bare noen få prosent som har dette problemet, i farten mener jeg å huske at "Amadeus" (Special Edition) var ganske ekstrem, og lurer på om ikke også "The Usual Suspects" (Special Edition) hadde samme problemet. Lurer på om det ikke var noe sånt med den nye anniversary edition av "Scarface" også.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg kom plutselig til å tenke på at det nødvendigvis ikke er noe galt med DVD'ene i det hele tatt. Ofte har enkelte DVD-overføringer svært høyt lydnivå i forhold til normalen, og da hjelper det ofte å skru ned lydnivået fra f eks "0" til "-2" eller eller "+2" til "0" i menyene på DVD-spilleren.
    Men har dette noen hensikt når man kjører digitalt fra DVD spilleren til receiveren? Nivået på det digitale signalet er vel konstant? Jeg gjør dette, og da er det Arcam'en som står for DA konverteringen.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nei, problemet ligger helt klart i diskanten. Jeg merker det best på dialog, særlig folk som skriker. Lite bass der.
    er nå ganske lykkelig for å høre at det er flere enn meg som er plaget med akkurat dette fenomenet! å herre jermia jeg var rimelig livredd for å ha ødelagt anlegget.. begynnte bare plutselig å høre det på enkelte filmer.... mulig det er fordi jeg sitter og "lytter" mer nå enn det jeg gjorde før.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Men har dette noen hensikt når man kjører digitalt fra DVD spilleren til receiveren? Nivået på det digitale signalet er vel konstant?
    Det er jeg ikke sikker på, gitt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •