Ladder 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Ladder 49

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ladder 49

Hva synes dere om denne utgivelsen? Personlig syntes jeg ikke bildet var så aller verst, og lyden var konge hvis man kjørte den på riktig anlegg! Historien er muligens noe patriotisk til tider, men allikevel synes jeg denne utgivelsen ikke var dårlig! Hva synes dere?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var på mange måter en patriotisk tribute til dem som gjorde en innsats 11-9-2001. Jeg synes ikke dette gjorde så mye. Filmen er en av de bedre jeg har sett på DVD i det siste.

Lyden var meget, meget bra. Sjeldent har Dolby Digital blitt gjort bedre Bildet var det heller ikke mye å utsette på.

Her er forøvrig en anmeldelse av filmen:
    http://www.dvd-db.no/dvd.php?id=8000...ide=anmeldelse

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile E det mulig???

ÅÅÅhhh....
    Mulig det er god lyd å bra bilde i denne filmen....
    Fikk ikke det med meg da resten av filmen irriterte meg MAX

blir max fyrt av den filmen hær. e vel nå av det værste av en film om branner som er laget. søppel tvers igjennom. skaperne av filmen påstår dem har hadd hjelp av profesjonelle brannfolk noe som må være løgn. finns ingen muligheter for å bevege seg i så overtente hus uten riktig bruk av verne utstyr (les: røykdykker utsyr)
    alt som hadde med branner i den filmen var vel så super overdrevent som det går ann.
    Vet at man ikke kan gjøre alt realistisk men det finns da grenser. først gir man seg ut for å ha gjort alt riktig.. får så å slippe en slik film...jaja

beklager men måtte bare få ut aggresjon fra det som må være (i mine øyne) værdens dårligste film.
    men så er vel jeg rimelig farga av å ha ett yrke som brannmann

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendig enig med Latinokongen her. Som brannmann vekslet jeg mellom latter og gremmelse igjennom stort sett hele Ladder 49. Jeg angrer den dag i dag på at jeg brukte 179 kroner på den filmen, og jeg har bestemt meg for å skaffe meg noen uvenner så jeg kan gi den bort i julegave.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke brannmann, og selv jeg stusset også over mange av cenene i filmen. Når det er sagt, så tviler jeg på om det ville blitt noen serlig god film av det med virkelige røykfyllte eller overtente rom, med kamera og film utstyr som nermest smelter mens skuespillerene tar fyr i tagning nummer 10 usynlig 5cm foran linsa. Viktig å merke seg at selve storyen er skrevet før 911 var et faktum, og at en sene som vistnok refererte til 911 i filmen, skal være redigert vekk. At filmens innold ble veldig aktuell etter 911, og meget Amerikansk patriotisk og man lett tenker på hva som skjedde med de som kjempet en umulig kamp mot flammene, det har vel gjort sitt til å selge filmen tror jeg , men filmen i seg selv er vel ikke noe dårligere av denn grunn.

Må elles si at jeg likte filmen på tross av alle de brann tekniske feilene, og sitter mer igjen med et possitivt inntrykk, hvor jeg tolker at mye av poenget med filmen er nettop hvilke farer og hva de som jobber som brannmenn er villig til å ofre for å hjelpe å redde andre, og litt hva de pårørende går i gjennom på sidelinjen, og litt beskrivelse av det kollegielle samholdet mellom mennesker som har slike jobber som krever at man stiller opp for hverandre 110% når det gjelder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •